caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - T4 Omdrejningstæller + trækkraft
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

T4 Omdrejningstæller + trækkraft

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
SvendSt Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger


Medlem siden: 25 August 2010
Sted: 9881
Status: Offline
Point: 313
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SvendSt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: T4 Omdrejningstæller + trækkraft
    Sendt: 01 September 2018 kl. 21:56
Ha! Med en tester kan du se hvor meget tryk turboen leverer. Behøver jeg at nævne at jeg er svært glad for min tester. Den ligger altid i bilen. Fortsat god tur!
Multivan T4, 2002,151hp, camper
Til top
Mickit Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 27 August 2018
Sted: København
Status: Offline
Point: 8
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mickit Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 September 2018 kl. 15:36
Efter en del test op af diverse bjerge og motorvej, må jeg konstatere at trækkraften nok ikke fejler noget.

Det har formegentlig bare været mig, som har været lidt forsigtig på speederen, da jeg ikke var sikker på hvor mange omdrejninger motoren kørte med.

Så det er nok bare et elektrisk problem, på den ene eller anden måde.
Til top
Mickit Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 27 August 2018
Sted: København
Status: Offline
Point: 8
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mickit Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2018 kl. 17:51
Jeg har desværre ingen tester med mig :(
Tror dog, at den viser korrekt, når den "virker".
Her starter nålen på ca. 800 omdr i tomgang, og jeg kan høre turboen sætte ind umiddelbart ved de omdrejninger som den burde.
Til top
SvendSt Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger


Medlem siden: 25 August 2010
Sted: 9881
Status: Offline
Point: 313
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SvendSt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2018 kl. 15:59
Lyder fedt med Italien:)
Har du en fejlkodelæser. Så kunne du se om den viste rigtigt signal (antal omdrejninger)! Det var da en start i hvertfald
God tur.
Multivan T4, 2002,151hp, camper
Til top
Mickit Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 27 August 2018
Sted: København
Status: Offline
Point: 8
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mickit Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2018 kl. 14:04
Hej Alle

Jeg kører lige nu rundt i Italien, i en T4 fra 1998 - 2.5 TDI ACV 102.

Jeg har et problem med at min omdrejningstæller lever sit eget liv. Den står f.eks. på 3-4000 omdr når bilen er slukket.

Når jeg så starter følger nålen med i takt med mere speeder.

Har skiftet luftmængde måler, hvorefter omdr virkede i ca. 500 km og pludselig stod forkert igen.

Har forsøgt, at skille stik og samle igen til luftmængdemåler, EGR, N75. Hvilket også resulterede i OK omdrejningstæller i ca. 500 km.

Hvis jeg hiver sikring nr. 21, til instrumentpanel, falder tælleren ned på plads med slukket motor, og virker igen når motor startes. Men igen efter lidt tid, opfører den sig forkert.

Det føles som, at bilen også trækker væsentligt dårligere når omdrejningstælleren ikke passer. Topfart bliver 120-130 km/t og den trækker skidt i alle gear. Det lyder som om, at turboen arbejder, men måske ikke helt korrekt.

Generator lader, og tror ikke umiddelbart at den har noget med det at gøre.

Er der nogen gode råd eller idéer?

Sig endelig til, hvis der skal mere info til!
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.