caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Det rigtige køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det rigtige køb

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tigerstyle Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 30 Oktober 2018
Sted: KBH
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tigerstyle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Det rigtige køb
    Sendt: 30 Oktober 2018 kl. 22:47
Hej Forum:-)

Jeg har sat mig for at købe mig en Caravelle..

Der er spørgsmål som trænger sig på, som jeg vil bede om jeres hjælp til at opklare...

Jeg drømmer om en bil jeg hurtigt kan smide cyklen om bagi og tage på tur..

Jeg har venner som også skal med, så vi skal kunne være 5+/-... så de skal kunne sidde..

Vil også kunne tage den på roadtrip/eventyr som primitiv camper, et "rullende hjem"... som en kanoferie, uden kano...

Hvilken model skal jeg gå på efter ??... 

Den kommer ikke til at køre dagligt så den må gerne være billig at have stående... 

Når den kommer på vejen, skal den tilbagelægge nogle km og kunne overhale en lastbil, køre i alperne etc. uden at rydde budgettet til brændstof...

Den model jeg lurer mest på er en T4, før ´98... Caravelle 2,4D eller 2,5B...

Men hvad tænker du om det, er det den rigtige model at købe til mit behov ??

Mvh Stig


Til top
paservice Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 25 November 2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 2021
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paservice Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Oktober 2018 kl. 09:59
2,5 B kører kun 7-8 km/l men koster kun 840 kr pr år i vægtafgift og 2,4 D 11-13 km/l diesel koster  ca 2000 kr pr år i vægtafgift 

2,4 D er så absolut ikke nogen racer ……..

Til top
Tigerstyle Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 30 Oktober 2018
Sted: KBH
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tigerstyle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Oktober 2018 kl. 15:59
Ok... Det er sådan noget jeg kan bruge:-)

Det synes jeg ikke er dyrt med 2,4diesel i vægtafgift... Er det ks.vogn der er dyr efter ´98??..

Er der mulighed for at hive lidt flere kræfter ud af 2,4D ??
Til top
paservice Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 25 November 2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 2021
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paservice Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 November 2018 kl. 08:27
de priser på vægtafgift er for en 10 pers. bus 

8/9 pers. er en hel del dyrere - det er kun kassebiler efter 2-6-1998 der er belagt med strafafgift 

man kan godt hente lidt flere heste i en 2,4 død men det koster ret meget og giver for lidt 
men så skal du kigge efter en 2,5 TDI og evt chippe den lidt :) 
Til top
Tigerstyle Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 30 Oktober 2018
Sted: KBH
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tigerstyle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 November 2018 kl. 14:08
Ingen bus!! har ikke stort kort.

Skal kunne indrette kassen efter behov, ind/ud med sæder...

Det er mange år siden jeg sidst havde bil... jeg kan ikke filme hvad den vil koste i vægtafgift på skat hj.side... men kan det passe med 4860kr./året??

Angående motorkraft... hvis en 2,4D får mig frem er det fint...Hvis den kan køre på motorvej med 120km/t.+/- er det rigeligt ...gider bare ikke en bil der at skal geares ned for at komme over storebæltsbroen i modvind etc...

Det var mere på sigt, at eftermontere en turbo eller lave et engineswap med ?? noget som holder sig inden for lovgivningen...ned i ccm og op i moment/HK f. eks.??..
Til top
paservice Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 25 November 2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 2021
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paservice Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 November 2018 kl. 21:21
Det passer meget godt ca 5K om året på en diesel kassebil før 6-1998

En 2,4d skal være i meget god stand hvis den holde 100 km/t over Storebælt i modvind 🤔
Eneste lovlige motorskift på sådan er en 2,5 TDI 88hk men det er et stort arbejde og en forholdsvis dyr omgang
Til top
paservice Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 25 November 2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 2021
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paservice Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 November 2018 kl. 21:23
Og faste sæder bag i sådan en udløser bøde og afgift hvis det bliver opdaget
Til top
Tigerstyle Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 30 Oktober 2018
Sted: KBH
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tigerstyle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 November 2018 kl. 21:36
På hvide plader...
Til top
Tigerstyle Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 30 Oktober 2018
Sted: KBH
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tigerstyle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 November 2018 kl. 21:38
En Caravelle med sæder bagi...en stor stc.car.. det var tanken
Til top
paservice Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 25 November 2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 2021
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paservice Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 November 2018 kl. 23:41
På hvide plader er det omkring 8-10K om året i vægtafgift
Til top
Tigerstyle Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 30 Oktober 2018
Sted: KBH
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tigerstyle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 December 2018 kl. 14:33
Hmm... Så er det jo ikke sjovt.. 1000kr./mnd+/- bare for at have den stående på gadehjørnet...

Nogle gode idéer/forslag til en bil... 5 gutter+cykler på eventyr... Lupo m. cykler på taget ?? eller ??
Til top
SvendSt Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger


Medlem siden: 25 August 2010
Sted: 9881
Status: Offline
Point: 313
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SvendSt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 December 2018 kl. 15:02
Danske bilafgifter er de højeste i verden! Det er bare ikke landet til store biler. Køb en Toyota personbil uden rust. De er mekanisk solide. Køb eller lån en trailer til alt grejet. Så er det bare at sætte hjernen på trucker cruisemode og blive i højre bane mellem lastbilerne gennem tyskland. Med 5 i bilen betyder nogle ekstra timers kørsel ikke noget. I kan jo køre nonstop hvis i veksler chauffør. Evetyrene venter! God tur!!😊
Multivan T4, 2002,151hp, camper
Til top
Tigerstyle Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 30 Oktober 2018
Sted: KBH
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tigerstyle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Januar 2019 kl. 12:40
Ja... Pilen peger i den retning...

Tak for input alle sammen:)
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.