caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Vw t4 caravelle 2,5tdi aut
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vw t4 caravelle 2,5tdi aut

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JanErik Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 11 December 2012
Sted: Ringkøbing
Status: Offline
Point: 11
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanErik Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vw t4 caravelle 2,5tdi aut
    Sendt: 23 November 2018 kl. 10:07
Nogen der har erfaring med T4 2,5tdi med automatgear. Pga diskprolapser har jeg ønske om det og har fundet en, men hører i krogene at der er problemer med det aut. Bilen er fra 2000 og har gået 350t km. Er obs på de signaler den kan sende men skal man ellers være nervøsCry. Er der i det hele taget godt at sige om dem. Skal nævne jeg som daglig bil (Volvo) har kørt aut i 10år problemfrit men nok ikke sammenligenligWink
Jan E. Larsen
Til top
SvendSt Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger


Medlem siden: 25 August 2010
Sted: 9881
Status: Offline
Point: 313
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SvendSt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 November 2018 kl. 11:21
Da jeg selv var på jagt efter T4 talte jeg med 2 som havde T4 aut gear biler til salg. Begge havde fået renoveret gearkasser kort før de nu ville sælge. Begge havde oplevet nedbrud på ferieture på motorveje sydpå. Jeg tror de bliver for varme ved langvarig eller hård belastning. Jeg søgte efter eftermonterede oliekølere til gearkasserne og det kan fås, men fandt så en T4 med manuel gear istedet. Jeg tror vi taler 30.000 for en renovering, så hvis du skal have automatgear tror jeg at det vil være klogt at tage en sådan mulig renovering med i prisforhandlingen! Held og lykke med købet. T4 er skønne biler, men min erfaring er at de koster kassen at holde kørende. Det er store dyre reparationer grundet de mange km og alderen og så er der de mange små reparationer oveni, elbøvl osv.
Multivan T4, 2002,151hp, camper
Til top
JanErik Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 11 December 2012
Sted: Ringkøbing
Status: Offline
Point: 11
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanErik Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 November 2018 kl. 11:46
Tak for svar Tongue Har haft flere T4 og kender noget til dem Aut er bare ukendt for mig på dem men har hørt de ikke er holdbare. Jeg vil have en 10pers. bus stort kort og pga. diskprolapser der gør det til et h--- at træde koblingen ned er det et stort ønske med aut. gear. Har undersøgt noget på det og Vw skal have 40-45000 for renovering mens gode men uautoriserede værksteder snakker 20000. Har så snakket med en VW ekspert der har fundet dele til dem samme sted i 40år og han siger de godt nok ikke er så stærke som de andre men, at alfa og omega er hvordan man kører/behandler dem, at man får renset og frisk olie med faste intervaller osv. Vil bare gerne samle så mange erfaringer med det gear som muligt fra andre. Har den på hånden men ikke set og kørt endnu og det bliver jo det alt afgørende ellers må jeg pines med manuelLOLWink

Jan E. Larsen
Til top
Mogens Pedersen Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 19 September 2016
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mogens Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 December 2018 kl. 20:08
Jeg har en 8 personers 2,5 benzin med automatgear. Den kører som en drøm. Selvfølgelig noget tørstig, 9 km/l Har lige skiftet køler på gearkassen. Olien køles med vand fra bilens normale køler og sidder oven på gearkassen. Jeg skiftede da der efter tyve år, måske var risiko for tæring, så der på et tidspunkt kom vand i gearkasseolie. Pris kr. 6.000 for ny køler, slanger, filtersæt og 7 liter olie. Arbejdsløn 5 timer kr 3.000
Fik en pris på skylning af gearkasse, den lød også på kr. 6.000 men undlod da olie så fin ud.
Skifter olie og filter for hver 40.000 ingen kørsel med stor trailer eller campingvogn.
Til top
JanErik Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 11 December 2012
Sted: Ringkøbing
Status: Offline
Point: 11
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanErik Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 December 2018 kl. 00:34
Det er faktisk også det jeg har hørt fra flere nu, at de rent faktisk kan holde, men det er alfa og omega at man kører dem  pænt, undgår tungt læssede trailere og lige nøjagtig får skiftet olie og filter på dem ved max. 40000. Derfor valgte jeg også at give den omtalte en chance men der skulle kun en lille prøvetur til for at konstatere den var ovre det bedste. Den skiftede bestemt ikke godt og regelmæssig og tog bare omdrejninger fra 80 og gas. Lidt æv men det blev til en 98er 2,5tdi 10pers. med manuel gear denne gang 
Jan E. Larsen
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.