caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Bagdørs problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bagdørs problemer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonathan Brown Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 05 August 2019
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 1
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonathan Brown Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bagdørs problemer
    Sendt: 06 September 2019 kl. 22:47

Hej, alle i gæve VW entusiaster

Jeg har luret en del på jeres forum og har endelig fået købt mig en 1997 T4 2.4 D . min første bil
Højttag, god motor og rigtig grim
Jeg skal i gang med at udbedre små skavanker, og den første er en semi-defekt bagdør med, hvad jeg ser om 3 fejl
Det er som sagt den høje model (med høje bagdøre)

Fejl 1. er som følger:
- højre bagdør (med låsemekanismen) kan ikke åbnes normalt, hverken ude eller inde
- håndtaget vipper ud minus døråbning, og bunden af håndtaget vipper lidt længere ud end toppen
- inde fra gn. panelet kan jeg åbne den øverste del af dørene ved at slå den arm over, som den lille, vandrette stang trækker i.
Her I ligger en del af fejlen, tror jeg: Armen er for lang/slap til at slå låsen over. Derfor virker håndtaget også for løst.
1. Kan denne arm spændes?
her ses det hvorledes den ikke trækker/skubber nok

Fejl 2:
Nederste del af højre dør ville stadig ikke få op, men jeg fik den op ved at hive i op den ene lodrette stang, som styrer nedre, højre "lås"
2.. hvorledes fastgøres den lodrette arm til dørhåndtags -mekanismen? Således vil denne også gå op, når jeg trækker i håndtaget udefra

Fejl 3.
Nu fik jeg højre døre op. det var vist længe siden! Venstre dør gik udmærket op via håndtaget i siden af døren. (dog mangler der en bolt til fastspænding til døren heri, nogle, der kender nummeret på den?)
Nu ville jeg lukke igen, men øverste "låse" sad fast i lås‐position, således, jeg skulle bruge en skruetrækker for at vippe armen ud, så de kunne lukkes i igen.
3. Er dette mon, fordi jeg har åbnet døren "alternativt", eller skal dette løses på anden vis?
Jeg tænker desuden at sprøjte det ind i I i morgen og, så se om, det giver noget.
Jeg håber, nogen kan hjælpe mig.

Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.