caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Valg af bil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af bil

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
OskarA Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 13 Marts 2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 1
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OskarA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Valg af bil
    Sendt: 16 Marts 2020 kl. 14:44
Hej Caravelle + andre vw fanatikere Wink

Hyggeligt forum I har her. Håber at nogle vil kunne hjælpe mig lidt på vej.
Jeg ved ikke hvor den her tråd skal placeres og om der evt. kunne være lignende tråde som jeg kunne kigge på, i så fald diriger mig gerne videre.

Jeg er på udkig efter en VW transporter størrelse varebil til mit enkeltmandsfirma, men som jeg i ferieperioder ville kunne smide en madras i og lave om til en primitiv camper (kører ud af danmark for at campe). Jeg ved der er nogle udfordringer med i hvor høj grad det må blive en camper ift. skat. (forestiller mig at have den på papegøjeplader) Hvis nogle har erfaringer her, må der selvfølgelig meget gerne bydes ind. Clap

Mit egentlige spørgsmål forholder sig mere til valget af bil. Jeg kigger på brugte caravelles, multivans og kombis - altså biler der har vinduer hele vejen rundt, men ikke nødvendigvis sæder bagi. Jeg tror jeg har fundet frem til at en 2.5 tdi 102/130-ish diesel motor, er det jeg har brug for. Kan nogen bekræfte om det er en solid/trofast motor, som også kan køre lidt på literen (ved godt det er relativt)?

Derudover: er der nogle faldgrupper, som jeg skal være opmærksom på når jeg kigger på DBA, f.eks. gode/dårlige årstal, t4/t5/t6? Får man generelt hvad man betaler for og i så fald, hvad får man så med et budget op til 50.000 +- ...?

Generelt hvis nogen har erfaringer med at konvertere "varebiler" til primitive campere må man meget gerne gøre mig klogere Wink


Mvh Oskar
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.