caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - 151 hk dyttelyt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

151 hk dyttelyt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CamperCarl Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 14 Maj 2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 37
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CamperCarl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 151 hk dyttelyt
    Sendt: 18 September 2009 kl. 00:20
Hej
 
Har hørt fra flere sider at der skulle være så pokkers mange dyre reparationer på T4 er med 151 hk......trækaksler kobling osv osv....
 
Lad os få eksperterne på banen.....er der noget om det....?
 
Træt
 
vh Peter
Til top
JThomsen Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 19 August 2008
Sted: Holmegaard
Status: Offline
Point: 3476
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JThomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 September 2009 kl. 00:45
Hmm underligtForvirret
 
Jeg har nu haft min i lidt over et år,
og har kørt ca 30000 km i den nu.
Jeg har ikke haft nogle problemer med trækaksler eller kobling på min endnu.
 
den har kørt ca 150000 nu!
Jens Altmuligmand
Buy the best and cry only once
Til top
kim jensen Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 27 Marts 2007
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 4552
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 September 2009 kl. 01:12
hej jeg har haft min 151 hk siden april 2007 men den er chipet så den har 188 hk nu  og har kørt 50000 km i den uden at koste en kr på den det eneste der har været med den var da  mit rem strammer hjul gik i stykker så tandrem spang efter kun 14000 km efter ny rem men det betalte b&u hvor det rem hjul var købt.
 så det passer ikke at der skulle være problemer med en 151 hk model og det med  trækaksler og kobling ikke skulle kunne holde passer ikke for i en 151 hk model er de meget stærkere end på en 102 hk model nu har min kørt 234000 km og køre i nu som nyFedt
VW Sharan 1,9 TDI 2001, 6 gear,aircon,fjernb c.lås, højdejust. forsæder m.armlæn, indst.rat, el-spejle,el-ruder, el-justerbare forlygter, kopholder, mørktonede ruder i bag,4 stk airbag,servo,oliefyr.
Til top
Monsieur Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 18 November 2007
Sted: Ferritslev Fyn
Status: Offline
Point: 3473
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsieur Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 September 2009 kl. 05:15
Hmmmm
 
Det afhænger vel meget af hvordan tingene bliver behandlet...
 
Da min fik ny motor efter 200000 km måtte man smide nyt svinghjul og kobling i samtidig da det gamle var så slidt og færdigt at man ikke kunne flyttte det over i ombytningsmotoren... det var en garantirep og forhandleren gør ikke sådan noget hvis det ikke er nødvendigt...
 
Men igen hvordan er tingene blevet behandlet...
 
Og et svinghjulsskift er ikke billig....
Mons akà
Jack Dalton.....
DoKa mand......
"At køre på bensin, er som at fodre sin hund med majs,
det meste gør ingen gavn og resten kommer ud som noget ildelugtende lort"
Til top
Reinbach Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 01 Marts 2003
Sted: Nykøbing-Rørvig
Status: Offline
Point: 4341
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Reinbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 September 2009 kl. 07:34
hvis man skal lege brian og starte med hjulspin. så holder det ikke da det er en tung bil. men trækakslerne. kobling osv. er stærkere på en 151'ere men jeg ved at der er flere der har ødelagt trækaksler på sine 102'ere
 
Til top
kim jensen Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 27 Marts 2007
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 4552
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 September 2009 kl. 13:18
helt enig med Reinbach hvis man køre vildt så kan alt gå i stykker blink
VW Sharan 1,9 TDI 2001, 6 gear,aircon,fjernb c.lås, højdejust. forsæder m.armlæn, indst.rat, el-spejle,el-ruder, el-justerbare forlygter, kopholder, mørktonede ruder i bag,4 stk airbag,servo,oliefyr.
Til top
Monsieur Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 18 November 2007
Sted: Ferritslev Fyn
Status: Offline
Point: 3473
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsieur Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 September 2009 kl. 14:21
Citat: kim jensen kim jensen skrev:

helt enig med Reinbach hvis man køre vildt så kan alt gå i stykker blink
 
 
 
Det er vel dybest set også det jeg skriver.....
 
Havde selv kun kørt i bilen 1½ uge da motoren stod af....
Mons akà
Jack Dalton.....
DoKa mand......
"At køre på bensin, er som at fodre sin hund med majs,
det meste gør ingen gavn og resten kommer ud som noget ildelugtende lort"
Til top
kim jensen Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 27 Marts 2007
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 4552
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 September 2009 kl. 14:29
Citat: Monsieur Monsieur skrev:

Citat: kim jensen kim jensen skrev:

helt enig med Reinbach hvis man køre vildt så kan alt gå i stykker blink
 
 
 
Det er vel dybest set også det jeg skriver.....
 
Havde selv kun kørt i bilen 1½ uge da motoren stod af....
ja du har været udheldig med din bil da du købte den men håber den køre fint nublink
VW Sharan 1,9 TDI 2001, 6 gear,aircon,fjernb c.lås, højdejust. forsæder m.armlæn, indst.rat, el-spejle,el-ruder, el-justerbare forlygter, kopholder, mørktonede ruder i bag,4 stk airbag,servo,oliefyr.
Til top
trench Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 23 Juni 2008
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 587
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trench Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 September 2009 kl. 19:31
jeg har ikke haft problem med nogle af disse dele - men husk at alt slides når det bliver brugt... har hørt lignende historier om andre modeller. Nogle mener at 2.4 d er den eneste rigtige - og nogle mener fx at t5 ikke lever op til en t4 (noget der er delvis rigtig)Tunge
Køb en med 151 hk du bliver glad for overskuddet...Kæmpe smil
T5 130 hk - 10 personers
Til top
Guests Se drop down
Gæst (indlæg fra slettede brugere )
Gæst (indlæg fra slettede brugere )
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 September 2009 kl. 22:34
Har haft min i 1 år og har haft mange problemer på grund af en særdeles sjusket ombygning (køb ALDRIG en ombygget uden at høre mine erfaringer først!!!). Dog har jeg overhovedet ikke haft problemer med motor og heller ikke med de dele du fremhæver og jeg har kørt ca. 50.000 km. på ét år...  
Til top
Bajram Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 04 Marts 2019
Sted: Skælskør
Status: Offline
Point: 1
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bajram Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Marts 2019 kl. 13:05
Hej, skiftede du kun tandremme , det vil sige motor tog ikke skader? Jeg har en 151 HK som revet et par tander af så er spørsmål om der skal bare en ny remme på eller om motor har taget skade?
Til top
SvendSt Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger


Medlem siden: 25 August 2010
Sted: 9881
Status: Offline
Point: 313
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SvendSt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Marts 2019 kl. 21:07
Har haft 151 hk 2002 i 5 år fra 250.000 til nu 400.000 km
Typisk værkstedsregning er 10-20.000 kr. Har nok i snit 2-3 Af dem om året. Sidste år kostede over 50.000 i værkstedsregninger. Så hvis det er en billig bil du er ude efter er der nok andre muligheder. Men t4 151 er efter min mening en fantastisk bil, og jeg kører t4 151 de næste mange år uanset omkostningerne.
Multivan T4, 2002,151hp, camper
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.105 sekunder.