caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - "forsegling" efter sandblæsning af rust.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"forsegling" efter sandblæsning af rust.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thure Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 02 November 2006
Sted: Hjortshøj
Status: Offline
Point: 788
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thure Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: "forsegling" efter sandblæsning af rust.
    Sendt: 24 September 2008 kl. 19:57
er der nogen herinde som har erfaring i sådan noget, hvad bør man bruge udover grunder og hvilken fremgangsmåde?
T4 2,5tdi ACV Årg 96
Til top
Wincentz Se drop down
VIP Bruger -2022-
VIP Bruger -2022-
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 13 Marts 2007
Sted: Ruds Vedby
Status: Offline
Point: 11378
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wincentz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 September 2008 kl. 21:12
jeg lytter lige med for jeg har osse nogle steder der skal reppes
Michael Wincentz

Telefon 20628898

Multivan 2.5 TDI 174hk fra 2004 Udstyr: ja lidt forskelligt
Til top
Reinbach Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 01 Marts 2003
Sted: Nykøbing-Rørvig
Status: Offline
Point: 4341
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Reinbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 September 2008 kl. 21:16

jeg er også med på en lytter. for dokaen skal blæses om 2 uger

 

Til top
paservice Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 25 November 2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 2021
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paservice Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 September 2008 kl. 22:31
først en god grunder på og når det så er tørt så noget maling/lak ovenpå  -  pga grunderen er ikke nok i sig selv
Til top
Thure Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 02 November 2006
Sted: Hjortshøj
Status: Offline
Point: 788
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thure Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 September 2008 kl. 22:32
ja ja det er klart men hva med det der vilde epoxy stads nogen starter med og bruge på det bare metal?
T4 2,5tdi ACV Årg 96
Til top
Struktøren Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 12 Marts 2006
Sted: Jelling
Status: Offline
Point: 3247
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Struktøren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 September 2008 kl. 22:51

Hvad med metallisering. Hvad er det for en fisk og dur det i den her sammenhæng?? Jeg har aldrig rigtig forstået det, men det kan vel bruges til dette??

VW Transporter 2,5 TDI ACV
- Når 112% ikke er nok!!! &l
Til top
Thure Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 02 November 2006
Sted: Hjortshøj
Status: Offline
Point: 788
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thure Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 September 2008 kl. 22:55

metalisering skulle være total vildern godt

men det er jo tit med sådan noget som er godt at prisen også er derefter og metalisering er ingen undtagelse og sys ikk lige det er værd og bruge på en gammel benzin sluger fra 93.

T4 2,5tdi ACV Årg 96
Til top
paservice Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 25 November 2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 2021
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paservice Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 September 2008 kl. 22:57
hvis du vil epoxy så start med at male et stykke plade med det og laker så med autolak ovenpå for at se om det kan arbejde sammen
Til top
Struktøren Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 12 Marts 2006
Sted: Jelling
Status: Offline
Point: 3247
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Struktøren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 September 2008 kl. 22:58

Næææ... Det er selvfølgelig rigtigt.

Men nu du nævner epoxy, så min gamle 2,4D... Den fik lavet lidt rust (en del), og jeg sagde til mekanikeren at det skulle bare være i orden. Han "grundede" med noget der kunne ligne epoxy, og det rustede ikke det mindste i det halve år jeg kørte med det uden maling. Og det var trods alt skærmkanter og paneler, som jo er rimelig udsat for stenslag osv.

VW Transporter 2,5 TDI ACV
- Når 112% ikke er nok!!! &l
Til top
Thure Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 02 November 2006
Sted: Hjortshøj
Status: Offline
Point: 788
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thure Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 September 2008 kl. 23:00
okay, det lyder sq lækkert det epoxy der, men hvor fåes det?
T4 2,5tdi ACV Årg 96
Til top
Halv-svensker Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger

Kører med caravelle DK-S logo

Medlem siden: 12 August 2004
Status: Offline
Point: 2490
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Halv-svensker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 September 2008 kl. 23:01
Jeg har lige bearbejdet rammen fra en cv. Den fik et to lag primer. Iflg. fabrikanten skal det slibes fint og derefter males/lakeres. Det kommer jo også helt an på hvor det skal ha' det glatte lag  ...nogen gange kan Hammerrite være vældig godt at kvæle gammel rust med....måske mest på havelåger 
Til top
paservice Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 25 November 2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 2021
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paservice Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 September 2008 kl. 23:04

Hammerite er godt - men det kan bare ikke med alle typer autolak

 

Til top
Halv-svensker Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger

Kører med caravelle DK-S logo

Medlem siden: 12 August 2004
Status: Offline
Point: 2490
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Halv-svensker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 September 2008 kl. 23:09
Der findes faktisk noget væske som kan stoppe rustangreb og gør rusten nærmest stenhård. Der opstår en kemisk process og det stinker fælt
Hvis metaloverfladen er rengjort (som den skal) holder en god grunder længe.
Til top
DYNACO Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 17 Januar 2008
Sted: Ved Gadekæret
Status: Offline
Point: 668
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DYNACO Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 September 2008 kl. 23:16

Citat: Halv-svensker Halv-svensker skrev:

Der findes faktisk noget væske som kan stoppe rustangreb og gør rusten nærmest stenhård. Der opstår en kemisk process og det stinker fælt
Hvis metaloverfladen er rengjort (som den skal) holder en god grunder længe.

Hep! 10 liter af det stads til Lange Lone...!

Transit L 2,5 D TURBO kompressor,700 hk/1175 nm - 10 pers.-lang (Henry aka Merc-killer..) årgang 1990 med "svigermorbagsæde" og mellemgasfordeler... - af banen, gutter!!!

ska' det være "ORANGE..."
Til top
djdaddy Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Avatar

Medlem siden: 01 September 2008
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 42
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djdaddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 September 2008 kl. 00:14
Hejsa... jeg skal selv igang med at lave rust og male...
jeg har brugt mange timer på at læse på nettet hvad andre gør... og jeg har fundet frem til at jeg vil bruge det der hedder POR-15


Link til Internet butik> http://www.cargizmo.dk/
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.379 sekunder.