caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Afbryde airbag?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afbryde airbag?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Munchkin Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 29 April 2008
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 3
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munchkin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Afbryde airbag?
    Sendt: 30 April 2008 kl. 20:52

Jeg har en 98' Caravelle med dbl. airbag. Jeg forsøger at finde ud af om airbagen kan slåes/er slået fra i passagersiden, da vi gerne vil kunne placere en bagudvendt babylift på sædet. Er der nogen smart måde at gøre det på?

På forhånd tak for hjælpen

Anders

Til top
Reinbach Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 01 Marts 2003
Sted: Nykøbing-Rørvig
Status: Offline
Point: 4341
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Reinbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 April 2008 kl. 20:58

hej og velkommen til

nede i midten. foran gaerstangen sidder bunden af indstrumentbrættet. det kan du fjerne. der inde bag ved sidder boxen til dine air-bag. der kan du tage stikket ud. men så får du en fejl melding på fejl i air-bag systemet. men der er noget med at man kan få noget lus halløj til at snyde den med

Til top
Munchkin Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 29 April 2008
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 3
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munchkin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 April 2008 kl. 21:01

Fedt! Tak for hjælpen og tak igen for at hjælpe en novice i Caravellens verden :)

/anders

 

Til top
drhook Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 18 Marts 2007
Sted: Rødding
Status: Offline
Point: 148
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér drhook Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 April 2008 kl. 22:16
På en Golf IV kan airbaggen kodes fra med Vag-Com, men har desværre intet kendskab til T4 på dette punkt
Nu med T4 -97 ACV 10´er, men dog ikke synet endnu, så derfor med Golf II -91 TD m. org. intercooler. Vag-Com fuld ver.
Til top
CLar Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 15 Juni 2006
Sted: Bjergby (9800)
Status: Offline
Point: 3782
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CLar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2008 kl. 00:14

Allerførst:

VELKOMMEN til Munchkin

Det er et godt spørgsmål - allerbedst ville det jo være, HVIS man kunne montere en kontakt til at slå til og fra

Er der mon nogen, der kan hjælpe med det....?

T4 04/00 Multivan 2, 10 pers. 2,5 TDI 151HK - Far til 5 drenge! Test

Oliefyr, dobb.clima, fartpilot, campingbord, toning, aflæggebakke ;-)
Til top
Hejle Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 04 Februar 2008
Sted: Nibe
Status: Offline
Point: 8
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hejle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2008 kl. 11:45

Tja. jeg fik det gjort hos SMC i Aalborg på min 97'er Kombi. De ved sgu nok hva de vil ha for det .. Men så får du også et fint klistermærke til instrumentbordet.

Men ja det er noget med der skal en "dummy" i stikket til airbaggen og pilles lidt i computeren..

 

97' T4 TDI All-rounder. Falmet rød.. :D
Til top
Retropsnart Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører cykel

Medlem siden: 13 December 2006
Sted: Søllested
Status: Offline
Point: 9992
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Retropsnart Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2008 kl. 12:14

Ja det er ret komisk, med den regel om at man skal skal ha' et klistermærke der viser at passagerairbag'en er frakoblet...

Gad vide om en modkørende kan nå at se mærket, og rammet førersiden i-stedet-for.

Til top
Wincentz Se drop down
VIP Bruger -2022-
VIP Bruger -2022-
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 13 Marts 2007
Sted: Ruds Vedby
Status: Offline
Point: 11378
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wincentz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2008 kl. 13:34
Citat: Retropsnart Retropsnart skrev:

Ja det er ret komisk, med den regel om at man skal skal ha' et klistermærke der viser at passagerairbag'en er frakoblet...

Gad vide om en modkørende kan nå at se mærket, og rammet førersiden i-stedet-for.

Michael Wincentz

Telefon 20628898

Multivan 2.5 TDI 174hk fra 2004 Udstyr: ja lidt forskelligt
Til top
oldcal Se drop down
VIP - Bruger - 2022
VIP - Bruger - 2022
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 29 Juli 2003
Sted: Høje-Taastrup
Status: Offline
Point: 4180
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oldcal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2008 kl. 19:07

Det kan i et vist omfang kodes i VAG-COM (Banditten ???) min metode er ud med stikket og en modstand på 2-3Ohm i. Det største problem er , at ingen sælger disse modstande enkeltvis, så man skal ofte købe 100 stk, men så koster de omkring 50 øre stykket.

Søg evt på gamle indlæg om airbag

Den blå vogn: T4 Multivan TDI min150HK 2000, 315000 KM.
VW type-1 cabrio-86
VW Golf-1 cabriolet-90
spagettiracer Alfa 156 1.8TS,
konebil Peugeot 307SW
børnebil Golf 4 Cabriolet
Peugeot 207SW
Til top
sipelip Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 22 September 2007
Sted: Assens
Status: Offline
Point: 293
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sipelip Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2008 kl. 20:26
lad mig lige se om ikke jeg har nogle stykker af dem liggende hvis det har interesse. Jeg har en del komponenter af forskellig art...
T4 2,4D 1995 300000km høj lang syncro
Til top
DoctorKris Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger


Medlem siden: 25 Oktober 2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 173
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DoctorKris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 November 2009 kl. 15:18
 
 
Ups laver lige mit eget indlæg istedetfor


Redigeret af DoctorKris - 20 November 2009 kl. 17:22
2,5 TDI Generation Camper Multivan 2002, 225.000km
Til top
Siver Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 30 Oktober 2005
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 823
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Siver Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 November 2009 kl. 17:04
der er ca. 28 ohm i en 12V 5W pære. og ca. 15 ohm i en 12V 10W pære.
T4 All-rounder 2.4D 1992 78 HK monteret oliefyr TOP P med oval ur Solgt til Sjælland
Købt T4 kassevogn 2.5 TDI 2001 102hkmonteretDyserfra en130HKChipfartpilot WebastoTOP PmedT100
Taxiloftlyskontakt
Til top
nillerviborg Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger

Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 03 Februar 2008
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 682
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nillerviborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 November 2009 kl. 20:26
Citat: oldcal oldcal skrev:

Det kan i et vist omfang kodes i VAG-COM (Banditten ???) min metode er ud med stikket og en modstand på 2-3Ohm i. Det største problem er , at ingen sælger disse modstande enkeltvis, så man skal ofte købe 100 stk, men så koster de omkring 50 øre stykket.

Søg evt på gamle indlæg om airbag

 
Hmmmmmm.... - Gade vide om vi kender nogen på forum med en radio-butik med eget værksted???
 
Lars / Sound2Vision A/S, Viborg
If it work's... - Don't f**k With It..!!
Til top
outdoorsman Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 10 Juni 2015
Sted: Møn
Status: Offline
Point: 63
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér outdoorsman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Oktober 2019 kl. 15:28


Til top
outdoorsman Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 10 Juni 2015
Sted: Møn
Status: Offline
Point: 63
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér outdoorsman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Oktober 2019 kl. 15:29
Nogen som ved hvilken størrelse modstand man kan sætte i airbag stikket, hvis man har skiftet passager airbaggen ud med handskerummet med de to kopholdere?
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.