caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Tikker-lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tikker-lyd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
linea Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 30 Marts 2008
Sted: Sønderhald
Status: Offline
Point: 29
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér linea Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tikker-lyd
    Sendt: 03 Juni 2008 kl. 23:54
Hej

Er stadig meget glad for min Velle, men jeg kan se, at der er blevet skrevet om det berømte "tikke-lyd". Jeg må erkende, at den tikker...specielt. når den er kold. Den anden dag holdte jeg ved siden af en anden Velle, der også havde samme lyd. Jeg har fået at vide, at sådan siger de gamle veller, når de har kørt "godt". Jeg kan i andet indlæg læse, at det handler om stødstangen i vakuumpumpen. Er det er meget dyr operation, at få den skiftet?
lykkelig ny ejer af Caravelle T4 2,4D,årg.94, lang, 10. pers. - og ejer af sleeper: Peugeot st.car. 3,0 V6 210hk, sort. årg. 2003.

Caraveller og kvinder er tilsammen en vinder

Til top
Retropsnart Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører cykel

Medlem siden: 13 December 2006
Sted: Søllested
Status: Offline
Point: 9992
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Retropsnart Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Juni 2008 kl. 00:59

stødstangen til vakumpumpen koster lidt over 300,- kr...

Og jeg vil vove den påstand, at alle der bare har rodet lidt med bil, kan finde ud af at skifte den...

Jeg skal selv skifte den på min, på torsdag el. fredag.
Da jeg oveni tikkeriet, er begyndt at mangle bremsekraft, ved hårde opbremsninger... 

Jeg laver en udførlig billedguide, og ligger op hér på forummet under tips&tricks

Til top
linea Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 30 Marts 2008
Sted: Sønderhald
Status: Offline
Point: 29
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér linea Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Juni 2008 kl. 10:47
Hej

Ok..det lyder godt - så truer det ikke budgettet i denne omgang. Det lyder bare rigtig godt med den billedguide
lykkelig ny ejer af Caravelle T4 2,4D,årg.94, lang, 10. pers. - og ejer af sleeper: Peugeot st.car. 3,0 V6 210hk, sort. årg. 2003.

Caraveller og kvinder er tilsammen en vinder

Til top
Trsptr Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 02 Juni 2008
Sted: Norge
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trsptr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Juni 2008 kl. 23:59
Om det tikker litt i vakuumsystemet på en T4 2.4 - er det nødvendigvis ikke en bombe,
og det er heller ikke ensbetydende med dårlig bremsevirkning.

Tror du vakuumeffekten er svak, test den davel (vakuummåler fra Biltema ca 100 kr)
Mål din egen tikker mot en eller flere andre.
Det kan også være lekkasje i slanger mellom bremseservo / bremseforsterker og vakuumpumpe. Mål derfor både på slange og direkte på vpumpe.



-97 2.4 AAB
34o.ooo km
Til top
Retropsnart Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører cykel

Medlem siden: 13 December 2006
Sted: Søllested
Status: Offline
Point: 9992
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Retropsnart Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Juni 2008 kl. 00:17

Trsptr..

Tak for tippet, men tikke-lyden siger 100% sikkert stødstang i vakumpumpe..

Så den blir skiftet

Hvis det så ikke hjælper på det andet problem, tager vi den derfra



Redigeret af Retropsnart
Til top
SheltieWeb.NET Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Avatar

Medlem siden: 21 November 2006
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 102
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SheltieWeb.NET Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Juni 2008 kl. 12:57
Når min 2-liters bygynder at tikke er det gerne et tegn på at jeg igen har været sløv med at tjekke olie-standen.. ;-D
T4, 2.0 B,'96 (AAC KW62/HP84/RPM4300)
Nu med firma: www.cleanmax.dk
Til top
denny Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Avatar

Medlem siden: 03 Juni 2008
Sted: København
Status: Offline
Point: 148
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denny Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Juni 2008 kl. 19:31

Hej

det virker meget interessant.

Mit T4 2,4D tikker også, og derfor vil meget gerne skifte vakuum pakning  til motoren, trykstangen og den indvendig membranen med de relative ventiler.

Hvad i om det er kun VW forhandler der sægler dette reparation sættet,

eller kan også købes uoriginelle??

 Denny

T42,4D AAB  1995

260000K          ;           ;           ;           ;           ;           ;           ;           ;           ;           ;    

 

Til top
Retropsnart Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører cykel

Medlem siden: 13 December 2006
Sted: Søllested
Status: Offline
Point: 9992
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Retropsnart Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Juni 2008 kl. 19:32

Citat: SheltieWeb.NET SheltieWeb.NET skrev:

Når min 2-liters bygynder at tikke er det gerne et tegn på at jeg igen har været sløv med at tjekke olie-standen.. ;-D

Den bliver tjekket en gang om ugen (mindst) og olie bruger den ikke

Til top
denny Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Avatar

Medlem siden: 03 Juni 2008
Sted: København
Status: Offline
Point: 148
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denny Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Juni 2008 kl. 20:17

Tak for svar Retropsnart

men min mangler aldrig olie

venlige hilsner

  denny

 

 

Til top
Caravelle-Hansen Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 16 Juni 2011
Status: Offline
Point: 3
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Caravelle-Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Juni 2011 kl. 21:40
Hey Alle herinde...
Helt præcist, hvordan skifter man stødstangen til vakumpumpen??
For jeg har også problemet, og er temlig træt af den "klikken"Censored
 
På forhånd tak, Hansen....
 
 
Til top
Caravelle-Hansen Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 16 Juni 2011
Status: Offline
Point: 3
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Caravelle-Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Juni 2011 kl. 21:49
Til top
Toftdal Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger

Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 04 August 2009
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 356
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toftdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Juni 2011 kl. 22:21
Den kommer stort set ud af sig selv når man afmonterer pumpen, og pumpe og stødstang bør altid skiftes samtidig.
 
Torkild
 
'97 VW Transporter 2,5 TDI ACV
'97 VW Multivan/Camper 2,5 TDI ACV
Til top
Retropsnart Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører cykel

Medlem siden: 13 December 2006
Sted: Søllested
Status: Offline
Point: 9992
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Retropsnart Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Juni 2011 kl. 08:08
Til top
MortenHøholt Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 26 November 2008
Sted: Nykøbing SJ
Status: Offline
Point: 1575
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenHøholt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Juni 2011 kl. 10:11
Her er lidt og lege med.


Husk at tryk på dansk så det meget nemmer..
Morten Høholt
92er Holder stille for tiden 80%Tdi
10erBus.
Snart med Tdikit
Roadie Og Skraldemand
Lev livet, du kommer aldrig levene fra det?
I'm On The Highway To Hell
Til top
Caravelle-Hansen Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 16 Juni 2011
Status: Offline
Point: 3
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Caravelle-Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Juni 2011 kl. 21:24
Det ser jo nemt ud... så må den op på liften mandag, også lige få set på det! Takker for den hurtige hjælp herinde....
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.172 sekunder.