caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - EGR - ventil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EGR - ventil

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Vinding Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 06 Juli 2007
Sted: Løgstør
Status: Offline
Point: 144
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: EGR - ventil
    Sendt: 24 Februar 2009 kl. 10:55
Har lige talt med min mekker , angående afblænding af EGR ventil ( i forbindelse med tandrems skift osv. ) . Han var uforstående overfor at jeg ville blænde den af og mente at der ville opstå problemer med det og også at der ville komme en fejlmelding i computeren .
Hvad er jeres erfaringer og gode råd ?
Jeg har læst de gamle indlæg ang. emnet , men er stadig forvirret efter min snak med mekkeren Ik med
T4 2.5 tdi 102hk ´96 KM600.000+
SV650




GSX600F

SV650



Til top
Monsieur Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 18 November 2007
Sted: Ferritslev Fyn
Status: Offline
Point: 3473
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsieur Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Februar 2009 kl. 10:57
Har endnu ikke hørt om nogen herinde der har oplevet problemer med at blænde EGR af. Tværtimod så har mange oplevet forbedret drift og økonomi.
 
Kan på ingen måde være sundt at smide alt det sorte l*rt med ind igennem motoren
 
Mons
Mons akà
Jack Dalton.....
DoKa mand......
"At køre på bensin, er som at fodre sin hund med majs,
det meste gør ingen gavn og resten kommer ud som noget ildelugtende lort"
Til top
Vinding Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 06 Juli 2007
Sted: Løgstør
Status: Offline
Point: 144
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Februar 2009 kl. 11:05
er også det jeg er kommet frem til på baggrund af de andre indlæg , men sidder der en føler/kontakt som måler på luften der strømmer igennem og som ikke kan registrere noget da der er blændet af og derved melder fejl ?
kan også bare være at skidtet bare skal blændes af , og så må jeg tage den der fra .
 
T4 2.5 tdi 102hk ´96 KM600.000+
SV650




GSX600F

SV650



Til top
Retropsnart Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører cykel

Medlem siden: 13 December 2006
Sted: Søllested
Status: Offline
Point: 9992
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Retropsnart Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Februar 2009 kl. 11:18
Tror bare at din mekker ikke lige forstår konceptet (han er jo osse kun menneske)
 
Havde jeg en Tdi'er ville jeg nok være mere tilbøjelig til at lytte til X-antal gode erfaringer herindefra, end en tvivlende mekaniker.
Til top
Vinding Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 06 Juli 2007
Sted: Løgstør
Status: Offline
Point: 144
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Februar 2009 kl. 14:20
det ender det sikkert også med , da alle taler FOR afblænding. Men ville lige høre om der er nogle faktorer man skal være obs på , vil ikke stå med et følge problem , som kunne være undgået .
 
T4 2.5 tdi 102hk ´96 KM600.000+
SV650




GSX600F

SV650



Til top
bo c Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med Caravelle DK logo

Medlem siden: 06 Marts 2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1354
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bo c Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Februar 2009 kl. 16:43
jeg kan også kun tale for,min er blevet af og det gav både lidt mere ryk,og syntes også det kunne mærkes på brændstoføkonomien
Tidligere vw transporter 1998 2,5 tdi.
BMW 528i aut.
Mercedes-Benz E-klasse 200 cdi 2013
Til top
Wincentz Se drop down
VIP Bruger -2022-
VIP Bruger -2022-
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 13 Marts 2007
Sted: Ruds Vedby
Status: Offline
Point: 11378
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wincentz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Februar 2009 kl. 18:49
min er osse blændet af og nej ingen fejl i VAG :)

http://www.caravelleshoppen.dk/product_info.php?cPath=21&products_id=28

bare husk at bruge SAMME BRUGERNAVN som du bruger herinde.
Michael Wincentz

Telefon 20628898

Multivan 2.5 TDI 174hk fra 2004 Udstyr: ja lidt forskelligt
Til top
Mr blake Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Køre med Caravelle.dk logo

Medlem siden: 05 April 2008
Sted: Aars/Blære
Status: Offline
Point: 1822
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr blake Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Februar 2009 kl. 18:59
Jeg har lige anskaffet mig et indsugningsmanifold fra en ACV'er og til min forbløfelse var der ca. 5mm sort ubeskrivelig masse over alt inde i det, så det bare med at få den blændet af i en vis fart!!!!!!!!
Søren Blake

Doka 05'er 2,5 TDI 130 2,6tm kran.

Doka 99'er 2,5 TDI 102'er (Stjålet)

Transporter T4 fra 97 2,4 TDI (Turbo Diesel Intercooler) AAB (SOLGT)
Til top
bslaursen Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger


Medlem siden: 29 Juni 2005
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bslaursen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Februar 2009 kl. 19:07

Arbejder med disse biler til hverdag, og skal siges at den godt kan blændes af på en t4 uden problemer.. Men kan sagtens sætte mig i hans sted, for der er flere biler hvor det ikke kan lade sig gøre, feks touran, der tænder motorlampen hurtigt.  men en touran er man bare nød til det til syn, ellers ryger de tit for meget.(og nej lampen lyser ikke inde i synshallen!) 

Men for at holde sig til din bil, så kan du godt blænde den af.
Bjørn.
Til top
Thure Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 02 November 2006
Sted: Hjortshøj
Status: Offline
Point: 788
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thure Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Juli 2009 kl. 19:08
Citat: bslaursen bslaursen skrev:

Arbejder med disse biler til hverdag, og skal siges at den godt kan blændes af på en t4 uden problemer.. Men kan sagtens sætte mig i hans sted, for der er flere biler hvor det ikke kan lade sig gøre, feks touran, der tænder motorlampen hurtigt.  men en touran er man bare nød til det til syn, ellers ryger de tit for meget.(og nej lampen lyser ikke inde i synshallen!) 

Men for at holde sig til din bil, så kan du godt blænde den af.
Bjørn.
 
Vil det på min T4 2,5Tdi acv med hensyn til røggas stest være en fordel eller ulempe at blænde den af? Den er på nuværende tidspunkt blændet af og skal snart til syn.
T4 2,5tdi ACV Årg 96
Til top
cantona Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 10 April 2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 36
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cantona Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Juli 2009 kl. 07:26
er der forskel på om det er en t4 eller t5
ang. fejlmeldinger?
Cantona
t5 multivan 2,5 tdi 130hk,2004, 124000 km
Til top
Wiese Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 26 Februar 2008
Sted: Snogeröd SE.
Status: Offline
Point: 225
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wiese Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Juli 2009 kl. 07:54
På T5 får man en fejl melding så der skal man lige have en der også kan slå den fra elektronisk.
MVH. Jørgen Wiese ----------------------------


VW Caravelle 2,4D 1995
Til top
ast_dk Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger
Avatar

Medlem siden: 04 Januar 2008
Sted: København
Status: Offline
Point: 252
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ast_dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Juli 2009 kl. 10:49
Har lige blændet min på min T4 Caravelle. Var ret nemt, en plade og to pakninger, 4 skruer ind og ud, så var det gjort.
 
Fik lidt vejledning, da jeg alligevel var nede hos Mekaniker, hvor han pegede og jeg skruede. :) - det kan ikke anbefales at tabe bit'en man står og skruer med, sammen med en top-nøgle, hehe... Slet ikk 2 gange... Doooh. :D
 
Men jeg fandt dem begge, så ikk noget ballade, der ligger og rasler, haha.
Til top
cantona Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 10 April 2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 36
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cantona Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Juli 2009 kl. 13:55
Citat: Wiese Wiese skrev:

På T5 får man en fejl melding så der skal man lige have en der også kan slå den fra elektronisk.
ok,takSmile
t5 multivan 2,5 tdi 130hk,2004, 124000 km
Til top
Økolet Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 01 Februar 2009
Sted: Kolding dk
Status: Offline
Point: 66
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Økolet Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Juli 2009 kl. 17:30
Jeg vil lige spørge hvad meningen med det er?
Kan forstå at i får bedre økonomi og træk? er det korrekt?
 
Hvilket formål har den ventil?
2.5 Tdi 102 Hk
Skipper, Kowalski og Rico
Til top
 Besvar Besvar Side  123>
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.235 sekunder.