Sharan TDI - Varmeproblemer |
Besvar |
Forfatter | |
Nordgold
Bruger Medlem siden: 30 December 2009 Sted: Hasselager Status: Offline Point: 24 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Sendt: 12 April 2018 kl. 16:44 |
Det var kun kabinevarme der var et problem
|
|
Mvh Lars N
VW T5.1 Multivan 180 4 Motion 2010 |
|
Rasmus3516
Bruger Medlem siden: 12 April 2018 Sted: Randers Status: Offline Point: 2 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Hej
Var det kun varme i kabinen. eller steg olietemp osse. Min olietemp stiger når jeg kører i bjerge sydpå om sommeren. Dog fungere oliefyr og varme i bilen perfekt både sommer og vinter. Har aldrig haft problemer med at få varme i bilen under bykørsel eller andet. |
|
Nordgold
Bruger Medlem siden: 30 December 2009 Sted: Hasselager Status: Offline Point: 24 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Jubii - så er problemet endelig løst
Efter en seriøs snak med en teknikker ved vw, fandt han frem til hvad der var galt. Ud over den almindelige remtrukne vandpumpe og den pumpe der sidder i forbindelse med oliefyret er der åbenbart en 3. vandpumpe hvis hovedformål er at cirkulere vand omkring turboladeren - den var defekt.
Efter at den er skiftet er varmeproblemerne pist væk. Det er testet under en tur frem og tilbage til Østrig i uge 4 - det virker sgu.
|
|
Mvh Lars N
VW T5.1 Multivan 180 4 Motion 2010 |
|
damse
Bruger Medlem siden: 16 Februar 2009 Sted: 7850 Status: Offline Point: 16 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Argh, jeg mente selvfølgelig: har aldrig rigtigt kunnet varme i frostvejr. |
|
Sharan 1998 TDi van
|
|
damse
Bruger Medlem siden: 16 Februar 2009 Sted: 7850 Status: Offline Point: 16 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Min Sharan har aldrig rigtigt kunnet varme om i forstvejr, medmindre jeg tænder oliefyret under kørsel (har installeret parkeringsvarmer i stedet for den orig. tilskudsvarmer). Er det ikke normalt for sådan en bil?
|
|
Sharan 1998 TDi van
|
|
Nordgold
Bruger Medlem siden: 30 December 2009 Sted: Hasselager Status: Offline Point: 24 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Øv - så er vandpumpen skiftet. Den fejlede ikke umiddelbart noget og det har ikke givet det ønskede resultat.
Der er stadig udfald på varmen når der køres med motorvejshastighed.
Er der en eller anden føler / styring der måske giver et forkert signal til at skrue ned for fyret ? - den varmer helt perfekt når det bruges som standvarme.
Gode ideer efterlyses
|
|
Mvh Lars N
VW T5.1 Multivan 180 4 Motion 2010 |
|
Nordgold
Bruger Medlem siden: 30 December 2009 Sted: Hasselager Status: Offline Point: 24 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Godt nytår og tak for svaret.
Jeg kaster mig over vandpumpen.
|
|
Mvh Lars N
VW T5.1 Multivan 180 4 Motion 2010 |
|
Kriller
Medlems Profil
Send personlig besked
Find medlems indlæg
Besøg medlems hjemmeside
Føj til venneliste
Mega Prof bruger Kører med caravelle DK logo Medlem siden: 14 Oktober 2006 Sted: Give Status: Offline Point: 4089 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Nej oliefyret starter kun op og hjælper temperaturen op... når den kommer op på drift temp slår den fra igen...
Er det omdrejningsbestemt med varmen...? Hvis du kan få varmen ind i kabinen ved lave omdrejninger er det din vandpumpe... Der sidder et plastik skovlhjul som går løs med tiden... Kunne være det...
Hvis din temperatur ikk ændre sig når du køre og står fast ved 90 grader er det ikk din termostat... Så ville temperaturen falde når du køre...
|
|
Vw T5 Multivan Highline Van 174hk 4motion i sort... ( T-Slem)
Lupo 3L (Lille slem ) i sort.. Rottweiler x 2... Give Auto Aps 41 788 300 |
|
Nordgold
Bruger Medlem siden: 30 December 2009 Sted: Hasselager Status: Offline Point: 24 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Næ nej,
Termostaten er ikke skiftet. Under hele forløbet står temperaturen ret hurtigt på 90 og bliver der.
Oliefyret burde køre konstant når temperaturen er under 10 grader så det burde køre hele tiden under.
Men - jeg hælder efterhånden til at skifte både termostat og vandpumpe...
|
|
Mvh Lars N
VW T5.1 Multivan 180 4 Motion 2010 |
|
Kriller
Medlems Profil
Send personlig besked
Find medlems indlæg
Besøg medlems hjemmeside
Føj til venneliste
Mega Prof bruger Kører med caravelle DK logo Medlem siden: 14 Oktober 2006 Sted: Give Status: Offline Point: 4089 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Og selvfølgeligt er termostaten skiftet...? Det er ikk sådan at de har byttet rundt på slangerne til oliefyret... Hvad hvis du sætter oliefyret til at varme mens du køre...? Kommer der så varme i kabinen...? |
|
Vw T5 Multivan Highline Van 174hk 4motion i sort... ( T-Slem)
Lupo 3L (Lille slem ) i sort.. Rottweiler x 2... Give Auto Aps 41 788 300 |
|
Nordgold
Bruger Medlem siden: 30 December 2009 Sted: Hasselager Status: Offline Point: 24 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Hej Alle
Som nyt medlem her på forum, håber jeg at der er en der sidder inde med de vises sten.
Jeg er den - forholdsvist - lykkelige ejer af en Sharan 1,9 TDi 115 fra 2003. Bilen har kørt 145.000 km, jeg har haft den siden den havde kørt 10.000. Indtil sidste efterår har der ikke været problemer med varmen i bilen. Så gik oliefyret i stykker - det blev skiftet ved SMC og så startede problemerne. Ingen varme.
SMC har testet og testet og siger at der ikke er noget galt, at alt fungerer som det skal.
Status er at standvarmen fungerer, der kommer fint varme i kabinen når oliefyret aktiveres via timer. Ved bykørsel er varmen acceptabel, men så snart at der eksempelvist køres på motorvej forsvinder varmen og det er stort set kold luft der kommer ind gennem dyserne. Når tempoet sættes ned og man kører med max. 80 km/t efter motervejskøresel kommer der mere varme men....
Det er på ingen samme varme i bilen på noget tidspunkt som tiden før at oliefyret gik i stykker.
Er der nogen der har lignende erfaringer og måske en løsning ??
|
|
Mvh Lars N
VW T5.1 Multivan 180 4 Motion 2010 |
|
Besvar | |
Tweet
|
Skift forum | Forum tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |