caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Problemer med at starte når det er koldt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med at starte når det er koldt

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Allermanden Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 05 Maj 2009
Sted: Korsør
Status: Offline
Point: 15
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allermanden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 December 2010 kl. 13:38

Nej jeg har ingenting gjort. Jeg aner ikke hvordan man gør. Jeg er ikke mekaniker. Har haft bilen i ca. 2 år og der har de ikke været skiftet. Den starter fint når først den har været varm...

Synes sgu ikke jeg har råd til at 4000,- for at få dem skiftet.
VW CARAVELLE 2.5 TDI, 8 PERS, 102 HK, Årgang 1996
Til top
Allermanden Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 05 Maj 2009
Sted: Korsør
Status: Offline
Point: 15
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allermanden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 December 2010 kl. 13:39
hvor sidder sikringen til gløderør
VW CARAVELLE 2.5 TDI, 8 PERS, 102 HK, Årgang 1996
Til top
JThomsen Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 19 August 2008
Sted: Holmegaard
Status: Offline
Point: 3476
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JThomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 December 2010 kl. 13:57
Citat: Allermanden Allermanden skrev:

hvor sidder sikringen til gløderør

Prøv at kikke her:
http://www.t4-wiki.de/wiki

 CaravelleLogo CaravelleLogo
Jens Altmuligmand
Buy the best and cry only once
Til top
kim jensen Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 27 Marts 2007
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 4552
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 December 2010 kl. 13:59
det kan jeg ikke lige huske men mon ikke der kommer en ind og skriver hvor den sidder jeg tror den sidder foran batteri et sted.
VW Sharan 1,9 TDI 2001, 6 gear,aircon,fjernb c.lås, højdejust. forsæder m.armlæn, indst.rat, el-spejle,el-ruder, el-justerbare forlygter, kopholder, mørktonede ruder i bag,4 stk airbag,servo,oliefyr.
Til top
Silver ghost Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 07 November 2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 975
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silver ghost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 December 2010 kl. 15:07
sikring sidder i en lille sort boks ved forskærm lige foran batteri, har selv lige set min egen efter. får skiftet mine gløderør imorgen, da jeg os har startproblemer her i kulden. meen 4000.-  er lige i overkanten.
Transporter 2.4 D(ykkerbus) 05/1998 Laaaaang

Yamaha XJ 900 S Diversion 1997 0-100 4,3 sek.



Til top
Allermanden Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 05 Maj 2009
Sted: Korsør
Status: Offline
Point: 15
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allermanden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 December 2010 kl. 15:34
hvad skal det da så koste
VW CARAVELLE 2.5 TDI, 8 PERS, 102 HK, Årgang 1996
Til top
TAZ Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med Caravelle DK logo

Medlem siden: 27 Januar 2009
Sted: 2670 greve
Status: Offline
Point: 1284
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TAZ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 December 2010 kl. 16:31

Udskiftning af gløderør max 2000, hvis det ellers er problemfrit

hellere en god trekant

end en ond cirkel
Til top
Hydro Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger

Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 23 November 2005
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 368
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hydro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 December 2010 kl. 19:25
Det lyder da som om det er starteren, der er problemet. Af med den og tjekke som Lundal skriver.
PT uden caravelle
Til top
Allermanden Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 05 Maj 2009
Sted: Korsør
Status: Offline
Point: 15
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allermanden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 December 2010 kl. 21:14

Er her til aften blevet trukket igang. Startede i 2. gear uden problemer. Kørte en tur på næsten 20 km. Stoppede T4'eren af derhjemme forsøgte at starte dog uden held. Gløderørslyset i instrumentbrættet lyste kortvarigt ca. 1 sek hvorefter de slukkede. Starteren "klikker" bare som tidligere på dagen. Er der nogle der er enige i at starteren må være problemet?

Hvor kan man købe sådan en billigt? Er den svær at skifte?
VW CARAVELLE 2.5 TDI, 8 PERS, 102 HK, Årgang 1996
Til top
Herbine Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 29 Juni 2008
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 289
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Herbine Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 December 2010 kl. 23:15
har samme problem, dog er mit batteri helt fuldt opladet (i følge min booster), lampen lyser de normale 4 sec og starteren virker upåklagelig men sally står bare og prøver at starte, det lyder som om hun er kørt tør(der er dog over ½ tank på hende). . der skal op til 8-10 forsøg til før hun vil starte. 
og hun tager en krig om at lave varm luft til kabinen. . så vores kabine fyr er nød til at køre for at vi ikke fryser . .
Mvh Herbine, aka Tanya

pt ingen veller eller porter

person bil : Seat Leon 1.9 tdi, 02, silver
Til top
Allermanden Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 05 Maj 2009
Sted: Korsør
Status: Offline
Point: 15
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allermanden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 December 2010 kl. 10:31
Har idag fået skiftet bundstykket da nogle mente det kunne være det. Det var det så heller ikke. Nu nærmer jeg mig en afgørelse som kun kan pege i retning af starteren.
VW CARAVELLE 2.5 TDI, 8 PERS, 102 HK, Årgang 1996
Til top
Allermanden Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 05 Maj 2009
Sted: Korsør
Status: Offline
Point: 15
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allermanden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 December 2010 kl. 11:16

Når jeg søger på starter eks. i Thansen (Svansen) kommer der kun en type frem. Har fået oplyst at der findes 8 forskellige slags en 2.5 TDI fra '96. Kan det være rigtigt? Det lyder i mine øre som en gang BS.

VW CARAVELLE 2.5 TDI, 8 PERS, 102 HK, Årgang 1996
Til top
Herbine Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 29 Juni 2008
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 289
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Herbine Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 December 2010 kl. 12:54
t hansen så kører man ingen steder Thumbs Down . .
og jo der er et hav af forskellige modeller til transportere. både i startere, generatore, bremse skiver, osv osv osv jeg har efter hånden en pæn lang liste af vare numre på ting vi har fået skiftet, så den nemlig meget nemmere at få de rigtige dele 1 gang næste gang skidtet går i udu.
Mvh Herbine, aka Tanya

pt ingen veller eller porter

person bil : Seat Leon 1.9 tdi, 02, silver
Til top
Elgen Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 09 November 2003
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 557
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elgen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 December 2010 kl. 16:28
Citat: Allermanden Allermanden skrev:

Når jeg søger på starter eks. i Thansen (Svansen) kommer der kun en type frem. Har fået oplyst at der findes 8 forskellige slags en 2.5 TDI fra '96. Kan det være rigtigt? Det lyder i mine øre som en gang BS.

 
 
Jeg har lige været hele turen igennem med min egen...
 
Symptomer:
 
ville ik rigtig starte når det var koldt, så jeg forvarmede et par gange og tvang bare nøglen rundt og holdt den til der kom gang i dyret. ca 3 min og så kom den stille og roligt..
efter et par dage sådan, så begyndte starteren at ryge... nice...... og gud hvor lugter den grimt.
 
Jeg besluttede at det nok var gløderørene der var defekte, efter jeg havde chekket sikringen. den sidder i venstre forskærm og er alene i et lille sort plastic hus. der sidder også en oven over venstre lygte, men der sidder der 2 sikringer i.
Jeg chekkede den med at måle før og efter sikringen, på den måde ved du også om relæet virker.
 
Efter en lang køretur lørdag hvor jeg var trukket i gang. (1 time og 45 min) kunne den stadig ik trække starteren rundt.
 
Så søndag morgen kørte jeg i thansen og hentede starter og gløderør, hvis det nu også var dem.
 
Ned på værkstedet konkludere jeg så at den midterste cylender havde en løs dysse, så der stod diesel ud ved siden af.
efter den blev fixet så skiftede i starteren. Nej den er forholdsvis nem. sidste år gjorde jeg det på en parkeringsplads i let snevejr i januar.
lidt sværere på caravellen da der ligger lidt flere ting i motor rummet, som fyr og sådan...
 
med ny starter målte vi gløderør efter.....  efter noget tids søgen herinde fandt jeg frem til de skulle ligge mellem 1 og 5 ohm... mine lå på omkring 25000 ohm... altså lidt ved siden af.
alle 5 var nemme at få ud, men hætterne er lidt mere besværlige. det tog dog Black herinde fra maks 40 min at skifte dem alle 5 uden problemer...
 
Nu kørte bilen så som en drøm indtil onsdag morgen.... jeg nåede 10 meter og så gik den ud...
weee. så er man jo glad.
 
Denne gang prøvede vi filtert, da jeg fik at vide det godt kunne være det, og det kun koster 150 at skfte...
 efter 2 timer i går aftes ude i kulden fik jeg nyt filter på. ind i bilen og rundt med nøglen. da der så ik var mere juice på batteriet kunne jeg konstantere at det åbenbart ik var filteret for der var stadig ik noget diesel i slange.
 
nå hvad gør man så....
på VAG forum havde jeg læst om en der havde samme problemer, men der var det hans rem til dieselpumpen der var knækket. og ta daaaa. jep. der var problemet...
remstrammer hjulet var knækket af, og dermed remmen løs og så ingen diesel...
nu skal jeg så i nat på værksted med dytten og have lavet det i håb om der ikke kommer mere lige foreløbigt.
Caravelle Supervan 2,5Tdi
VCDS ejer.
Solgt: Transporter 2,4D 555000km
Til top
Silver ghost Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 07 November 2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 975
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silver ghost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 December 2010 kl. 17:02
Har lige fået skiftet alle 5 gløderør, 3 af dem var helt sorte. (de sidste 2 fine blanke)
Så nu må jeg se hvad der sker imorgen tidlig.
Transporter 2.4 D(ykkerbus) 05/1998 Laaaaang

Yamaha XJ 900 S Diversion 1997 0-100 4,3 sek.



Til top
 Besvar Besvar Side  <123>
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.