Nr. Plader Bus |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |||||||||
hr.friis
Meget aktiv bruger Medlem siden: 18 August 2008 Sted: Jylland Status: Offline Point: 855 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
||||||||
kell du er sød bedre kan det ik siges
|
|||||||||
AirCon
Mega Prof bruger Køre med caravelle.dk Logo Medlem siden: 28 April 2008 Sted: Givskud Status: Offline Point: 6154 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
||||||||
TAK VEN...!! Man bliver som sine omgivelser/venner...!!!
|
|||||||||
Diverse specialværktøj, bla VCDS og Øv. bærekugle presser T4
Temp/tank måler fejl i instrumenter repareres |
|||||||||
Stage One.
Bruger Medlem siden: 10 Februar 2011 Sted: Viborg Status: Offline Point: 24 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Snakkede idag med en sød medarbejder hos skat i Ålborg.
Og hun forklarede at farven på pladerne er kun et tegn på hvornår busserne første gang er indreg. i DK og der af hvor meget afgift der så er betalt " Som vi jo nok alle vidste i forvejen"
Nogle er deraf gule og nogle hvide. men ang. anvendelse så er der absolut ingen forskel på hvad bilerne må benyttes til.
Så har bilen hvide / gule plader er de begge 2 kun til "privat personbefordring". og det er kun personer der bor på ejerens adr. der må køre med. "Men ja det vidste vi jo nok alle sammen også" og kørsel med naboens møgunger eller den lokale kortklub er ikke lovligt ifølge dansk lov
" Men det er jo heldigvis de færeste færdsels betjente der ved det "
|
|||||||||
Mvh. André.
|
|||||||||
Lundal
Mega Prof bruger Kører med caravelle DK logo Medlem siden: 17 Marts 2006 Sted: Hundested Status: Offline Point: 1683 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
||||||||
jeg fandt lige lidt at suplere med http://www.rigsadvokaten.dk/media/RI_6-2008.pdf
|
|||||||||
Caravelle 151hk 97
Touran 1,6 FSI 2004 T5 Multivan 174 2004 |
|||||||||
Stage One.
Bruger Medlem siden: 10 Februar 2011 Sted: Viborg Status: Offline Point: 24 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Det var jo lige det link vi alle manglede tak
|
|||||||||
Mvh. André.
|
|||||||||
Lundal
Mega Prof bruger Kører med caravelle DK logo Medlem siden: 17 Marts 2006 Sted: Hundested Status: Offline Point: 1683 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
||||||||
ved i hvad , det er de færeste betjente der gidder at gøre noget ved det, da det er skat og told der skal opretholde tiltalen ...... de skal virkelig være efter dig hvis de gør noget ud af sådan en sag. så et vink med en vognstang , vær flink og imødekommende når man nu bliver stoppet
|
|||||||||
Caravelle 151hk 97
Touran 1,6 FSI 2004 T5 Multivan 174 2004 |
|||||||||
T4-dk
Meget aktiv bruger Medlem siden: 22 Marts 2010 Sted: DK Status: Offline Point: 799 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
||||||||
som der står på side 6 i linket
Begrebet ”nærmere tilknytning” kan i relation til privat buskørsel ikke be-grænses til nærmeste familie, men omfatter efter Højesterets afgørelse i sagerne også f.eks. nære venner og en kollega.. så jeg har en udskrift af dommen i min bil hvis jeg skulle møde en emsig betjent, så kører med dem jeg kender uden dårlig samvittighed |
|||||||||
AirCon
Mega Prof bruger Køre med caravelle.dk Logo Medlem siden: 28 April 2008 Sted: Givskud Status: Offline Point: 6154 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Nemlig...
Hvornår skal vi skåle på forskellen...??? hehe
|
|||||||||
Diverse specialværktøj, bla VCDS og Øv. bærekugle presser T4
Temp/tank måler fejl i instrumenter repareres |
|||||||||
Lundal
Mega Prof bruger Kører med caravelle DK logo Medlem siden: 17 Marts 2006 Sted: Hundested Status: Offline Point: 1683 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Trafikudvalget 2007-08 (2. samling)
TRU alm. del , endeligt svar på spørgsmål 449 Offentligt
Trafikudvalget har i brev af 9. april 2008 stillet mig følgende spørgsmål 449 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare.
Spørgsmål nr. 449:
"Ministeren bedes kommentere vedlagte henvendelse fra Niels Fjeldberg, Viborg og oplyse, om ministeren vil bidrage til at sikre, at de personer, der har fået bøder i strid med Højesterets afgørelse m.h.t. fortolkningen af Buslovens § 1, får deres sager genoptaget og om ministeren finder, at der er behov for lovgivningsmæssige initiativer til præcisering af Busloven.” Svar:
I henvendelsen gør Niels Fjeldberg opmærksom på, at Højesteret i to sager fra 11. marts i år har taget stilling til spørgsmålet om, under hvilke betingelser private personer kan foretage buskørsel, uden at kørslen er omfattet af tilladelseskravet i buslovens § 1, stk. 1. Højesteret har afvist, at begrebet ”nærmere tilknytning” i relation til privates kørsel kan begrænses til nærmeste familie, således som bestemmelsen med baggrund i lovbemærkningerne hidtil har været fortolket. Højesteret har nu slået fast, at der må befordres passagerer med nærmere tilknytning til bussens ejer, f.eks. også nære venner. Jeg er bekendt med, at rigsadvokaten i brev af 28. marts 2008 har pålagt samtlige statsadvokater og politidirektører at gennemgå sager om overtrædelse af buslovens § 1, stk. 1, som er afgjort på baggrund af den hidtidige fortolkning af loven med henblik på at vurdere, om der er truffet afgørelser i strid med Højesterets domme af 11. marts 2008. Færdselsstyrelsen har oplyst, at styrelsen fra tidspunktet, hvor styrelsen blev bekendt med højesteretsdommene, har administreret i overensstemmelse med disse. Oplysningerne om tilladelsesfri buskørsel på styrelsens hjemmeside er således blevet tilpasset den ændrede fortolkning, og skriftlige og telefoniske forespørgsler om tilladelsesfri buskørsel besvares i overensstemmelse med denne.
Endvidere har styrelsen oplyst, at den ændrede fortolkning af begrebet "nærmere tilknytning" efter styrelsens opfattelse ikke vil medføre en større ændring af retstilstanden på området, da det er styrelsens vurdering, at mange ejere af private busser ikke har været bekendt med den hidtidige fortolkning af begrebet og derfor også har befordret andre end den nærmeste familie. Jeg finder ikke, at der er grundlag for en ændring af busloven, da det stadigt er et krav, at passagererne skal have en nærmere tilknytning til bussens ejer, og kredsen af passagerer, der lovligt kan befordres, således fortsat er begrænset. Den nye praksis lovliggør blot den kørsel, der i stort omfang formentlig allerede har været udført med busser tilhørende private personer.
Med venlig hilsen
Carina Christensen Redigeret af Lundal - 20 Marts 2011 kl. 09:05 |
|||||||||
Caravelle 151hk 97
Touran 1,6 FSI 2004 T5 Multivan 174 2004 |
|||||||||
Lundal
Mega Prof bruger Kører med caravelle DK logo Medlem siden: 17 Marts 2006 Sted: Hundested Status: Offline Point: 1683 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
||||||||
http://www.ft.dk/samling/20072/almdel/tru/spm/449/svar/544208/551393/index.htm , et link til ovenstående
|
|||||||||
Caravelle 151hk 97
Touran 1,6 FSI 2004 T5 Multivan 174 2004 |
|||||||||
Retropsnart
Mega Prof bruger Kører cykel Medlem siden: 13 December 2006 Sted: Søllested Status: Offline Point: 9992 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Og hvis andre vil gøre det samme, så kan den hentes som pdf-fil her: |
|||||||||
CalifEx
Bruger Kører med caravelle DK logo Medlem siden: 22 Juni 2007 Sted: Viborg Status: Offline Point: 33 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
||||||||
What do you want to do ? New mail< id="mailtovinduecopyClipboardEmail">Copy< id="mailtovindueclipboard">Hej AirCon
Ved du? Må jeg som privatperson købe en 10 pers bus på gule plader og bruge den privat. Altså uden at jeg skal betale yderligere afgift end hvad der er betalt på den i forvejen? |
|||||||||
Når man er så glad for sin T4, at man blir nødt til at sove i den en gang i mellem
|
|||||||||
Besvar | Side <123 |
Tweet
|
Skift forum | Forum tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |