caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Kommende Caravelle-ejer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kommende Caravelle-ejer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
paratech Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 27 August 2011
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 29
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paratech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kommende Caravelle-ejer
    Sendt: 27 August 2011 kl. 18:02
Hej

Jeg er ny i dette forum, og jeg ejer slet ikke en Caravelle endnu. Men det kommer, jeg er på udkig.
Men når jeg ser mig omkring, slår det mig, at mange af de Caraveller der er til salg, har gået 450.000+ km. Det skal helst være en 2,5 TDI, da vi kører ret lange stræk, når vi kører. Vi påtænker at bruge max. 200.000 kr.

Hvad skal jeg være opmærksom på, inden jeg køber én. Forstået: Hvad skal jeg gå langt uden om? Hvilken årgang?  Jeg har kigget på nogen hos Sloth Biler v. Skanderborg, samt Diagonalvejens Auto i Give. Er de til at stole på? og har I evt. andre forhandlere i kan anbefale i det jyske?

Nu håber jeg dette er det rigtige sted, jeg har stillet spørgsmålet. Ellers er jeg meget ked af det.

mvh

Thomas
Kommende Caravelle ejer

Til top
AirCon Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger

Køre med caravelle.dk Logo

Medlem siden: 28 April 2008
Sted: Givskud
Status: Offline
Point: 6154
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AirCon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2011 kl. 18:09
Diagonalvejens Auto har både fine og lig stående, han har øgenavnet "skrot-Jens"

Sloth Biler i Skanderborg har vist kun de biler stående som lever op til hans øgenavn, "skrot-biler"

Men du skal få en med som kender disse biler ud og ind...

Evt tag fat i Kriller ved Give Auto, 41788300 , eller Jørgen fra AutoGlans i Videbæk 20148120, de er begge yderst kompetente til at hjælpe dig og rådgive dig til det rigtige valg...

Diverse specialværktøj, bla VCDS og Øv. bærekugle presser T4

Temp/tank måler fejl i instrumenter repareres
Til top
pedut Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 03 Juli 2007
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 1942
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedut Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2011 kl. 18:51
Velkommen til dette herlige forum. Jeg er sikker på at der er mange som kan hjælpe dig i den rette retning med hensyn til at vælge den rette Velle til jer.
 
Vi ses derude en dag, og velkommen til rkkearmud.
98 transporter 2.5 TDI
Recaro stole 8X17" aez icon6 fælge fartpilot
Bruger nr.2492


Til top
vidtoft Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med Caravelle DK logo

Medlem siden: 14 Oktober 2006
Sted: Frederiksværk
Status: Offline
Point: 3894
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vidtoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2011 kl. 19:34
Ka godt forstå I vælger en 2,5 tdi.... jeg ville nok gå efter en 151 hk. hvis jeg var jer... ka fås med gode km. på uret til ca. 200.000,- god jagt på en rigtig bil... og velkommen til dette forum..
Hilsen vidtoft.

MEDLEMS NUMMER 1867.

T4.93 bus. ER SOLGT.
er pt uden vw. men lever stadivæk



har så meget på kørekortet. at det står uden for felterne
Til top
trench Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 23 Juni 2008
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 587
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trench Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2011 kl. 19:39
mercari i randers har ofte nogle pene til at stå - dog er han lidt dyr... jydsk autocamper har jeg også kikket ved nogle gange....
Med mindre i skal af med en bil i bytte - kan det være gode penge at hente ved at selv importere fra tyskland?!?!?!?
God jagt - og brug endelig forumet hvis du har andre spørgsmål...Wink
T5 130 hk - 10 personers
Til top
Andenden2 Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger
Avatar
Kører med Caravelle DK logo

Medlem siden: 17 Juli 2010
Sted: Vorbasse
Status: Offline
Point: 370
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andenden2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2011 kl. 19:50
Ja, sørg for at få en T4 kyndig person med på kig. En T4 er en fantastisk bil, men de har bestemt også deres svagheder. Specielt rust, og det kan umiddelbart være næste umuligt at se, selvom bilen nærmest er rådnet op. Jeg har lavet huller i en del T4'ere efterhånden, når jeg har været med folk ude og kigge, sælger står godt selvtilfreds og siger den er rustfri, men hans smil plejer at stivne så snart man løfter pladerne i indstigningen i begge sider, og banker hul ud i inderskærmen.
Transporter 2.4D, 1993 Kort model.
Hvad skal man med Xenon, når man kan få 4x100W halogen i Rallye projektører?:)
Link til Transporteren: http://www.caravelle.dk/forum/transporter_topic30729.html
Til top
paratech Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 27 August 2011
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 29
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paratech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2011 kl. 19:56
Til top
kim jensen Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 27 Marts 2007
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 4552
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2011 kl. 20:23
Citat: paratech paratech skrev:

Hvad med denne her: http://silkeborg-autoforum.dk/9247.cms?id=264103431


det lyder meget biligt for den når det er en 8 pers bus og en 151 hk model de plejer at være noget dyre at købe end en 10 pers bus er man skulle tro der er noget galt med den.  du skal også huske en 8 pers bus koster ca 8000 til 10000 kr om året i vægtafgift men en 10 pers bus kun koster 2040 kr om året så der er meget at spare hvis du har bus kørekort Big smile

Redigeret af kim jensen - 27 August 2011 kl. 20:24
VW Sharan 1,9 TDI 2001, 6 gear,aircon,fjernb c.lås, højdejust. forsæder m.armlæn, indst.rat, el-spejle,el-ruder, el-justerbare forlygter, kopholder, mørktonede ruder i bag,4 stk airbag,servo,oliefyr.
Til top
mads steffensen Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 01 Juli 2007
Sted: Lemvig
Status: Offline
Point: 72
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mads steffensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2011 kl. 20:39
Hej.
har du buskort ?
 
Caravelle 150 hk. tdi 1999 Lys læder cabine, 122.000 km.
Til top
paratech Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 27 August 2011
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 29
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paratech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2011 kl. 20:42
Nej, desværre. Vi har siddet og regnet på, om det kan betale sig for os at tage kortet. Men det er en proces der er lang og det kan vi ikke vente på pga vores nuværende bils tilstand.
Til top
paratech Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 27 August 2011
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 29
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paratech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 August 2011 kl. 20:50
Til top
skilpadden Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 04 August 2005
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 988
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skilpadden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 August 2011 kl. 07:36

du kan også købe min.

151 hk den kan fås for 120.000 er stortset magen til den der linkes til ovenfor forskelle er km min har gået  525000 km har lige fået lavet bremser for, 4 nye bærekugler styrkugler med udmåling, sænket 40mm af eneste rigtige ulempe er at dørtrin ved skyde dør er sløjfet og det er ikke lavet så pænt og så har den lidt rust i forskærme og bagklap, den har en bule ved baglygten og ødelagte tågelys lygter. jo så virker hornet kun en gang imellem.
den har lidt skønheds fejl men der er også lidt at gøre med set i forhold til prisen på den i dba.
Aka. Skilpadden

Medlem nr 1058

2,5 Tdi102/130 10 pers. multivan, Blålilla ,fartpilot, klima, el ruder/spejle, kabine grå/med blå ringe
Til top
paratech Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 27 August 2011
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 29
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paratech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 August 2011 kl. 17:17
Nu har jeg været i Silkeborg og kigge på den 2,5 tdi 150 gl, som står hos autoforum.
Umiddelbart så bilen pæn ud, men ved nærmere eftersyn viste der sig rust. Specielt i forruden i passagersiden var lakken helt væk og der var en del overfladerust. Se billede:

Der var også rust i B-stolpen:



Samt rust under skydedøren. Og det var nok det værste:


Dette rust kunne man brække af.

Resten af bilen var i rigtig god stand, når man tager de mange km i betragtning.
alt elektronik virkede og motoren lød rigtig godt, også ved høje omdrejninger.

Kan det nu betale sig at købe bilen til 114.900 kr. og få den lavet for rust, vil sikkert koste 10-15.000 kr.
Alle service er overholdt ved aut.forhandler i Viborg.

??? Det er sq svært.

vh

Thomas


Til top
pedut Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 03 Juli 2007
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 1942
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedut Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 August 2011 kl. 17:36
Nu kender vi jo ikke årgang, og om du er istand til at lave noget af det selv?
Jeg syntes det bedste ved evt. handel er; at du kan se hvad du køber og kan danne dig et indtryk af hvad du vil ha lavet. Og ikke en nymalet vogn, hvor rusten ikke er lavet ordentlig.
Om den er for dyr ved jeg nu ikke, men måske du kan presse den ned til 100 K. eller blot 110 K.
 
Få lavet rusten og gi den en omlakering Thumbs Up.   Det ville være mit bud.
98 transporter 2.5 TDI
Recaro stole 8X17" aez icon6 fælge fartpilot
Bruger nr.2492


Til top
paratech Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 27 August 2011
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 29
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paratech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 August 2011 kl. 18:05
Det er en 2002.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.