caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Tab af kølevæske
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tab af kølevæske

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
vw174hk Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 06 Januar 2012
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 10
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vw174hk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tab af kølevæske
    Sendt: 06 Januar 2012 kl. 20:38
Min VW T5 2,5 174HK fra 2005 taber kølevæske Cry hvis jeg mærker beholderen af og derefter køre en lang tur så har den ikke tabt en dråbe, men når jeg kommer ud til bilen efter en lang nattesøvn så har den tabt flere cm i beholderen Ouch så det ser ud til at den taber kølevæske når den står stille og at der ikke er problemer når den køre.
 
Jeg har efter en lang køretur afmonteret dækslet på kølevæskebeholderen for at sikre at det ikke bare er det forhøjede tryk i anlægget som skjuler at den faktisk har tabt kølevæske, men den lander samme sted når trykket er stabiliseret så det ser ud til at den ikke taber kølevæske under kørsel.
 
Er der andre som har haft dette problem ? jeg har fra flere sider høre historier om både vandpumper og toppakninger og rep,priser som kunne give en rask mand en blodstyrtning Cry 
Til top
Onlynumber1 Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med Caravelle DK logo

Medlem siden: 02 Juli 2010
Sted: Guderup
Status: Offline
Point: 1942
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Onlynumber1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Januar 2012 kl. 21:45
Hvor langt har vandpumpe kørt?
Det er i hvert fald første punkt at checke.
Drypper den under bilen?
Hvordan ser evt oliestand ud? Er den steget (vand i olien)???
VW T5 kombi lang 2,5 TDI 130hk fra 2004. Alle lister og muhfangere lakeret, og faceliftet :)
Golf 6 Edition 35 GTI fra 2011, 235HK
Yamaha R6 fra 2008
Til top
Bertonemorten Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger


Medlem siden: 16 Marts 2008
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 262
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bertonemorten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Januar 2012 kl. 22:18
Det kunne godt lyde som vandpumpen. Hvor langt har bilen kørt ?
Med venlig hilsen

Morten Svendsen


Alfa Romeo 1300 GT Junior 1966

Alfa Romeo 1300 Spider 1971

Fiat Grande Punto 1.3 JTD 2009

Citroen C4 Cactus 1.6 HDI 2016


Til top
vw174hk Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 06 Januar 2012
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 10
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vw174hk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Januar 2012 kl. 23:35
Det er den originale vandpumpe så den har lige rundet 57.000km jeg kan ikke se at der skulle dryppe vand under bilen, jeg ser ingen ænding på oliestanden eller vand i olien.
Til top
jantrans Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 21 Marts 2005
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 10792
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jantrans Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Januar 2012 kl. 23:44
Citat: vw174hk vw174hk skrev:

Det er den originale vandpumpe så den har lige rundet 57.000km jeg kan ikke se at der skulle dryppe vand under bilen, jeg ser ingen ænding på oliestanden eller vand i olien.

Jeg ville ikke turde køre mere i bilen, før vandpumpen var tjekket eller udskiftet Wink
Det var en typisk fejl på de første årgange af T5, at vandpumpen blev tæret, og at der derfor løb kølevand ind i motoren Ouch
Der har været mange motorhavarier på den måde Cry
Kontakt evt. Kriller herinde for mere info Wink
aka William Dalton
Skinnetestperson
Daltonbror
Bruger 816
Suzuki Swift 1,2 2015
Tidligere:
VW T5 Kombi 1.9 TDI, 104 HK, 2004
Til top
marcwinther Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Avatar

Medlem siden: 22 Juni 2010
Sted: Faaborg, Fyn
Status: Offline
Point: 184
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marcwinther Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Januar 2012 kl. 23:48
Skal vi lige blive enige om at det er normalt at væskestanden stiger når kølervæsken bliver varm, og falder igen når den bliver kold.. Går ikke ud fra at det blot er dette fænomen du oplever, for sådan lyder for mig, ift. den måde du beskriver det på..
Til top
Onlynumber1 Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med Caravelle DK logo

Medlem siden: 02 Juli 2010
Sted: Guderup
Status: Offline
Point: 1942
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onlynumber1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Januar 2012 kl. 18:10
Forstået ret... Er du nød til at fylde efter hele tiden???
VW T5 kombi lang 2,5 TDI 130hk fra 2004. Alle lister og muhfangere lakeret, og faceliftet :)
Golf 6 Edition 35 GTI fra 2011, 235HK
Yamaha R6 fra 2008
Til top
vw174hk Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 06 Januar 2012
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 10
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vw174hk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Januar 2012 kl. 19:28
Væskestanden falder og stiger afhængig af temperaturen det er forstået Dead men jeg fylder på 1 - 2 gange om ugen og er blevet vant til at kigge under motorhjælmen inden jeg køre nogen steder Unhappy jeg efterlyser om der er nogen som kender til problemer, at tabe kølevæske når bilen står stille og hvad det kan skyldes Sleepy  og om nogen kender priser på reparationer som kunne være aktuelle, og værksteder omkring københavn som ikke suger pengene ud af mig.
Til top
MDLarsen Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 29 December 2008
Sted: Søften
Status: Offline
Point: 4093
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér MDLarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Januar 2012 kl. 19:43
 
Som de andre skriver, så er det typisk med defekte vandpumper på de første T5 modeller. Dead
 
Du kan prøve TAZ eller Mekaniker herinde, de er begge mekanikere.
 
 
 
 


Redigeret af MDLarsen - 07 Januar 2012 kl. 19:43
Audi Q5, 3.0 TDI, 240hk, 11/10, S-Tronic, 238000km.
Seat Altea, 2.0 Fsi 150hk, 11/05, 140000km
Yamaha FZ1, 150hk, 4/11, 47000km.
T6, 2,0TDI, 150hk, DSG, 6/18, 120000 km
Tidligere Vældig Woldsm

Til top
Onlynumber1 Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med Caravelle DK logo

Medlem siden: 02 Juli 2010
Sted: Guderup
Status: Offline
Point: 1942
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Onlynumber1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Januar 2012 kl. 21:18
Som første punkt vil jeg også sige: check vandpumpe og skift den.
Der er set flere eksempler hvor de ryger allerde ved 30.000 km
VW T5 kombi lang 2,5 TDI 130hk fra 2004. Alle lister og muhfangere lakeret, og faceliftet :)
Golf 6 Edition 35 GTI fra 2011, 235HK
Yamaha R6 fra 2008
Til top
Laulund Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 26 November 2007
Sted: Frederikshavn
Status: Offline
Point: 1184
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Laulund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Januar 2012 kl. 11:04
Det kan også være meget små revnet i topstykket.
Det er først når motor er driftsvarm, at den kan trykkes væske ud i motor.
Olien kan faktisk indeholde ret store mængder kølevæske, før det bliver til fløde.

Og den dårlige nyhed, er at det stort set ikke er til at checke med trykprøvning, med mindre motor er helt varm.

Har prøvet netop det og fik trykprøvet 3 gange uden resultat.
Inden motor skottede, fyldte jeg væske på mindst 3 gange ugentligt.

Hvordan hulen det klares aner jeg ikke, for motor skrottede før jeg fik noget gjort Cry


"Bufas" Caravelle 2.5 TDI 212HK & 430NM comfort 2001
Har Caravelle.dk Logo på Bufas, naturligvis.
http://wwww.strandbymarked.dk
Mobil 20535886 24/7
Til top
Jennie Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 20 September 2007
Sted: Rønnede
Status: Offline
Point: 14
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jennie Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Januar 2012 kl. 18:59
Jeg har haft en bil magen til din dog 130 hk, den havde kørt 283000 km, ved ca, 180000fik den skiftet vandpumpe på værksted, uden at den var defekt, efter udskiftning var den gal den brugte vand, efter nogle dage gav jeg den kølertætner  så var der intet vandtab.Den kørte som taxa i København. Den var fra 2005 en fantastisk bil. Nu har jeg en magen til en 2007 min gamle taxa son jeg kører privat i den her kørt 244000 men, det hele gentog sig igen  med samme resultat. Jennie
Til top
vw174hk Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 06 Januar 2012
Sted: københavn
Status: Offline
Point: 10
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vw174hk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Januar 2012 kl. 18:33
Tak til dem som var behjælplig med svar, det viste sig at det ganske rigtigt var vandpumpen som var defekt den er skiftet og holder nu på vandet.
 
Desværre gik turboen 8-10 km senere Cry aner ikke hvordan det gik til, jeg kører ellers altid som en gammel mand så turboen skulle holde i rigtig mange år og ikke efter 58.000km Ouch fik den skiftet hos SMC Amager for 11.000,-
Til top
Onlynumber1 Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med Caravelle DK logo

Medlem siden: 02 Juli 2010
Sted: Guderup
Status: Offline
Point: 1942
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Onlynumber1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Januar 2012 kl. 18:41
Pas nu på med at køre for meget "gammel-far-agtigt" i dem.
Du kan risikere direkte modsat effekt, da det hele soder til, og ikke bliver brændt ordentlig rent.
Specielt hvis man også kører en del småture, så kan det være sundt at gi den en god lang tur hvor den får lidt pedal :)
VW T5 kombi lang 2,5 TDI 130hk fra 2004. Alle lister og muhfangere lakeret, og faceliftet :)
Golf 6 Edition 35 GTI fra 2011, 235HK
Yamaha R6 fra 2008
Til top
Bertonemorten Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger


Medlem siden: 16 Marts 2008
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 262
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bertonemorten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Januar 2012 kl. 21:02
Der kan du bare se. Jeg fik selv skiftet vandpumpe igår (90000 km), da jeg ikke havde nerver til at køre og vente på et problem skulle opstå. Den har aldrig brugt en dråbe vand, men mekanikeren sagde udover, at pumpen var meget svær at få ud, så var den også slidt i lejerne.
Med venlig hilsen

Morten Svendsen


Alfa Romeo 1300 GT Junior 1966

Alfa Romeo 1300 Spider 1971

Fiat Grande Punto 1.3 JTD 2009

Citroen C4 Cactus 1.6 HDI 2016


Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.589 sekunder.