caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Buskørekort - hjælp!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Buskørekort - hjælp!?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jba1981 Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 05 November 2012
Sted: Horne
Status: Offline
Point: 1
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jba1981 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Buskørekort - hjælp!?
    Sendt: 05 November 2012 kl. 21:15
Hej Alle
 
Jeg vil så gerne eje en vw caravelle, men jeg vil meget nødig give 8-10000 kr i vægtafgift...
Så er der den her bus-metode. Er et buskørekort et buskørekort eller findes der forskellige slags? Har snakket med en der ikke mener at man kan tage et på AMU, som gælder når man kører privat, umiddelbart synes jeg det lyder som noget vrøvl....?
 
Kan man lave en 8-9 pers om til en 10 pers og få den registreret som bus uden de vilde omkostninger? Der er nemlig ikke vildt mange 10 pers til salg.
 
Håber I kan hjælpe :-)
 
Mvh Judith
Til top
M Pedersen Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 15 Februar 2011
Sted: Fyn
Status: Offline
Point: 47
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 November 2012 kl. 12:24
Hej Judith.
Der findes et D kørekort der gælder til stor personbil,dvs biler med over 9 personer + en chauffør (10 personers) du skal til teoriprøve og køreprøve.
Hvis du skal køre med rutebil i danmark eller med Gislev,Tinggård eller hvad de hedder til østrig,spanien eller italien skal du desuden have erhvervskort (teoriprøve og køreprøve) og desuden erhverve dig et chauffør uddannelsbevis (EU-bevis)
AMU (pengemaskinen) vil nok kun gå med til at give dig hele pakken (så tjener de mest)
 
Det der med afgifter tør jeg ikke gøre mig klog på.
Wink
Hilsen Michael
Til top
Holmen Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 28 Februar 2009
Sted: Brønderslev
Status: Offline
Point: 40
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Holmen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 November 2012 kl. 17:50
Hej.
 
Jeg er den lykkelig ejer af en caravelle 10 prs.
Har både D og erhverv.
 
Du kan tage både D (bus) og erhvervs kort gennem AMU til nogle rimlige penge. pengene er hurtig tjent hjem..
Hilsen Morten
 
Far til fire og Caravelle 2,5 TDI 1997
Til top
oldcal Se drop down
VIP - Bruger - 2022
VIP - Bruger - 2022
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 29 Juli 2003
Sted: Høje-Taastrup
Status: Offline
Point: 4180
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oldcal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 November 2012 kl. 17:50
På AMU-kurser er det hele pakken, ellers er det jo ikke en erhvervsuddannelse :)
 
Eneste forskel er, at man kun må have 3 fejl i teoriprøven til erhverv mod normalt 5 fejl.
 
Der er ikke noget problem i, at bygge en 8-9 personers om til 10-personers.
 
Ellers skulle jeg da mene, at der er rimeligt mange 10-personers til salg, men jeg kigger naturligvis ikke så meget på salgsannoncer
Den blå vogn: T4 Multivan TDI min150HK 2000, 315000 KM.
VW type-1 cabrio-86
VW Golf-1 cabriolet-90
spagettiracer Alfa 156 1.8TS,
konebil Peugeot 307SW
børnebil Golf 4 Cabriolet
Peugeot 207SW
Til top
Snegom Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 19 Marts 2006
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1249
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snegom Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 November 2012 kl. 19:55
2008-2013: Bugatti Bussen: Lang T4 Business, 2001, TDi 151, 10 pers.
2013-2020: 10 pers. T5 1,9 TDi, 2004 - tøftøf :-)
2020 --> 10 pers. T4 2,5 TDi med 150 hk fra 2002
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.188 sekunder.