caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Syncro ombygning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Syncro ombygning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TurbanOlsen Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Avatar

Medlem siden: 26 November 2015
Sted: Husum
Status: Offline
Point: 137
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TurbanOlsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Syncro ombygning
    Sendt: 08 December 2016 kl. 10:35
Hejsa, jeg er glad ejer af en caravelle t4, men jeg gad godt den havde 4 hjuls træk og spærre differentiale. Nu er spørgsmålet så om man kan eftermontere noget, om nogle kan hjælpe med det, eller om det bedre kan betale sig at finde en der har det fra start... jeg leger lidt med tanken om at bygge en "ekspeditionsbil" som jeg kan tage på tur med kæresten i, og hvor jeg kan køre lidt offroad også eller ikke være begrænset af en glat bakke eller lidt sne :-)

Håber i kan hjælpe mig videre

NB. Hvis i kender nogle der har noget til salg der svarer til beskrivelsen er jeg også interesseret.

Mvh. Torben
Til top
Hydro Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger

Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 23 November 2005
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 368
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hydro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 December 2016 kl. 16:51
Alt kan selvfølgelig lade sig gøre, men ombygning til 4WD er et ret omfattende projekt. Uden at jeg dog har viden om alt hvad det kræver.
Jeg ville klart finde en original syncro.
Jeg har en kollega, der vil af med sin. Transporter 2,4 D, lang, syncro og spær, gulplade med ruder i varerummet. Jeg tror han regner med en 15-20.000. Sig til, hvis det kunne være noget.
PT uden caravelle
Til top
Kriller Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 14 Oktober 2006
Sted: Give
Status: Offline
Point: 4089
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kriller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 December 2016 kl. 08:55
2,4 syncor løber livet af sig selv... max de 120 - 130 kmt på toppen...
Jeg har bygget 2 om til syncro... find en komplet og få det fra... men det er ikke slemt at bygge om... det er kun drivlinien, lidt vacum styring også nogle timer...
bilen er forberedt til syncro med boltehuller mm...
Vw T5 Multivan Highline Van 174hk 4motion i sort... ( T-Slem)
Lupo 3L (Lille slem ) i sort..
Rottweiler x 2...
Give Auto Aps 41 788 300
Til top
TurbanOlsen Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Avatar

Medlem siden: 26 November 2015
Sted: Husum
Status: Offline
Point: 137
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TurbanOlsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 December 2016 kl. 08:01
Takker begge, jeg vil gerne have en 2,5 helst en 102 hestes. Men der dukker nok noget op en dag :-) eller må jeg skifte til en sprinter ;-)
Til top
outdoorsman Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 10 Juni 2015
Sted: Møn
Status: Offline
Point: 63
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér outdoorsman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 December 2016 kl. 22:04
Kan man bygge syncro sammen med en 2,5TDI 150HKs motor? Er der blevet lavet nogle fra ny?
Til top
Kriller Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 14 Oktober 2006
Sted: Give
Status: Offline
Point: 4089
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kriller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 December 2016 kl. 06:07
Ja der blev bygget meget få af dem i 150 hk.. så hvis man finder dem er de sindsyge dyre...
Vw T5 Multivan Highline Van 174hk 4motion i sort... ( T-Slem)
Lupo 3L (Lille slem ) i sort..
Rottweiler x 2...
Give Auto Aps 41 788 300
Til top
Kriller Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 14 Oktober 2006
Sted: Give
Status: Offline
Point: 4089
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kriller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 December 2016 kl. 06:08
Gearkassen passer lige over... så skal bare finde en kobling og svinghjul der kan holde til de 150hk +++ ...
Vw T5 Multivan Highline Van 174hk 4motion i sort... ( T-Slem)
Lupo 3L (Lille slem ) i sort..
Rottweiler x 2...
Give Auto Aps 41 788 300
Til top
outdoorsman Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 10 Juni 2015
Sted: Møn
Status: Offline
Point: 63
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér outdoorsman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 December 2016 kl. 21:59
Tak for svaret Kriller. Jeg kan godt nøjes med en stanard kobling og svinghjul.....
Hvor kan bedre/opgraderet kobling og svinghjul skaffes henne? og er det til at køre med? 
jeg regner ikke med, at det skal ende med at blive til en racermaskine .... blot en camper der kan køre offroad med rigeligt af hestekræfter Wink
Til top
TurbanOlsen Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Avatar

Medlem siden: 26 November 2015
Sted: Husum
Status: Offline
Point: 137
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TurbanOlsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 December 2016 kl. 08:24
Det kan købes på eBay i Tyskland eller hos en ophugger
Til top
vilandt Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 30 Marts 2010
Status: Offline
Point: 32
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vilandt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 December 2016 kl. 17:59
nogen der ved om man kan bygge syncro fra 2.4d over på en 2.5 tdi 102hk.

passer mellemgear/fordelergear fra 2.4 over på 2.5 gearkassen? eller er syncro kasserne forstærket.

og hvad med bagtøj er det det samme på 2.4 og 2.5?
Til top
TurbanOlsen Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Avatar

Medlem siden: 26 November 2015
Sted: Husum
Status: Offline
Point: 137
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TurbanOlsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 December 2016 kl. 20:43
Gad jeg også godt vide :-)
Til top
bear Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 25 Juli 2005
Sted: Hornslet
Status: Offline
Point: 59
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bear Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Januar 2018 kl. 15:34
Nogen der ved hvordan gearingen er på en tdi varebil vs caravelle/multivan.?
Til top
knud g Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 04 August 2013
Sted: jmidtjylland dk
Status: Offline
Point: 53
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knud g Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Januar 2018 kl. 08:56
jeg tror ikke at det er det samme , såvidt jeg kan læse er bagtøjet anderledes , større og stærkere på tdi og jeg tror også gearkassen er anderledes
vw syncro doka , hævet med terrændæk , warnspil og visionx samt skovl på kølerhjelmen og bag rattet
Til top
knud g Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 04 August 2013
Sted: jmidtjylland dk
Status: Offline
Point: 53
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér knud g Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Januar 2018 kl. 21:40
2,4 0g 2,5 tdi bagtøj er anderledes gearet , på et bagtøj er der nogle bogstaver og tal der henviser til type og gearing . hvis gearingen ikke passer står din viskose af og en ombytter koster det blege
vw syncro doka , hævet med terrændæk , warnspil og visionx samt skovl på kølerhjelmen og bag rattet
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.