Syncro ombygning |
Besvar |
Forfatter | |
TurbanOlsen
Aktiv bruger Medlem siden: 26 November 2015 Sted: Husum Status: Offline Point: 137 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Sendt: 08 December 2016 kl. 10:35 |
Hejsa, jeg er glad ejer af en caravelle t4, men jeg gad godt den havde 4 hjuls træk og spærre differentiale. Nu er spørgsmålet så om man kan eftermontere noget, om nogle kan hjælpe med det, eller om det bedre kan betale sig at finde en der har det fra start... jeg leger lidt med tanken om at bygge en "ekspeditionsbil" som jeg kan tage på tur med kæresten i, og hvor jeg kan køre lidt offroad også eller ikke være begrænset af en glat bakke eller lidt sne :-)
Håber i kan hjælpe mig videre NB. Hvis i kender nogle der har noget til salg der svarer til beskrivelsen er jeg også interesseret. Mvh. Torben |
|
Hydro
Trofast bruger Kører med caravelle DK logo Medlem siden: 23 November 2005 Sted: Århus Status: Offline Point: 368 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Alt kan selvfølgelig lade sig gøre, men ombygning til 4WD er et ret omfattende projekt. Uden at jeg dog har viden om alt hvad det kræver.
Jeg ville klart finde en original syncro. Jeg har en kollega, der vil af med sin. Transporter 2,4 D, lang, syncro og spær, gulplade med ruder i varerummet. Jeg tror han regner med en 15-20.000. Sig til, hvis det kunne være noget. |
|
PT uden caravelle
|
|
Kriller
Medlems Profil
Send personlig besked
Find medlems indlæg
Besøg medlems hjemmeside
Føj til venneliste
Mega Prof bruger Kører med caravelle DK logo Medlem siden: 14 Oktober 2006 Sted: Give Status: Offline Point: 4089 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
2,4 syncor løber livet af sig selv... max de 120 - 130 kmt på toppen...
Jeg har bygget 2 om til syncro... find en komplet og få det fra... men det er ikke slemt at bygge om... det er kun drivlinien, lidt vacum styring også nogle timer... bilen er forberedt til syncro med boltehuller mm... |
|
Vw T5 Multivan Highline Van 174hk 4motion i sort... ( T-Slem)
Lupo 3L (Lille slem ) i sort.. Rottweiler x 2... Give Auto Aps 41 788 300 |
|
TurbanOlsen
Aktiv bruger Medlem siden: 26 November 2015 Sted: Husum Status: Offline Point: 137 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Takker begge, jeg vil gerne have en 2,5 helst en 102 hestes. Men der dukker nok noget op en dag :-) eller må jeg skifte til en sprinter ;-)
|
|
outdoorsman
Bruger Medlem siden: 10 Juni 2015 Sted: Møn Status: Offline Point: 63 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Kan man bygge syncro sammen med en 2,5TDI 150HKs motor? Er der blevet lavet nogle fra ny?
|
|
Kriller
Medlems Profil
Send personlig besked
Find medlems indlæg
Besøg medlems hjemmeside
Føj til venneliste
Mega Prof bruger Kører med caravelle DK logo Medlem siden: 14 Oktober 2006 Sted: Give Status: Offline Point: 4089 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Ja der blev bygget meget få af dem i 150 hk.. så hvis man finder dem er de sindsyge dyre...
|
|
Vw T5 Multivan Highline Van 174hk 4motion i sort... ( T-Slem)
Lupo 3L (Lille slem ) i sort.. Rottweiler x 2... Give Auto Aps 41 788 300 |
|
Kriller
Medlems Profil
Send personlig besked
Find medlems indlæg
Besøg medlems hjemmeside
Føj til venneliste
Mega Prof bruger Kører med caravelle DK logo Medlem siden: 14 Oktober 2006 Sted: Give Status: Offline Point: 4089 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Gearkassen passer lige over... så skal bare finde en kobling og svinghjul der kan holde til de 150hk +++ ...
|
|
Vw T5 Multivan Highline Van 174hk 4motion i sort... ( T-Slem)
Lupo 3L (Lille slem ) i sort.. Rottweiler x 2... Give Auto Aps 41 788 300 |
|
outdoorsman
Bruger Medlem siden: 10 Juni 2015 Sted: Møn Status: Offline Point: 63 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Tak for svaret Kriller. Jeg kan godt nøjes med en stanard kobling og svinghjul.....
Hvor kan bedre/opgraderet kobling og svinghjul skaffes henne? og er det til at køre med? jeg regner ikke med, at det skal ende med at blive til en racermaskine .... blot en camper der kan køre offroad med rigeligt af hestekræfter
|
|
TurbanOlsen
Aktiv bruger Medlem siden: 26 November 2015 Sted: Husum Status: Offline Point: 137 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Det kan købes på eBay i Tyskland eller hos en ophugger
|
|
vilandt
Bruger Medlem siden: 30 Marts 2010 Status: Offline Point: 32 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
nogen der ved om man kan bygge syncro fra 2.4d over på en 2.5 tdi 102hk.
passer mellemgear/fordelergear fra 2.4 over på 2.5 gearkassen? eller er syncro kasserne forstærket. og hvad med bagtøj er det det samme på 2.4 og 2.5? |
|
TurbanOlsen
Aktiv bruger Medlem siden: 26 November 2015 Sted: Husum Status: Offline Point: 137 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Gad jeg også godt vide :-)
|
|
bear
Bruger Medlem siden: 25 Juli 2005 Sted: Hornslet Status: Offline Point: 59 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Nogen der ved hvordan gearingen er på en tdi varebil vs caravelle/multivan.?
|
|
knud g
Bruger Medlem siden: 04 August 2013 Sted: jmidtjylland dk Status: Offline Point: 53 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
jeg tror ikke at det er det samme , såvidt jeg kan læse er bagtøjet anderledes , større og stærkere på tdi og jeg tror også gearkassen er anderledes
|
|
vw syncro doka , hævet med terrændæk , warnspil og visionx samt skovl på kølerhjelmen og bag rattet
|
|
knud g
Bruger Medlem siden: 04 August 2013 Sted: jmidtjylland dk Status: Offline Point: 53 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
2,4 0g 2,5 tdi bagtøj er anderledes gearet , på et bagtøj er der nogle bogstaver og tal der henviser til type og gearing . hvis gearingen ikke passer står din viskose af og en ombytter koster det blege
|
|
vw syncro doka , hævet med terrændæk , warnspil og visionx samt skovl på kølerhjelmen og bag rattet
|
|
Besvar | |
Tweet
|
Skift forum | Forum tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |