caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - T4 Syncro fritidsbil- benzin eller diesel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

T4 Syncro fritidsbil- benzin eller diesel?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MYLX Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 13 August 2017
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MYLX Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: T4 Syncro fritidsbil- benzin eller diesel?
    Sendt: 13 August 2017 kl. 21:15
Hej alle
Jeg er netop blevet medlem, da jeg faldt over dette fine forum i mim søgen efter viden om T4. Jeg vil gerne have en Syncro og bygge den om til frilufts-mobil (rå camper). Jeg er i tvivl om jeg skal vælge benzin eller diesel. Jeg vil gerne have benzin pga den lavere vægtafgift og desuden fordi europæiske byer jo begynder at forbyde diesel. Den skal KUN bruges til fritid, så de ekstra udgifter til brændstof er ikke så stort et problem.
Men er der gode argumenter som skulle lede mig imod en diesel? Pt er min plan at købe en tysk bil som har gået 200.000 plus/minus.
Mvh Morten
Til top
oldcal Se drop down
VIP - Bruger - 2022
VIP - Bruger - 2022
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 29 Juli 2003
Sted: Høje-Taastrup
Status: Offline
Point: 4180
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oldcal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 August 2017 kl. 17:00
Da du jo allerede har overvejet lav vægtafgift kontra benzinforbrug, så er benzin et oplagt valg.
Samtidig kunne man forvente, at købsprisen på en benzin er noget lavere.

Teknisk, så er der ingen umiddelbar forskel, med mindre du altså sammenligner med en 2,4D.
Den fungerer fint, også som syncro, men kræver nok en del mere tålmodighed og rejseplanlægning.

Eneste ulempe ved syncro er jo den lave gearing, så motorvejskørsel kan godt blive lidt anstrengt
Den blå vogn: T4 Multivan TDI min150HK 2000, 315000 KM.
VW type-1 cabrio-86
VW Golf-1 cabriolet-90
spagettiracer Alfa 156 1.8TS,
konebil Peugeot 307SW
børnebil Golf 4 Cabriolet
Peugeot 207SW
Til top
MYLX Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 13 August 2017
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MYLX Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 August 2017 kl. 17:45
Tak :-)
Jeg havde faktisk ikke overvejet det med gearingen!
Hvordan vil jeg i praksis kunne mærke forskel når jeg cruiser på motorvejen?
Mvh Morten
Til top
Hydro Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger

Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 23 November 2005
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 368
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hydro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 August 2017 kl. 09:04
Jeg har sat større dæk på min (225-70-15.)Det kompenserer for den lavere gearing, og giver samtidig lidt bedre frihøjde.
PT uden caravelle
Til top
MYLX Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 13 August 2017
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MYLX Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 August 2017 kl. 09:22
Ja - det er klart en mulighed. Så ender vi her, som jeg egentlig ønsker :-Bortset fra st de der dæk nok ikke er så fede på motorvejen :-)
IMG_4072.JPG
Til top
Hydro Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger

Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 23 November 2005
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 368
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hydro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 August 2017 kl. 10:30
Helt så voldsom er min nu ikke. Og jeg synes ikke det betyder noget på motorvejen. (du kan se den på gul og gratis)
PT uden caravelle
Til top
somjit1980 Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 10 September 2017
Sted: usa
Status: Offline
Point: 1
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér somjit1980 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 September 2017 kl. 07:14
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.