caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Hvornår er tanken tom?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvornår er tanken tom?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MHammer Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 08 Juli 2010
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 101
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MHammer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvornår er tanken tom?
    Sendt: 15 December 2017 kl. 07:12
Jeg løb ind i et lille problem den anden dag, hvor jeg løb tør for brændstof (diesel). Det var grundet jeg havde gjort bilen klar til syn. Så der skulle laves noget på undervognen, der krævede at jeg tog tanken af. Jeg havde så tømt tanken så meget jeg kunne, for at den var til at håndtere.

Da det hele var samlet igen, kørte jeg til syn og den blev godkendt, hvor jeg så 10 min efter løb tør for diesel, hvilket undrede mig lidt, eller ikke så meget for jeg havde jo glemt at fylde på den tomme tank igen, og kørte på de rester som det ikke lykkedes mig at få ud. Men hvis jeg kiggede på min tankmåler lå den på sidste streg lige før de tre røde streger. 

I mit hoved ville det først være når den var tæt på de røde streger at den ville begynde at brokke sig, eller er det sådan fra fabrikantensside at under nr. to sidste hvide streg, vil de ikke garantere at der er nok brændstof i tanken til at kunne køre videre?

Jeg skal nok lige prøve at få taget et billede idag.

TL;DR: Hvornår er tanken tom, hvis man kigger på måleren? (T4 TDI Diesel, '97)

//Hammer
Min første bil
VW Transport T4 Lang 2,5 TDI 1997 340.000
Nymalet i IbisWeiss, hele a kør-tøj ;D

Udstyr: Oliefyr, 16" Alu, 5 m LED i varerum
Til top
SvendSt Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger


Medlem siden: 25 August 2010
Sted: 9881
Status: Offline
Point: 313
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SvendSt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 December 2017 kl. 06:37
hmm Det ved du jo ligesom nu ikke😊. Hvis du også derefter fyldte tanken helt op og kan huske antal liter du hældte på så ved du hvor mange liter du har at køre på før den igen dør. Så kan du jo køre den ned til en eller anden streg. Fylde den helt op igen og så ved du at når du når den streg er der x liter i tanken før du igen kører tør osv.
Multivan T4, 2002,151hp, camper
Til top
MHammer Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 08 Juli 2010
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 101
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MHammer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 December 2017 kl. 07:11
Plejer at sige jeg lige godt kan køre over 1k km på en tank. Men tror det er fordi jeg ikke har fået sat tankmåleren ordentlig i eller vendt den den forkerte vej. Jeg er nødsaget til at skal have tanken af bilen igen....

Men tak for svar :)

//Hammer
Min første bil
VW Transport T4 Lang 2,5 TDI 1997 340.000
Nymalet i IbisWeiss, hele a kør-tøj ;D

Udstyr: Oliefyr, 16" Alu, 5 m LED i varerum
Til top
SvendSt Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger


Medlem siden: 25 August 2010
Sted: 9881
Status: Offline
Point: 313
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SvendSt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 December 2017 kl. 19:26
Enig. Næsten 1000 km på tanken her. Sjovt nok kører jeg længst på literen med trailer!! Så nedsat hastighed betyder åbenbart mere end læs. Kører ofte gennem Danmark med 2 tons på krogen og her klarer jeg over 13. Straks værre uden trailer så kniber det med at holde 12!
Multivan T4, 2002,151hp, camper
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.172 sekunder.