caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Omtalte stykke papir. Godkendelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Omtalte stykke papir. Godkendelse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
john_madsen Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger
Avatar
Kører med Caravelle DK logo

Medlem siden: 30 Juli 2010
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 317
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér john_madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Omtalte stykke papir. Godkendelse
    Sendt: 03 Januar 2018 kl. 15:14
Du kan I dag beholde din totalvægt på bilen på ~3000kg OG få 2500kg på trækket. Der kommer så en ny vægt på registreringsattesten der hedder max samlet vogntogsvægt 5000kg.

Så kan du læsse bilen når du har brug for det og traileren når du har brug for det. Du må dog ikke udnytte både bilen og trailerens vægte fuldt ud på samme tid.

Husk trækket skal være fysisk godkendt til 2000/2500kg og B/E kortet ;-)

Jeg havde en af de få 2.4D med 78hk der måtte trække 2500kg ;-)
NU: Citroen C3 1.4HDI 2007.
SOLGT: T4 2,4D transporter 1991
SOLGT: T4 2.4D AUT. 8 pers. Caravelle 1993
Til top
smartin Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 30 December 2017
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 3
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smartin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 December 2017 kl. 15:53
Det ligner i hvertfald noget som godt kunne bruges Big smile

Umiddelbart ved jeg så bare ikke om det er den "rigtige" dispentation/godkendelse. 
Martin Nielsen
Til top
M Pedersen Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 15 Februar 2011
Sted: Fyn
Status: Offline
Point: 47
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 December 2017 kl. 15:36
Til top
M Pedersen Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 15 Februar 2011
Sted: Fyn
Status: Offline
Point: 47
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 December 2017 kl. 15:31
http://www.caravelle.dk/forum/uploads/1718/T4anhaenger2.pdf


Er det dette her?










Til top
smartin Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 30 December 2017
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 3
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smartin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 December 2017 kl. 10:04
Hej alle på Caravelle forum. 
Jeg har for 2 ugers tid siden købt mig en transporter t4 2.5 tdi lang model. 
-Og har ikke fortrudt et sekundt! :)

Er ny her på forummet, men har læst en masse gode og nyttige opslag herinde fra, især om regler for t4 ang trækket.

Jeg står nu desværre i et lille problem. 
Udfra hvad jeg har kunne læse mig frem til har min model transporter mulighed for at køre med en samlet vogntogs vægt på 5000 kg.. Og give mig 1975 kg på trækket i stedet for de 1475 kg. 
Det var perfekt tænkte jeg, da jeg køre med stor trailer og faktisk os tit har en del i lastrummet.

Da jeg så køber min t4 nysynet drøner jeg direkte hjem og i synshal for at få den vejet om. 
Synsmanden kigger mærkeligt på mig da jeg siger jeg gerne bare vil have lidt flere kg på trækket, og spørger så om jeg har nogen godkendelse med på det? For så var det ikke noget problem.
- For det eneste papir han havde liggende var med en samlet vogntogs vægt på 4500 kg.
Altså 2500 kg total og 2000 kg på trækket..

Jeg prøvede at ringe til den lokale vw værksted, og de havde aldrig hørt om en godkendelse med samlet vogntogs vægt på 5000 kg.. 

Hm så stod jeg der og skulle vælge at køre derfra igen med en total på 3025 kg og 1475 kg på trækket som da jeg kom, 
eller få bilens totalvægt vejet ned til 2500 kg for at få 2000 kg på krogen.

Det blev til den sidste løsning da min trailer har en egenvægt på 700 kg. og skal som minimum have 1000 kg ovenpå den.. Selvom jeg blev lidt øv over at miste de 500 kg jeg må smide ind i bilen.

Nået nærmest ikke hjem fra synshallen før der kom brev fra skat om ny værdifastsættelse af bilen og alverdens ting... 

Er der nogen som har det omtalte papir med samlet vogntogs vægt på 5000 kg ? Så høre jeg gerne fra jer! Jeg er meget interesseret i den godkendelse så jeg kan få vejet den om IGEN. 

Forsat god dag og godt nytår alle sammen Wink





Martin Nielsen
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.102 sekunder.