caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Speedometer driller på t4 2003
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Speedometer driller på t4 2003

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nicolasb Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 10 August 2019
Sted: Birkerød
Status: Offline
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolasb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Speedometer driller på t4 2003
    Sendt: 10 August 2019 kl. 21:56
Hejsa!

Jeg er den heldige ejer af en transporter 2.5 TDI 102 HK med det blå speedo. Jeg er dog også den heldige vinder af et problem med speedometeret.

Jeg har søgt herinde og på andre sider og prøvet flere ting, men uden held.

Mit speedometer kører op og ned i hastighed, også ved stilstand i tomgang. Jeg har tjekket ledninger, skiftet sensoren på gearkassen, rengjort alle stel ledninger og tjekket sikringer, tjekket stikket bag speedometeret. Jeg står og skal til Italien i den på fredag, og er ved at være desperat, da min fartpilot reagere efter speedometeret.

Her er et klip af problemet
https://youtu.be/CvMfr9ZC9Cw

Er det nogen der har flere ideer? Hvis der er nogle eksperter det vil tjene lidt mønt eller bare kan hjælpe, vil jeg være taknemlig!
Jeg kommer fra birkerød, Nordsjælland, og har intet imod at køre efter det, bare det er på Sjælland.

https://youtu.be/CvMfr9ZC9Cw
Til top
SvendSt Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger


Medlem siden: 25 August 2010
Sted: 9881
Status: Offline
Point: 313
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SvendSt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 August 2019 kl. 07:25
Ledningerne i motorrummet kan være slidt så isoleringen mangler og signalet eller de 12 v forstyrres?
Multivan T4, 2002,151hp, camper
Til top
Lundal Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 17 Marts 2006
Sted: Hundested
Status: Offline
Point: 1683
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lundal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 August 2019 kl. 13:39
dårlige lodninger i speedo plejer at være problemet ....... hugger speedo eller skil det ad og led efter dårlige lodninger 

Caravelle 151hk 97
Touran 1,6 FSI 2004
T5 Multivan 174 2004
Til top
Nicolasb Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 10 August 2019
Sted: Birkerød
Status: Offline
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolasb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 August 2019 kl. 20:49
Tak for hjælpen💪🏻 Har tjekket ledninger, stik osv uden held, og prøvet med nyt speedo - samme problem. Jeg vender tilbage når jeg har fået en elektrikker til at se ledninger igennem
Til top
outdoorsman Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 10 Juni 2015
Sted: Møn
Status: Offline
Point: 63
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér outdoorsman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 August 2019 kl. 17:53
Har du prøvet et helt nyt speedo eller et gammelt brugt fra en anden bil? de speedoer plejer at være rigtig elendige desværre
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.