caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - T4 2.5 TDI fra 2002 drypper olie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

T4 2.5 TDI fra 2002 drypper olie

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
graversen2005 Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 06 September 2009
Sted: Skåne
Status: Offline
Point: 29
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér graversen2005 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: T4 2.5 TDI fra 2002 drypper olie
    Sendt: 04 Februar 2020 kl. 00:19
Hej.

Har lige smidt 10.000 kr i reparationer i min T4.

Problemet er nu, at den skal synes, og jeg opdager så, at den som så mange andre T4 drypper en lille smule olie. Vi taler at jeg fylder ca 0,3 til 0,4 liter på hver 6 måned. Det er nok pakningen ved oliepumpen, men skal den ordnes, så er også tandrem osv, og så er jeg ikke engang sikker på den bliver 100% tæt.

Skal det fikses 100%, så kan det ikke betale sig at beholde bilen. Men jeg kan købe en tæt offroad bundplade, som, i modsætning til stock udgaven, både dækker bundkarret og resten af motorens underside, således at alle dryp ville blive fanget. Den koster 1000 kr. Så sviner den ikke miljøet, og jeg kunne bare afmontere og tørre den af et par gange om året.

Ville den model blive godkendt i synshallen tror I? Magter ikke at den dumper, fordi den lige bestemmer sig for at sende en dråbe olie ned på bundkarret imens den er i synshallen, for så er løbet kørt.
Til top
woodhat Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 25 December 2013
Sted: Bønnerup
Status: Offline
Point: 20
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér woodhat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Februar 2020 kl. 15:55
Det kunne godt være at en udskiftning af metalpakningen mellem motorblok og oliefilterkonsol kunne gøre motoren fri for oliespild.
Til top
graversen2005 Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 06 September 2009
Sted: Skåne
Status: Offline
Point: 29
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér graversen2005 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Februar 2020 kl. 19:38
Desværre er det ikke noget så simpelt - har tjekket, da det jo bare er 2 timers arbejde selv for en amatør som mig.

Desværre er det tandremsskift, af med bundkar og oliepumpe, så er kæmpe job, der er over min pay grade, og det udstyr jeg har til rådighed. Så det er en 10-15.000 mere lavt sat. 

Nu har den så fået en leak stop oliekur, som måske kan hjælpe den igennem syn, men det er lige op over, og er lidt nervøs for at hele bilen hænger på en oliekur og synsmanden humør.

Men jeg må jo køre ind til siden et par kilometer før synshallen, og bremserense overalt ved bundkarret, og krydse fingre.
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.172 sekunder.