caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Skift af forrude ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skift af forrude ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
viking Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger


Medlem siden: 20 Juni 2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér viking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skift af forrude ?
    Sendt: 26 September 2005 kl. 10:01

Jeg skal selv skifte rude i min T4 , og da jeg skal lave rust i rammen når den er ude , er jeg ikke intr. i at få det gjort andre steder.

Det siges at der er en tråd med i det nye lim-kit til at skære den gamle rude ud. Er det noget der virker ?   Hvordan med limen , er den bare til at dele ud med en fugepistol ?

Til top
Pimpmobile Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 26 November 2003
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1241
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pimpmobile Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 September 2005 kl. 12:52

Hej Søren.

Jeg bugte en "vinkelkniv" til at skære min ud med i sin tid. Skæretråden kan godt ridse lakken hvis du ikke passer på. Hvis du dropper tråden, så giv mig lige et ring. Jeg kan jeg nok låne en vinkelkniv af en kammerat der ejer et autoglas værksted.

Du kan lige give lyd fra dig hvis det bliver aktuelt.

Husk primer der matcher limen!

Du skal bare skære et V i fugespidsen og påføre det med en fugepistol. Pga v´et vil fugen lægge sig fint som et omvendt V. Dvs. at du kan presse ruden meget ind i rammen og derved få lim på ruden hele vejen rundt = ingen utætheder!

Kenneth W. Laursen

´96 Transporter 2,4D
´02 Mondeo 2,0 Ghia Stc.
Draco 1340
Til top
Tom k Se drop down
Bruger
Bruger

Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 21 September 2005
Sted: Bornholm
Status: Offline
Point: 28
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 September 2005 kl. 17:24

Hej Søren

Husk når du har lavet rusten er det ikke nok at kun give det

en grund farve men skal også have en rigtig lak

da det er de færreste limer det kan gå i forbindelse med det..

Vis du vil bruge tråden skal du have 2 håndtag til at bruge til at skære med men husk lige at du ikke skal skære for hurtigt for så bliver tråden  varm og så knækker den..har skiftet mange ruder før.

Har du ellers probelmer skriver du bare på pm.

 

Til top
viking Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger


Medlem siden: 20 Juni 2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér viking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 September 2005 kl. 18:33

Tak for det drenge , tror bare jeg prøver lige så forsigtigt med den medfølgende tråd , har hørt fra nogen på arbejde at det er bedst at lade den gamle lim sidde i et tyndt lag , det skulle lime bedre end at rense helt i bund......Så må vi bare håbe at jeg ikke skal "bygge" en hel ruderamme selv

Det går nok , har kun været med til at skifte før på et prof værksted , på min første t4.....Det var satme kompliceret , med en ramme til at spænde limpatron op , og selve limen var 2 komponent med en special presse osv.....Men det er også 4-5 år siden !

Til top
viking Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger


Medlem siden: 20 Juni 2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér viking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 September 2005 kl. 18:37
Og , iøvrigt : Det der med at passe på lakken.....det er vist ikke så vigtigt på min

Redigeret af viking
Til top
Tom k Se drop down
Bruger
Bruger

Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 21 September 2005
Sted: Bornholm
Status: Offline
Point: 28
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 September 2005 kl. 19:22

men så er det jo bare at komme igang..

det er bedst vis du kan lade noget af limen sidde, men husk at få ruden op i samme højde elles kan du få problemmer med listen.

Til top
slæderockeren Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 26 September 2005
Sted: København
Status: Offline
Point: 17
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slæderockeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 September 2005 kl. 21:43

jeg vil gerne være med i denne samtale hvor køber i jeres forrude jeg har en transporter fra 94 og mangler en forrude...

mvh david
alias slæderockeren
Til top
viking Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger


Medlem siden: 20 Juni 2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér viking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 September 2005 kl. 22:40
1099 ,- for en med tonet overkant hos Høyer autodele + et par hundrede for limsættet....Samme pris hos Thansen , men det er kun en klar rude......Thansen har jo købt Høyer , så det er nok kun et spørgsmål om tid , før varerne er helt ens....
Til top
slæderockeren Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 26 September 2005
Sted: København
Status: Offline
Point: 17
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slæderockeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 September 2005 kl. 09:14
tiktak
mvh david
alias slæderockeren
Til top
Dennis T Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger

Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 02 April 2004
Sted: København
Status: Offline
Point: 610
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 September 2005 kl. 10:33
Citat: slæderockeren slæderockeren skrev:

jeg vil gerne være med i denne samtale hvor køber i jeres forrude jeg har en transporter fra 94 og mangler en forrude...

Du kan også bare komme ud til os på gør det selv værkstedet i sydhavnen så skal vi se om vi ikke kan finde dig en god pris

Jeg har travlt, for igår lavede jeg ingenting....og jeg blev ikke færdig...
Til top
slæderockeren Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 26 September 2005
Sted: København
Status: Offline
Point: 17
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slæderockeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 September 2005 kl. 15:08
dennis t du er en fin fyr hvor og hvornår skal jeg troppe op??
mvh david
alias slæderockeren
Til top
viking Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger


Medlem siden: 20 Juni 2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér viking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 09:08

Så er der skiftet rude........egentlig lige ud af landevejen , men selvfølgelig lidt bøvlet pga , rudens størrelse , og min ikke ret store garage. Der er ikke ret meget fri plads rundt om ruden i en T4 , så jeg fandt da ud af at man helst skal " ramme " ordentligt første gang , den er godt nok ikke nem at flytte rundt på , når først den er i rammen......Mand , hvor kan man dog savne de gamle gummilister !Forruderammen var langt mere sund end først frygtet , der var kun et enkelt lille hul , som bare skulle lukkes med svejsetråd. Så nu mangler jeg kun et lille hul i bunden , og der skal en lap i inderskærmen , under batteriet , og samme sted i modsatte side , så er den ved at være klar til syn ! 

 

 

Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.203 sekunder.