caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Den nye Caravelle?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den nye Caravelle?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Wezio Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 04 September 2004
Sted: Gundsø
Status: Offline
Point: 499
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wezio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Den nye Caravelle?
    Sendt: 31 Januar 2006 kl. 23:46

Er der nogle af Jer, der kender noget til den nye T5 Caravelle?

Jeg har set T5 som kassevogn, Shuttle og Multivan - de to sidste som minibusser. Men her til aften havde min svigerfar sit firmas (Beredskabsstyrelsen) nye VW T5 med hjem som 9 pers. minibus, 130 hk. TDI, med et skilt på bagsmækken og ved indstigningslysene hvorpå der står "Caravelle"...

Umiddelbart har jeg ikke set nogle T5´ere der hedder "Caravelle" og jeg kan heller ikke se noget på VW´s hjemmeside.. er der nogle af jer der ved hvad forskellen er på Caravelle i forhold til Shuttle og Multivan? Den var ret lukseriøs den her Caravelle T5... Savle savle!!!

 

Kasper Vestergaard

T5 - 1.9TDI 104 hk. - 2004
Til top
banditten78 Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 27 Oktober 2004
Sted: København
Status: Offline
Point: 2938
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér banditten78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Januar 2006 kl. 23:58

Damn havde taget hæftet med fra SMC med de nye T5ere men det er væk, Caravellen findes stadig, det er slaveudgaven til 890.000 kr på hvideplader  der står en udenfor SMC kastrup.

 

Shuttle er såvidt jeg husker med lidt mere udstyr og lidt pænere udstyr, der er så top modellen som jeg ikke husker hvad hedder den med fold ud bord og jeg skal give dig.

 

Det kan også være jeg husker helt forkert ang. údstyret kontra modellerne...

 

Hvilket Beredskabscenter er din svigerfar på, har lige været i Næstved til øvelse og der stod 2,4D Syncroerne der stadig, ikke noget nyt... 



Redigeret af banditten78
Big Mama:
2,5 I 93 ombygget til:
2,5 TDI 00
Første økotunet T4 i DK

Fisen:
Opel Cor

Til top
Wezio Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 04 September 2004
Sted: Gundsø
Status: Offline
Point: 499
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wezio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Februar 2006 kl. 00:28
Citat: banditten78 banditten78 skrev:

Damn havde taget hæftet med fra SMC med de nye T5ere men det er væk, Caravellen findes stadig, det er slaveudgaven til 890.000 kr på hvideplader  der står en udenfor SMC kastrup.

 

Shuttle er såvidt jeg husker med lidt mere udstyr og lidt pænere udstyr, der er så top modellen som jeg ikke husker hvad hedder den med fold ud bord og jeg skal give dig.

 

Det kan også være jeg husker helt forkert ang. údstyret kontra modellerne...

 

Hvilket Beredskabscenter er din svigerfar på, har lige været i Næstved til øvelse og der stod 2,4D Syncroerne der stadig, ikke noget nyt... 

Han arbejder i deres administrative afdeling i Birkerød. De bruger bilen til når de skal til møder m.m. i deres andre afdelinger, bl.a. i Herning.

Jeg troede bare at det var slut med Caravellerne, men godt at se, at de stadig lever

Kasper Vestergaard

T5 - 1.9TDI 104 hk. - 2004
Til top
johnsen Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 17 Oktober 2004
Sted: Hammel
Status: Offline
Point: 223
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Februar 2006 kl. 20:49
ja der er en jeg har lavet 2 til taxi men de er nu ikke så fine som de gamle gg jeg kan nu best li de gamle
hilsen johnsen
www.johnsenvip.dk
T4 1994 6 månden super van
Til top
luffe Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 19 September 2005
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 6
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér luffe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Februar 2006 kl. 23:12

Hej

Jeg har en T5 caravelle fra efteråret 2005. Den mest skrabede t5 med sæder er en transporter kombi, dernæst kommer shuttle (der standard er uden lakerede kofangere mv.), caravellen kommer herefter og har bla. lakerede kofangere og mulighed for at vælge mere indtræk mv. og til sidst kommer multivan i de forskellige modeller. Selve instrumentbordet er ens i transporter, shuttle og caravelle, mens det i multivan er lidt anderledes - afrundet men ellers kan du få samme indtræk mv.

- Claus

Til top
luffe Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 19 September 2005
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 6
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér luffe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Februar 2006 kl. 23:15

Hej igen

Du kan forresten se caravellen på www.volkswagen.de eller de svenske og norske vw hjemmesider. Jeg ved ikke hvorfor de ikke er på den danske side...

- Claus

Til top
Wezio Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 04 September 2004
Sted: Gundsø
Status: Offline
Point: 499
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wezio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Februar 2006 kl. 12:52
Citat: luffe luffe skrev:

Hej

Jeg har en T5 caravelle fra efteråret 2005. Den mest skrabede t5 med sæder er en transporter kombi, dernæst kommer shuttle (der standard er uden lakerede kofangere mv.), caravellen kommer herefter og har bla. lakerede kofangere og mulighed for at vælge mere indtræk mv. og til sidst kommer multivan i de forskellige modeller. Selve instrumentbordet er ens i transporter, shuttle og caravelle, mens det i multivan er lidt anderledes - afrundet men ellers kan du få samme indtræk mv.

- Claus



Okay - så fik vi vidst det på plads! Utroligt så mange forskellige udgaver de har lavet af T5´eren.. det er ikke altid lige let at holde styr på!

Jeg syntes nu at den her T5 Caravelle var lækker nok, men nu var der også godt med ekstraudstyr i (staten betaler jo ikke tårnhøje afgifter for ekstra udstyr!!).



Dog blev jeg lidt skuffet over den her 2.5TDI 130 hk., min egen T5 er en 1.9TDI 104 hk. og jeg syntes nu ikke at der var den store forskel, trods af at den ene er 4 cylindret og den anden er 5 cylindret. 130 hk´eren trak bedre i lavere omdrejninger (den har jo større moment) end min 104 hk, men selve accelrationen var stort set den sammen... Tilgængæld er T5 2.5TDI 174hk´eren fed... der er træk i



Redigeret af Wezio
Kasper Vestergaard

T5 - 1.9TDI 104 hk. - 2004
Til top
banditten78 Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 27 Oktober 2004
Sted: København
Status: Offline
Point: 2938
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér banditten78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Februar 2006 kl. 14:06
Er forskellen ikke at 104HK er en alm. TDI og 130 HK er TDI-PD med lavere forbrug.
Big Mama:
2,5 I 93 ombygget til:
2,5 TDI 00
Første økotunet T4 i DK

Fisen:
Opel Cor

Til top
Wezio Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 04 September 2004
Sted: Gundsø
Status: Offline
Point: 499
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wezio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Februar 2006 kl. 15:56
Citat: banditten78 banditten78 skrev:

Er forskellen ikke at 104HK er en alm. TDI og 130 HK er TDI-PD med lavere forbrug.


Det ved jeg ikke.. jeg ved ikke andet end at 104hk´eren er en 1.9TDI 4 cylindret og 130´eren er en 2.5TDI 5 cylindret... og bevares 130´eren køre også ganske godt, jeg havde bare forventet lidt mere krudt i den!

Hvad menes der med "PD"? Det har jeg aldrig hørt om før ??

Redigeret af Wezio
Kasper Vestergaard

T5 - 1.9TDI 104 hk. - 2004
Til top
banditten78 Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 27 Oktober 2004
Sted: København
Status: Offline
Point: 2938
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér banditten78 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Februar 2006 kl. 16:31

Pumpe Dyse, istedet for en stor BOSCH VE dieselpumpe, sidder der en lille pumpe på hver dyse, det giver flere HK og bedre økonomi.

 

Når du ser dem til salg hedder de TDI-PD.

Big Mama:
2,5 I 93 ombygget til:
2,5 TDI 00
Første økotunet T4 i DK

Fisen:
Opel Cor

Til top
rugbrødet Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 31 Juli 2005
Sted: Midtdjurs
Status: Offline
Point: 393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rugbrødet Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Februar 2006 kl. 21:21

Jeg var inde hos VW og kigge på multivan og camper, det er altså lidt underligt de kun laver dem i den korte version.

Det er da lige nøjagtig der man har brug for ekstra plads.

 

rigtige mænd har en lang....

Kører T5 2005





Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.223 sekunder.