caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Nr. Plader Bus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nr. Plader Bus

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
hr.friis Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Avatar

Medlem siden: 18 August 2008
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 855
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hr.friis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Marts 2011 kl. 19:06
kell du er sød bedre kan det ik siges
Til top
AirCon Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger

Køre med caravelle.dk Logo

Medlem siden: 28 April 2008
Sted: Givskud
Status: Offline
Point: 6154
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AirCon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Marts 2011 kl. 20:51
Citat: hr.friis hr.friis skrev:

kell du er sød bedre kan det ik siges

TAK VEN...!! Man bliver som sine omgivelser/venner...!!!Wink
Diverse specialværktøj, bla VCDS og Øv. bærekugle presser T4

Temp/tank måler fejl i instrumenter repareres
Til top
Stage One. Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 10 Februar 2011
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 24
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stage One. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Marts 2011 kl. 15:26
Snakkede idag med en sød medarbejder hos skat i Ålborg.
 
Og hun forklarede at farven på pladerne er kun et tegn på hvornår busserne første gang er indreg. i DK og der af hvor meget afgift der så er betalt    " Som vi jo nok alle vidste i forvejen"
 
Nogle er deraf gule og nogle hvide. men ang. anvendelse så er der absolut ingen forskel på hvad bilerne må benyttes til.
 
Så har bilen hvide / gule plader er de begge 2 kun til  "privat personbefordring".  og det er kun personer der bor på ejerens adr. der må køre med.  "Men ja det vidste vi jo nok alle sammen også"  og kørsel med naboens møgunger eller den lokale kortklub er ikke lovligt ifølge dansk lov  Approve
 
" Men det er jo heldigvis de færeste færdsels betjente der ved det "
Mvh. André.
Til top
Lundal Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 17 Marts 2006
Sted: Hundested
Status: Offline
Point: 1683
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lundal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Marts 2011 kl. 15:53
jeg fandt lige lidt at suplere med http://www.rigsadvokaten.dk/media/RI_6-2008.pdf
Caravelle 151hk 97
Touran 1,6 FSI 2004
T5 Multivan 174 2004
Til top
Stage One. Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 10 Februar 2011
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 24
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stage One. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Marts 2011 kl. 16:10
Det var jo lige det link vi alle manglede    Cool  tak   Wink
Mvh. André.
Til top
Lundal Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 17 Marts 2006
Sted: Hundested
Status: Offline
Point: 1683
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lundal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Marts 2011 kl. 16:39
ved i hvad , det er de færeste betjente der gidder at gøre noget ved det, da det er skat og told der skal opretholde tiltalen ...... de skal virkelig være efter dig hvis de gør noget ud af sådan en sag. så et vink med en vognstang , vær flink og imødekommende når man nu bliver stoppet Handshake
Caravelle 151hk 97
Touran 1,6 FSI 2004
T5 Multivan 174 2004
Til top
T4-dk Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Avatar

Medlem siden: 22 Marts 2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T4-dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Marts 2011 kl. 17:41
som der står på side 6 i linket

Begrebet ”nærmere tilknytning” kan i relation til privat buskørsel ikke be-grænses til nærmeste familie, men omfatter efter Højesterets afgørelse i sagerne også f.eks. nære venner og en kollega..

så jeg har en udskrift af dommen i min bil hvis jeg skulle møde en emsig betjent, så kører med dem jeg kender uden dårlig samvittighed
Til top
AirCon Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger

Køre med caravelle.dk Logo

Medlem siden: 28 April 2008
Sted: Givskud
Status: Offline
Point: 6154
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AirCon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Marts 2011 kl. 18:11
Nemlig...

Hvornår skal vi skåle på forskellen...??? hehe
Diverse specialværktøj, bla VCDS og Øv. bærekugle presser T4

Temp/tank måler fejl i instrumenter repareres
Til top
Lundal Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 17 Marts 2006
Sted: Hundested
Status: Offline
Point: 1683
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lundal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Marts 2011 kl. 09:03
Trafikudvalget 2007-08 (2. samling)
TRU alm. del , endeligt svar på spørgsmål 449
Offentligt

 

 

Folketingets Trafikudvalg

Christiansborg

1240  København K

Dato               29/4-08

J nr.             004-u18-424

  

 

Trafikudvalget har i brev af 9. april 2008 stillet mig følgende spørgsmål 449 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare.

 

Spørgsmål nr. 449:

 

"Ministeren bedes kommentere vedlagte henvendelse fra Niels Fjeldberg, Viborg og oplyse, om ministeren vil bidrage til at sikre, at de personer, der har fået bøder i strid med Højesterets afgørelse m.h.t. fortolkningen af Buslovens § 1, får deres sager genoptaget og om ministeren finder, at der er behov for lovgivningsmæssige initiativer til præcisering af Busloven.”

Svar:

 

I henvendelsen gør Niels Fjeldberg opmærksom på, at Højesteret i to sager fra 11. marts i år har taget stilling til spørgsmålet om, under hvilke betingelser private personer kan foretage buskørsel, uden at kørslen er omfattet af tilladelseskravet i buslovens § 1, stk. 1. Højesteret har afvist, at begrebet ”nærmere tilknytning” i relation til privates kørsel kan begrænses til nærmeste familie, således som bestemmelsen med baggrund i lovbemærkningerne hidtil har været fortolket. Højesteret har nu slået fast, at der må befordres passagerer med nærmere tilknytning til bussens ejer, f.eks. også nære venner.

Jeg er bekendt med, at rigsadvokaten i brev af 28. marts 2008 har pålagt samtlige statsadvokater og politidirektører at gennemgå sager om overtrædelse af buslovens § 1, stk. 1, som er afgjort på baggrund af den hidtidige fortolkning af loven med henblik på at vurdere, om der er truffet afgørelser i strid med Højesterets domme af 11. marts 2008.

Færdselsstyrelsen har oplyst, at styrelsen fra tidspunktet, hvor styrelsen blev bekendt med højesteretsdommene, har administreret i overensstemmelse med disse. Oplysningerne om tilladelsesfri buskørsel på styrelsens hjemmeside er således blevet tilpasset den ændrede fortolkning, og skriftlige og telefoniske forespørgsler om tilladelsesfri buskørsel besvares i overensstemmelse med denne.

 

Endvidere har styrelsen oplyst, at den ændrede fortolkning af begrebet "nærmere tilknytning" efter styrelsens opfattelse ikke vil medføre en større ændring af retstilstanden på området, da det er styrelsens vurdering, at mange ejere af private busser ikke har været bekendt med den hidtidige fortolkning af begrebet og derfor også har befordret andre end den nærmeste familie.

Jeg finder ikke, at der er grundlag for en ændring af busloven, da det stadigt er et krav, at passagererne skal have en nærmere tilknytning til bussens ejer, og kredsen af passagerer, der lovligt kan befordres, således fortsat er begrænset. Den nye praksis lovliggør blot den kørsel, der i stort omfang formentlig allerede har været udført med busser tilhørende private personer.

 

Med venlig hilsen

 

 

Carina Christensen



Redigeret af Lundal - 20 Marts 2011 kl. 09:05
Caravelle 151hk 97
Touran 1,6 FSI 2004
T5 Multivan 174 2004
Til top
Lundal Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 17 Marts 2006
Sted: Hundested
Status: Offline
Point: 1683
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lundal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Marts 2011 kl. 09:04
Caravelle 151hk 97
Touran 1,6 FSI 2004
T5 Multivan 174 2004
Til top
Retropsnart Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører cykel

Medlem siden: 13 December 2006
Sted: Søllested
Status: Offline
Point: 9992
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Retropsnart Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Marts 2011 kl. 09:48
Citat: T4-dk T4-dk skrev:

....
så jeg har en udskrift af dommen i min bil hvis jeg skulle møde en emsig betjent, så kører med dem jeg kender uden dårlig samvittighed

Og hvis andre vil gøre det samme, så kan den hentes som pdf-fil her:




Til top
CalifEx Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 22 Juni 2007
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 33
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CalifEx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Januar 2021 kl. 17:45
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovinduecopyClipboardEmail">Copy< id="mailtovindueclipboard">
Hej AirCon

Ved du?
Må jeg som privatperson købe en 10 pers bus på gule plader og bruge den privat. Altså uden at jeg skal betale yderligere afgift end hvad der er betalt på den i forvejen?
Når man er så glad for sin T4, at man blir nødt til at sove i den en gang i mellem
Til top
 Besvar Besvar Side  <123
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.