caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - "Ny T4 Syncro"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Ny T4 Syncro"

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ole Poulsen Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 05 August 2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 9
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: "Ny T4 Syncro"
    Sendt: 05 August 2007 kl. 20:30

Hej Forum

 

Først og fremmest hvor er det godt at der er så mange der går op i det her, så mange der gider skrive gode og venlige svar til nybegyndere som mig. Ikke mange steder man får den behandling (desværre)

 

Nå, men nu til mit spørgsmål-

 

Jeg skal op og kigge på en T4 Syncro der er til salg i morgen i Skanderborg, jeg har aldrig haft en T4 (andet end som soldat) og ved ikke hvilke specielle steder jeg skal kigge. Bilen skal synes om 6 måneder så det er ekstra vigtigt at jeg ikke køber katten i sækken. Alle råd om hvad der skal kigges på/lyttes efter/rykkes i/sparkes til eller spørges om er meget velkomne.

 

Jeg håber på en masse gode svar, og i er yderst velkomne til at skrive direkte til min mail ole@event-horizon.dk så tikker svarene direkte ind på min computer.

 

På forhånd tak til alle dem der er nået så langt her i indlægget, og yderligere tak hvis du skal til at svare :-)

 

/Ole

Til top
Retropsnart Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører cykel

Medlem siden: 13 December 2006
Sted: Søllested
Status: Offline
Point: 9992
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Retropsnart Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 August 2007 kl. 20:34
hvilken årgang er det du har kig på ? (det ku' gi' mere specifike svar)
Til top
Guests Se drop down
Gæst (indlæg fra slettede brugere )
Gæst (indlæg fra slettede brugere )
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 August 2007 kl. 20:34

hej og velkommen til forummet, her er nemlig kun venlige mennesker...

først skal vi have lidt mere info på den T4, motorstørrelse og årgang da der er lidt forskellige ting man kikker efter, har du evt. et link til billeder af den......

Til top
Ole Poulsen Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 05 August 2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 9
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 August 2007 kl. 20:38
Til top
Guests Se drop down
Gæst (indlæg fra slettede brugere )
Gæst (indlæg fra slettede brugere )
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 August 2007 kl. 20:48

kan se på billederne at de er taget den 20/7-2006, men du ser den jo imorgen.........

rust mæssigt så ser den fin ud, kan se at den har fået ordnet paneler og skærmkanter.....

du skal være opmærksom på hvornår der er skiftet tandremme og vandpumpe, det løber tit op i mellem 4000-8000kr at skifte dem, folk her inde plejer at skifte deres tandremme ved 90.000km, så er man nemlig helt sikker på de ikke ryger sig en tur lige med det samme......

kan ikke helt huske hvad der ellers kan være af ting på en syncro...

Til top
Retropsnart Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører cykel

Medlem siden: 13 December 2006
Sted: Søllested
Status: Offline
Point: 9992
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Retropsnart Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 August 2007 kl. 20:53

Den ser jo fin ud...

Den ser ikke ud til at ha' rust de klasiske steder, som er: vinduers underkant, og "samling" mellem pladerne på venstre side.

Men som med andre benzinmotorer, vil jeg råde dig til at se om motoren er total sovset til udenpå, eller bare er "snavset"..

Ligeledes check at vædsken i ekspantionbeholderen ikke indeholder olie (må ikke være "mayonaise-agtig")

Olien på pejlepinden, skal helst være sort eller gylden, heller ikke "mayo"..

Er udstødningen utæt (er dyrest at lave hvis det er fra motor, til og med kat.)

Til top
Ole Poulsen Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 05 August 2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 9
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 August 2007 kl. 21:00

Ok, gode svar tak for det.

 

Hvor langt skal jeg regne med at køre på literen? jeg har en Previa nu, og syntes den er rigelig tørstig at køre i. Vi snakker under 7 på literen ved almindelig kørsel. Jeg regner ikke med at komme over 15000 om året

Til top
Retropsnart Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører cykel

Medlem siden: 13 December 2006
Sted: Søllested
Status: Offline
Point: 9992
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Retropsnart Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 August 2007 kl. 21:34

med min 2,5B-motor ligger jeg på 7-8 km/L

Den du har kig på er jo 3 år nyere, men har kørt 12.000km mere end min, så den vil nok ligge  på måske 8-9km/L

Til top
steen viggo Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger


Medlem siden: 12 Februar 2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 377
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen viggo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 August 2007 kl. 22:10

jeg kører mellem 7,5 og 8,5 ved ren bykørsel det er en 2,5b fra 03 der har kørt 80 t km  

ps.

den bliver som oftest kørt pænt

Til top
Highline Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 14 Maj 2007
Status: Offline
Point: 2508
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 August 2007 kl. 22:12
Citat: Retropsnart Retropsnart skrev:

med min 2,5B-motor ligger jeg på 7-8 km/L

Den du har kig på er jo 3 år nyere, men har kørt 12.000km mere end min, så den vil nok ligge  på måske 8-9km/L

Jeg vil da lige starte med at sige velkmmen til vores lille hyggelige forum. Håber at du kan bruge vores svar.

Jeg tror måske at Retrop er lidt optimistisk. Regn hellere med 7 km/l. Det koster også lidt at det er en syncro.

Ellers synes jeg det ser ud til at være en fin bil til prisen.

 

Hilsen Finn
______________________________


______________________________

Til top
Ole Poulsen Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 05 August 2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 9
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 August 2007 kl. 23:47

Tak for alle de hurtige og gode svar.

Hvis nu jeg køber den kommer i nok til at se meget mere til mig herinde

Til top
Highline Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 14 Maj 2007
Status: Offline
Point: 2508
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 August 2007 kl. 23:51
Citat: Ole Poulsen Ole Poulsen skrev:

Tak for alle de hurtige og gode svar.

Hvis nu jeg køber den kommer i nok til at se meget mere til mig herinde

Hvis du køber : Husk masser af til os

Hilsen Finn
______________________________


______________________________

Til top
Retropsnart Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører cykel

Medlem siden: 13 December 2006
Sted: Søllested
Status: Offline
Point: 9992
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Retropsnart Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 August 2007 kl. 23:52

Du skal da være hjertelig velkommen, selvom du ikke køber dén transporter..

Jeg var "medlem" herinde i 5 md. før jeg fik min T4..

Så nu når du har forelsket dig i T4, så bli' da hængende derinde

Til top
Guests Se drop down
Gæst (indlæg fra slettede brugere )
Gæst (indlæg fra slettede brugere )
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 August 2007 kl. 23:57
Citat: Ole Poulsen Ole Poulsen skrev:

Tak for alle de hurtige og gode svar.

Hvis nu jeg køber den kommer i nok til at se meget mere til mig herinde

det er bare super, husk at kikke vores weekendtræf2007 det er for alle medlemmer gamle som nye og unge og ældre og familie......

http://www.caravelle.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11947& PN=1

så har du tiden og lysten så meld dig til ved Ham38.......

Til top
jantrans Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 21 Marts 2005
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 10792
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jantrans Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 August 2007 kl. 01:15

Hej Ole Poulsen og velkommen til

Alle er velkomne herinde, uanset om du har en VW eller ej, for det der tæller er det fællesskab, som vi har herinde.

Angående bilen så ser den jo fin ud på billederne og prisen synes jeg også lyder rimelig.

Men billeder er jo taknemmelige og der kan opstå meget på et år.

Bilen kan f.eks. have fået nogle buler siden billederne er taget, men det ser du jo, når du prøvekører bilen

Husk at tjekke hvornår tandremmen sidst er skiftet

Endnu engang velkommen i det gode selskab

aka William Dalton
Skinnetestperson
Daltonbror
Bruger 816
Suzuki Swift 1,2 2015
Tidligere:
VW T5 Kombi 1.9 TDI, 104 HK, 2004
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.