caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Omlægning af låsecylinder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Omlægning af låsecylinder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hønse Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 13 December 2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 82
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hønse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Omlægning af låsecylinder
    Sendt: 16 September 2010 kl. 17:58
Hej med Jer

Jeg har kun en lås tilbage hvor nøglen passer i og den er begyndt at drille. Jeg har dog et ekstra håndtag inkl. låsecylinder, hvor jeg har pillet låsecylinderen ud, for at prøve at lægge den om. Fordi jeg tænkte,  kan jeg gøre det med den kan jeg vel også på resten af bilens låse. Jeg har dog ingen ide om hvorfor nøglen kun passer i den ene dør samt tændingen, men det finder jeg vel ud af efterhånden.

Men jeg kan godt se at jeg kommer til at mangle alle de her små forskellig stifter der bliver trykket op og ned inde i cylinderen.... Ouch 
Er der nogen af jer der ved om et blandet sortiment kan købes et eller andet sted eller hvordan jeg ellers klarer den Question Ved sammenligning af de forskellige stifter, tror jeg at der er fire forskellige ud af de 7 i alt, men kun to af dem er til at identificere med et nummer.

Og lige et PS spørgsmål til "låse": Hvordan finder jeg ud af om der engang har været fjernbetjent nøgle til centrallåsen og evt får lavet en sådan nøgle igen?? Det er jo i sidste ende lidt federe og slider jo minder på låsecylinderne Tongue
Kort rød All-rounder, T4 TDi 75kw ´97.

Som trænger til ny lak og nye sommerdæk (235/35-19) hvis der er nogen der har et godt tilbud :-p
Til top
Jakhammer Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører uden caravelle DK logo

Medlem siden: 26 Oktober 2007
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 2197
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakhammer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 September 2010 kl. 18:35
du ka købe de stifter hos VW, jeg købte på et tidspunkt en ny cylinder og så købte jeg bare et sortiment af stifterne med - du ka også få nye cylindre hos VW hvis de er ved at være trætte 
Til top
Toftdal Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger

Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 04 August 2009
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 356
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toftdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 September 2010 kl. 20:09

Når du nu har en skildt ad, ved du jo om det er en for stor mundfuld at skille en ad fra bilen. Jeg har kodet utallige VW låse om, og i min læretid var det ofte at vi bare rensede stumperne, evt. skiftede de små fjedre og smurte det godt op inden vi samlede igen.

Det er et godt lille hyggeprojekt til en regnvejrsdag Tongue
Mvh. Torkild
'97 VW Transporter 2,5 TDI ACV
'97 VW Multivan/Camper 2,5 TDI ACV
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.234 sekunder.