caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Hyggerummet > Velkommen til caravelle.dk
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Overblik savnes!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overblik savnes!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maavenz Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 07 September 2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 10
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maavenz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Overblik savnes!
    Sendt: 10 August 2016 kl. 16:30
Hej Alle Caravelle- og Transporter ejere.
Netop påbegyndt min Phd (pensionist hele dagen), er min kone og jeg begyndt at drømme lidt om en VW bus, som vi kan overnatte i. Vi havde for ca 10 år siden en ægte VW Camper med fuld Reimo indhold, men da jeg har armene siddende på ryggen når det kommer til at skrue, fejlfinde etc, måtte jeg, med tårer i øjnene, desværre afhænde den.
En brugt camper er drømmen, men de ejerafgifter, der skal betales for sådan en, ligger desværre uden for vores formåen. Det er derfor "smuthullerne", altså de legale, jeg er på udkig efter.
Vi leder efter en Transporter eller lignende til daglig brug, som vi kan sove i. Har vist læst her på dette site, om en løsning med en camper med hævetag, købt i Tyskland, hvor al campingudstyret er hevet ud af bilen, hvorefter den er blevet omregistreret til varebil. Er det en mulighed, og hvad vil en omregistrering og årlig ejerafgift evt. koste for sådan en fætter? Med et bustelt tilsluttet, vil det være en super løsning på vores ønsker.
Jeg har buskørekort, privat såvel som erhvervsmæssigt, og har fået oplyst at en 10 personers bus er meget billig i ejerskifte. Kan man forestille sig en løsning her med et hævetag?
Alle gode ideer til en løsning, hvor de årlige omkostninger holdes på et minimum modtages med glæde og taknemmelighed.
Bedste hilsner
Mogens
Til top
oldcal Se drop down
VIP - Bruger - 2022
VIP - Bruger - 2022
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 29 Juli 2003
Sted: Høje-Taastrup
Status: Offline
Point: 4180
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oldcal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 August 2016 kl. 18:02
Ja, man kan og må bygge klaptag på en 10-pers. bus. Udfordringen er nok mere pladsen i bilen, da man jo ikke må demontere sæder. 
I en Multivan kan man sagtens sove 2 personer og en caravelle kan til dels lægge sæderne ned, men det er sikkert mindre komfortabelt
En bus koster ca. 2.300 om året i afgifter, hvor en "camper" som jo er en personbil hurtigt kan runde 10.000
Den blå vogn: T4 Multivan TDI min150HK 2000, 315000 KM.
VW type-1 cabrio-86
VW Golf-1 cabriolet-90
spagettiracer Alfa 156 1.8TS,
konebil Peugeot 307SW
børnebil Golf 4 Cabriolet
Peugeot 207SW
Til top
Maavenz Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 07 September 2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 10
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maavenz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 August 2016 kl. 18:43
Tak for svaret som er meget positivt. Vil lige supplere med et hurtigt spm: Det ligger jo lige til højrebenet at sove oppe under hævetaget i en 10 Pers. bus. Må man det?
Bedste hilsner
Mogens
Til top
jedo Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 13 August 2007
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 359
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jedo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 August 2016 kl. 17:35
Jeg kører vr6 caravelle 10 pers til 810kr om året den er lang og med sæderyggene lagt ned med en plade på toppen og en 140cm madras ligger man fantastisk dog er der ikke meget plads i højden.😊
"GLOBUSSEN" vw t4 1998 2,8 i vr6
360000 km

Yamaha TDM 850 1994 180 000km har haft den fra ny.
Til top
soli Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 06 Februar 2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 528
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soli Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 August 2016 kl. 14:36
Hvis du skaffer en multivan model, så kan den bageste bænk lægges ned og så er der fint sove plads til 2 personer, men ingen stå plads, så langtid sengen er redt ud :-)

Vi havde også et tunnel telt til skydedøren og det var fint, så kunne vi være flere afsted.

Har ingen erfaring med hæve taget.

Håber du finder en løsning der dækker Jeres behov.

/soli

-----------------------------

T4 2.4d, Caravelle - 1992
Renault Trafic 10p - 2006
--------------------

Motorcykel - når vejret er godt
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.172 sekunder.