Print side | Luk vindue

Afbryde airbag?

Udskrevet fra: caravelle.dk-Forum
Kategori: Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum
Forum navn: Transporter - Caravelle - Sharan
Forum beskrivelse: Stil spørgsmål som ikke kan placeres i underkategorierne.
Web-adresse: http://www.caravelle.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18368
Udskrevet den: 19 April 2024 kl. 07:52


Emne: Afbryde airbag?
Besked fra: Munchkin
Emne: Afbryde airbag?
Posteringsdato: 30 April 2008 kl. 20:52

Jeg har en 98' Caravelle med dbl. airbag. Jeg forsøger at finde ud af om airbagen kan slåes/er slået fra i passagersiden, da vi gerne vil kunne placere en bagudvendt babylift på sædet. Er der nogen smart måde at gøre det på?

På forhånd tak for hjælpen

Anders




Svar:
Besked fra: Reinbach
Posteringsdato: 30 April 2008 kl. 20:58

hej og velkommen til

nede i midten. foran gaerstangen sidder bunden af indstrumentbrættet. det kan du fjerne. der inde bag ved sidder boxen til dine air-bag. der kan du tage stikket ud. men så får du en fejl melding på fejl i air-bag systemet. men der er noget med at man kan få noget lus halløj til at snyde den med



-------------


Besked fra: Munchkin
Posteringsdato: 30 April 2008 kl. 21:01

Fedt! Tak for hjælpen og tak igen for at hjælpe en novice i Caravellens verden :)

/anders

 



Besked fra: drhook
Posteringsdato: 30 April 2008 kl. 22:16
På en Golf IV kan airbaggen kodes fra med Vag-Com, men har desværre intet kendskab til T4 på dette punkt

-------------
Nu med T4 -97 ACV 10´er, men dog ikke synet endnu, så derfor med Golf II -91 TD m. org. intercooler. Vag-Com fuld ver.


Besked fra: CLar
Posteringsdato: 01 Maj 2008 kl. 00:14

Allerførst:

VELKOMMEN til Munchkin

Det er et godt spørgsmål - allerbedst ville det jo være, HVIS man kunne montere en kontakt til at slå til og fra

Er der mon nogen, der kan hjælpe med det....?



-------------
T4 04/00 Multivan 2, 10 pers. 2,5 TDI 151HK - Far til 5 drenge! Test

Oliefyr, dobb.clima, fartpilot, campingbord, toning, aflæggebakke ;-)


Besked fra: Hejle
Posteringsdato: 01 Maj 2008 kl. 11:45

Tja. jeg fik det gjort hos SMC i Aalborg på min 97'er Kombi. De ved sgu nok hva de vil ha for det .. Men så får du også et fint klistermærke til instrumentbordet.

Men ja det er noget med der skal en "dummy" i stikket til airbaggen og pilles lidt i computeren..

 



-------------
97' T4 TDI All-rounder. Falmet rød.. :D


Besked fra: Retropsnart
Posteringsdato: 01 Maj 2008 kl. 12:14

Ja det er ret komisk, med den regel om at man skal skal ha' et klistermærke der viser at passagerairbag'en er frakoblet...

Gad vide om en modkørende kan nå at se mærket, og rammet førersiden i-stedet-for.



-------------


Besked fra: Wincentz
Posteringsdato: 01 Maj 2008 kl. 13:34
Citat: Retropsnart Retropsnart skrev:

Ja det er ret komisk, med den regel om at man skal skal ha' et klistermærke der viser at passagerairbag'en er frakoblet...

Gad vide om en modkørende kan nå at se mærket, og rammet førersiden i-stedet-for.



-------------
Michael Wincentz

Telefon 20628898

Multivan 2.5 TDI 174hk fra 2004 Udstyr: ja lidt forskelligt


Besked fra: oldcal
Posteringsdato: 01 Maj 2008 kl. 19:07

Det kan i et vist omfang kodes i VAG-COM (Banditten ???) min metode er ud med stikket og en modstand på 2-3Ohm i. Det største problem er , at ingen sælger disse modstande enkeltvis, så man skal ofte købe 100 stk, men så koster de omkring 50 øre stykket.

Søg evt på gamle indlæg om airbag



-------------
Den blå vogn: T4 Multivan TDI min150HK 2000, 315000 KM.
VW type-1 cabrio-86
VW Golf-1 cabriolet-90
spagettiracer Alfa 156 1.8TS,
konebil Peugeot 307SW
børnebil Golf 4 Cabriolet
Peugeot 207SW


Besked fra: sipelip
Posteringsdato: 01 Maj 2008 kl. 20:26
lad mig lige se om ikke jeg har nogle stykker af dem liggende hvis det har interesse. Jeg har en del komponenter af forskellig art...

-------------
T4 2,4D 1995 300000km høj lang syncro


Besked fra: DoctorKris
Posteringsdato: 20 November 2009 kl. 15:18
 
 
Ups laver lige mit eget indlæg istedetfor


-------------
2,5 TDI Generation Camper Multivan 2002, 225.000km


Besked fra: Siver
Posteringsdato: 20 November 2009 kl. 17:04
der er ca. 28 ohm i en 12V 5W pære. og ca. 15 ohm i en 12V 10W pære.

-------------
T4 All-rounder 2.4D 1992 78 HK monteret oliefyr TOP P med oval ur Solgt til Sjælland
Købt T4 kassevogn 2.5 TDI 2001 102hkmonteretDyserfra en130HKChipfartpilot WebastoTOP PmedT100
Taxiloftlyskontakt


Besked fra: nillerviborg
Posteringsdato: 20 November 2009 kl. 20:26
Citat: oldcal oldcal skrev:

Det kan i et vist omfang kodes i VAG-COM (Banditten ???) min metode er ud med stikket og en modstand på 2-3Ohm i. Det største problem er , at ingen sælger disse modstande enkeltvis, så man skal ofte købe 100 stk, men så koster de omkring 50 øre stykket.

Søg evt på gamle indlæg om airbag

 
Hmmmmmm.... - Gade vide om vi kender nogen på forum med en radio-butik med eget værksted???
 
Lars / Sound2Vision A/S, Viborg


-------------
If it work's... - Don't f**k With It..!!


Besked fra: outdoorsman
Posteringsdato: 05 Oktober 2019 kl. 15:28




Besked fra: outdoorsman
Posteringsdato: 05 Oktober 2019 kl. 15:29
Nogen som ved hvilken størrelse modstand man kan sætte i airbag stikket, hvis man har skiftet passager airbaggen ud med handskerummet med de to kopholdere?



Print side | Luk vindue