caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Hyggerummet > Velkommen til caravelle.dk
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Projekt VW: bør jeg løbe skrigende væk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projekt VW: bør jeg løbe skrigende væk?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jksvane Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 26 Juni 2018
Sted: København
Status: Offline
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jksvane Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Projekt VW: bør jeg løbe skrigende væk?
    Sendt: 26 Juni 2018 kl. 13:21
Hej alle,
Jeg har brug for et godt råd.
Jeg har købt en VW Transporter Kombi 2.5 TDI 4Motion (LWB) fra forsvaret.
Den er fra 2007/8 og har 200.000 km på klokken.
Den kostede 30.000 inkl moms. Den kører og trækker forbløffende godt. Den bliver heller ikke for varm eller noget.
MEN: Den har (mildest talt) fået en seriøs omgang tæsk af de dygtige billister inde hos forsvaret.

Der er billeder af den her: https://drive.google.com/drive/folders/1zmjoHNpk7AYP6-D5FbttXorw6FdB8sGS?usp=sharing

Min plan er at sætte den nogenlunde i stand. Jeg har mod på alt det kosmetiske selv (buler, rust, lak, interiør, trim, sæder osv.) og den del er ikke så vigtig for mig. Jeg kører gerne i en grim bil - bare den kører godt. Jeg har dog ikke mod på alt det mekaniske, så for den del skal jeg finde en mekaniker der både kan og gider!
Overvejer fx PolenRep, andre steder i udlandet osv. Tænker man kommer langt ift. mekanisk renovering for fx 50.000?

Lige nu giver vores egen mekaniker i DK den nye bremser hele vejen rundt og fikser de andre ting der skal til at få den igennem et syn + toldsyn (fx spejle osv), så den kan komme på hvide plader.
Jeg ved endnu ikke hvad skattefar vil have (uff! tør næsten ikke tænke på det).
Han (vores mekaniker) synes, at det er et fuldstændig åndssvagt projekt.

Da han sagde det, overvejede jeg selvfølgelig virkelig alvorligt, om jeg bare skulle skille mig af med den... men omvendt: jeg synes den er fed, og jeg ville være stolt af (og elske!) at sætte den istand som weekend camper. Og han (vore mekaniker) har slet ikke "VW Kombi drømmen", så han kan slet ikke se pointen med at redde den ;-) (sagde faktisk blandt andet, at det var åndsvagt med en 4x4 som camper - og der er der vist flere T3 Syncro-folk der, ligesom jeg, er uenige).

Jeg har derfor brug for en god second opinion fra nogen VW Kombi entusiaster: Kan det her projekt på nogen måde gå? Skal jeg kaste alle de mange mange timer og mange mange penge efter den? - eller skal jeg løbe skrigende væk fra projektet så hurtigt jeg kan?

Er særligt nervøs for undervognen - er det for meget rust til det giver mening at forsøge at redde den?

Håber i kan hjælpe med et godt råd!

Mvh J.




Til top
Mekaniker Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger


Medlem siden: 20 Marts 2008
Sted: Ugerløse
Status: Offline
Point: 1200
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mekaniker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Juni 2018 kl. 09:28
Det skal jo kun give mening for dig!

Når det er sagt, så ligner det en større opgave. Jeg ville ofre et toldsyn og finde ud af hvad afgiften bliver. Når du ved det, er det lidt nemmere at lave et budget.

Personligt tror jeg ikke at det bliver en god forretning...
Til top
jksvane Se drop down
Bruger
Bruger


Medlem siden: 26 Juni 2018
Sted: København
Status: Offline
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jksvane Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Juni 2018 kl. 10:27
Tak for svaret.
Det er præcis det, jeg havde tænkt - jeg har fået en pris på 10-15.000 for at gøre den synsklar, og så kan den jo så køre igennem toldsynet også i een omgang.
Og så må jeg se kritisk på budgettet, en gang for alle, når skat har givet mig en pris på afgiften.

En god forretning bliver det nok aldrig - men hvis bare det ender med at hænger ok sammen økonomisk, kan det måske gå.


Til top
Mekaniker Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger


Medlem siden: 20 Marts 2008
Sted: Ugerløse
Status: Offline
Point: 1200
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mekaniker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Juli 2018 kl. 20:37
Så 30.000,- + 10-15.000,- for at komme til syn?

Jeg ville stoppe lige med det samme!

Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.