caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Hyggerummet > Velkommen til caravelle.dk
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - T4 ?? Bliver jeg (konen)mon lykkelig ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

T4 ?? Bliver jeg (konen)mon lykkelig ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jens C. Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 31 Marts 2011
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 14
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens C. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: T4 ?? Bliver jeg (konen)mon lykkelig ?
    Sendt: 31 Marts 2011 kl. 18:29
Hermed stort og pænt goddag til alle herinde.
 
Jeg er ny bruger og har glædet mig til at hilse på herinde.
Far til 3 børn på henholdsvis 6år, 4år og 8mdr.
Da den sidste kom til, tvang konen mig til at skille mig af med vores (min) højtelskede Mercedes st. car.
Begrundelse : Ikke plads nok .....kunne jeg vel nok forstå.....Så udnytter man selvfølgelig at man har stort kørekort og bytter til en T4 årg. 1999 med 10 sæder.Tongue og dermed små faste udgifter- troede jeg.......
 
Fandme om så ikke konen påstår at det er for meget "institutionsbus" fra udkants-Danmark..men her stopper festen...Nu står jeg fast på at beholde bussen som iøvrigt kører så englene synger.
 
Glæder mig derfor til at hilse på Jerved et evt. træf.......var der ikke noget med DTC, Vejle d. 9 April ?
Kunne ikke se det i træfkalenderen..
 
Ang. de små faste udgifter har jeg netop konstateret at det bliver halvpebret at forsikre den fine Caravelle........
 
Åbenbart pisse ligegyldigt at det er en ældre sag som har tygget ca. 370.000 km....som bliver kørt nænsomt og fornuftigt (blødhat-kørsel)....at man har været elitebilist de sidste mange år og faktisk ikke har lavet en skade siden man bøjede et cykelstyr efter at have fået demonteret støttehjulene i
1970.......og ens far liiiiiiige vinkede til nabokonen og dermed slap "balance-kosteskaftet" som var mast ned under cykelsædet LOL 
 
Nå det blev en længere smørre..... Håber I kan støtte mig i kampen mod konen da jeg faktisk er blevet glad for Caravellen........bliver allerede støttet af drengene på 4 og 6 så kampen raser allerede.... På genhør.......venligst Jens C.
Til top
Retropsnart Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører cykel

Medlem siden: 13 December 2006
Sted: Søllested
Status: Offline
Point: 9992
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Retropsnart Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Marts 2011 kl. 18:46
Du må slæbe konen med til træf, så hun kan se flere varianter af, hvor fed en velle kan blive..

For JA, hvis den står 100% standard så an den sgu godt ligne en børnehave-bus....
Men standard eller ej, vil den ALTID være pænere end en Citroên Berlingo eller lignende famillie-container...

Tving evt. konen til at kigge med, når du kigger billeder hér: http://www.caravelle.dk/vw1/start/caravellegalleri.htm
Til top
Mekaniker Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger


Medlem siden: 20 Marts 2008
Sted: Ugerløse
Status: Offline
Point: 1200
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mekaniker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Marts 2011 kl. 18:49
Der skal appelleres til sikkerheden!
Prøv at spørge hende om hun føler sig mere eller mindre sikker end da hun sad nede ved siden af de andre biler?

Og hvad nu hvis en af børnene åbner en dør i jeres gamle bil lige ud i en cyklist på cykelstien?
Virker en større bil ikke mere sikker?

Og en Mercedes koster jo noget mere i vægtafgift end bussen, derfor er der nu råd til en lille gave til hende i ny og næ.

Og hvor skal ungernes legekammerater være når de skal med hjem? Skal hendes børn være socialt isolerede fordi i ikke har plads til deres kammerater?


Bla bla bla... God vind!

Og velkommen til.
Til top
paservice Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 25 November 2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 2021
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér paservice Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Marts 2011 kl. 19:26
Thumbs Up   Velkommen til 
 
 
  Ang forsikring : så ligger prisen mellem 4 - 6 tusind incl kasko om året - hvis dit selskab vil have mere så find et andet  
Til top
trench Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 23 Juni 2008
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 587
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trench Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Marts 2011 kl. 20:56
Citat: paservice paservice skrev:

Thumbs Up   Velkommen til 
 
 
  Ang forsikring : så ligger prisen mellem 4 - 6 tusind incl kasko om året - hvis dit selskab vil have mere så find et andet  

det har også kørt en tråd herninde hvor mange af os sammenligner vores priser osv. prøv evt at skrive "forsikring" i søgefeltet.

Og iøverigt velkommen tilWink
T5 130 hk - 10 personers
Til top
Jens C. Se drop down
Bruger
Bruger
Avatar

Medlem siden: 31 Marts 2011
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 14
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens C. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Marts 2011 kl. 21:21
Mange tak for tilbagemeldinger samt gode forslag til "kampen"
 
Flotte , flotte veller på galleriet...........personligt vil jeg mene at en velle tilhører de 5-6 % køretøjer som for alvor kan bære at blive stylet.......også selvom ejeren har passeret de 30 år......
 
Der skal nok stadig hældes en flaske rødvin på fruen før hun frivilligt kigger med Big smile.......
 
Jeg har dog bestilt solfilm til ruderne da det må anses som et must i sådan en bus. Indtil det bliver bragt iorden er det iøvrigt totalt grineren at se familien sidde der og plirre med øjene når man holder for rødt.....Big smile
Til top
Onlynumber1 Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med Caravelle DK logo

Medlem siden: 02 Juli 2010
Sted: Guderup
Status: Offline
Point: 1942
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Onlynumber1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Marts 2011 kl. 21:53
Solfilm, en lille sænkning, et par 18" fælge og nogle lækre lygter, så er man faktisk nået et godt stykke vej med sådan en.
Tillykke med det nye vogntog, og håber du blir lige så glad for jeres, som vi andre er for vores.
 
Ang DTC-træf så ligger den under kategorien "Træf" og ikke uynder "Træfkalender"
VW T5 kombi lang 2,5 TDI 130hk fra 2004. Alle lister og muhfangere lakeret, og faceliftet :)
Golf 6 Edition 35 GTI fra 2011, 235HK
Yamaha R6 fra 2008
Til top
Jakhammer Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører uden caravelle DK logo

Medlem siden: 26 Oktober 2007
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 2197
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakhammer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Marts 2011 kl. 22:05
og så tag med (og tag konen med) - så kan hun blive overbevist om at en T4 snildt kan "af-institutioneres" WinkLOL
så møder i også en masse rare mennesker Hug


Redigeret af Jakhammer - 31 Marts 2011 kl. 22:06
Til top
kim jensen Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 27 Marts 2007
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 4552
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 April 2011 kl. 01:08
hej og velkommen her til forum at  forsikre en caravelle er ikke så dyrt jeg giver kun 4450 kr med kasko om året hos top og 2040 kr om året i vægt afgift det er biligt for så stor en bil Big smile

Redigeret af kim jensen - 01 April 2011 kl. 01:09
VW Sharan 1,9 TDI 2001, 6 gear,aircon,fjernb c.lås, højdejust. forsæder m.armlæn, indst.rat, el-spejle,el-ruder, el-justerbare forlygter, kopholder, mørktonede ruder i bag,4 stk airbag,servo,oliefyr.
Til top
vidtoft Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med Caravelle DK logo

Medlem siden: 14 Oktober 2006
Sted: Frederiksværk
Status: Offline
Point: 3894
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vidtoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 April 2011 kl. 06:03
ting tar den tid .ting ska ta..... sådan er det bare...
 
 for længe siden . fik jeg næsten kastet en T4 i nakken . sf konens fætter...  og min kone sagde osse . hva fanden skal du med det skrummel....
 
 efter hånden er det blevet til et par stykker.. ( faktist 7 stk) hvor jeg ,har måtte konstatere at .. du finder ik nogen bedre familie bil ...
 
 alle spørger mig ,om hvor mange børn jeg har .. og dertil svare jeg .... 2  og de glor dumt på mig..
 
 
 de er nemme og skrue på . er fornuftig i stumper ...
den jeg har nu er en 10er bus .fra 93.. lettere modaniseret... og jeg er osse over 30..men det er sq gået hen og blevet . min hobby... og så har jeg fået en masse gode venner herinde
 
 se projekt vidtoft.....og velkommen til
Hilsen vidtoft.

MEDLEMS NUMMER 1867.

T4.93 bus. ER SOLGT.
er pt uden vw. men lever stadivæk



har så meget på kørekortet. at det står uden for felterne
Til top
Wincentz Se drop down
VIP Bruger -2022-
VIP Bruger -2022-
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 13 Marts 2007
Sted: Ruds Vedby
Status: Offline
Point: 11378
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wincentz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 April 2011 kl. 15:45
VELKOMMEN til Jens :)

ja min den røde var da osse inst. bus men fik da taget det værste af den Tongue










men den har jeg ikke mere er røget på en sort nu



Michael Wincentz

Telefon 20628898

Multivan 2.5 TDI 174hk fra 2004 Udstyr: ja lidt forskelligt
Til top
pedut Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Avatar
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 03 Juli 2007
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 1942
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedut Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 April 2011 kl. 16:22
Velkommen til Jens C, håber vi ses til Vejle træffet, tag endelig konen med, så hun kan se hvor dejlig en flok mennesker vi er iblandt Wink.
98 transporter 2.5 TDI
Recaro stole 8X17" aez icon6 fælge fartpilot
Bruger nr.2492


Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.