caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - T5'er aflader
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

T5'er aflader

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Florin Se drop down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 27 Januar 2008
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 13
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Florin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: T5'er aflader
    Sendt: 23 Maj 2010 kl. 09:37
Hej VW-folk
Min T5 2005 TDI 174 hk har nu flere gange måttet have starthjælp efter en total afladning. Testcomputer viser ingen fejl, og et 1 år gammelt batteri er nu skiftet på mistanke - uden resultat. Min mistanke gik på en form for afladning fra det fjernbetjente oliefyr, men vi har måtte have starthjælp selv om fyret ikke har været i drift i flere måneder.

Er der nogen af jer, der har oplevet lignende? Og måske endda sidder med en forklaring, VW værkstedt ikke kendet?

Mange hilsner - og god pinse
Torben
Til top
Retropsnart Se drop down
VIP - Bruger - 2012
VIP - Bruger - 2012
Kører med offentlig transport

Medlem siden: 13 December 2006
Sted: Køge
Point: 9848
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Retropsnart Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 10:26
De elektriske skydedøre på en T-slem, har det vist med at være strømspisere, p.g.a. af en-aller-anden dum fejl.
Til top
Florin Se drop down
Bruger
Bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Florin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 10:30
Det kunne jeg godt frygte - VW værkstedet var dog helt BLANKT omkring skydedørene. Og som tidligere skrevet: Computerudskrifter viste intet om årsagen!

DU har heller ikke bud på løsningen, vel?

T-slem? Det er (på trods af ovenstående) den bedste bil jeg har haft - også efter 2 T4'ere!
Til top
Retropsnart Se drop down
VIP - Bruger - 2012
VIP - Bruger - 2012

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Retropsnart Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 10:37
prøv at fjerne sikringen til skydedør, hvis bilen så holder strøm, er det jo dér fejlen ligger.

T-slem er bare en intern joke herinde, fordi vi stadig har flest T4'ere
Til top
jantrans Se drop down
VIP - Bruger - 2012
VIP - Bruger - 2012
Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 21 Marts 2005
Sted: Rønde
Status: Online
Point: 10366
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jantrans Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 11:20
Citat: Florin Florin skrev:

Det kunne jeg godt frygte - VW værkstedet var dog helt BLANKT omkring skydedørene. Og som tidligere skrevet: Computerudskrifter viste intet om årsagen!

DU har heller ikke bud på løsningen, vel?

T-slem? Det er (på trods af ovenstående) den bedste bil jeg har haft - også efter 2 T4'ere!

Prøv at kontakte Worm herinde Wink
Han har så hut jeg visker haft tilsvarende problemer med sin T5 .

Og ja, T5 er også den bedste bil, jeg nogensinde har haft Clap
aka William Dalton

Skinnetestperson
Daltonbror

Bruger 816

Til top
bo c Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Kører med Caravelle DK logo

Medlem siden: 06 Marts 2007
Sted: Kolding
Point: 1290
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bo c Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 12:28
en god gammel måde til fejlfinding,sæt en prøvelampe ( eller bare en pære) mellem + kabel og batteripolen,lyser lampen kraftigt er det i gang med og tage sikringer ud,holder prøvelampen op med og lyse eller bliver svag,har du fundet ud af hvor du skal fejlsøge nærmere Wink
vw transporter 1998 2,5 tdi.
skoda octavia stc. 2001 1,6
Toyo.. Prius 2010 Aka lommelygten / flymo´n
Til top
worm Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Medlem siden: 30 Juli 2007
Sted: Vendsyssel
Point: 230
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér worm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 16:05
Ja sørgeligt at værkstederne er blanke når computeren ikke kan sige noget.

Problemet har været oppe flere gange her på forumet, men der er vist aldrig kommet et helt endegyldigt svar. Vi er flere som har mistake om at det kan skyldes at el-dørene driller. Har du haft et problem med dem for nyligt? Det underlige er dog at el-dørene kører på forbrugsbatteriet, hvis du har et sådant.

T5 Multivan Highline 174
Til top
Florin Se drop down
Bruger
Bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Florin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 17:05
Ja, dørene driller også med mellemrum. Så vidt jeg ved, er der kun et batteri - var der 2 ville det andet være placeret under et af sæderne, ikke?

Torben
Til top
Retropsnart Se drop down
VIP - Bruger - 2012
VIP - Bruger - 2012

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Retropsnart Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Maj 2010 kl. 17:59
Ja, hvis du ikke har noget xtra under et sæde, OG har elskydedøre, så kan det jo meget vel være den fejl..

Det er noget med motorerne i de skydedøre
Til top
oleho Se drop down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 18 April 2008
Sted: Herning
Point: 64
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oleho Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 21:24
prøv lige om ikke det er din radio har haft en kunde bil med samme problem vi målte afladning med en ampere tang ogdet var radioen der tog strøm selv om den var slukket
oleho far til 3 piger køre osse caravelle T4
Til top
Florin Se drop down
Bruger
Bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Florin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 21:29
Det vil jeg naturligvis prøve - tak for tippet!
VW Multivan HighLine 174 hk 2005 167.000 km
Til top
Florin Se drop down
Bruger
Bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Florin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Juni 2010 kl. 21:25
Årsagen til afladning ligger ikke i radioen - så jeg er igen på bar bund og klar til at modtage nye forslag!
Til top
TAZ Se drop down
VIP - Bruger - 2012
VIP - Bruger - 2012
Kører med Caravelle DK logo

Medlem siden: 27 Januar 2009
Sted: 2670 greve
Point: 1239
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TAZ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Juni 2010 kl. 21:37

Påsæt en ampertang, og afmonter sikringerne en af gangen.

hellere en god trekant

end en ond cirkel
Til top
worm Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Medlem siden: 30 Juli 2007
Sted: Vendsyssel
Point: 230
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér worm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Juni 2010 kl. 10:13
Hvor lang tid kan den stå uden af den er helt død? 1-2 dage?
T5 Multivan Highline 174
Til top
Florin Se drop down
Bruger
Bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Florin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Juni 2010 kl. 12:45
Det mystiske er, at der ikke er nogen form for regelmæssighed i afladningen. Ofte kan bilen stå i flere dage og alligevel starte med det samme - andre gange taler vi bare em en enkelt nat.

Lys, radio og så videre er slukket, radio slukker selv og der er alarm hvis man glemmer lyset.

VW kan intet se af en computerudlæsning men tilbyder at sætte måling på overmindst en dag - det bliver jo nok enden på det!
Til top
 Besvar Besvar Side  123>
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Denne side blev genereret på 0.250 sekunder.