caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - T5'er aflader
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

T5'er aflader

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
ornitten Se drop down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 22 Marts 2011
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ornitten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Juli 2011 kl. 10:47
Hej SDAM
Langsom afladning af T5 kan være megasvært at indkredse,hvis fejlen
skyldes kondensvand er det ikke sikkert du finder den med et måleinstrument, da du måske måler på en tør bil.Visuel gennemgang af
elektronikbokse kan være nødvendigt,for at lede efter vandskjolder,rust,sortsværtning af printplade etc.Prøv at adskille el-
boksene i bagskærmene for fejl, disse er sikret med 40A derfor springer
sikringen ikke ved fejl .

MVH Ornitten
Til top
biker39 Se drop down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 04 August 2009
Sted: 4573 Højby Sj.
Point: 16
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biker39 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Februar 2012 kl. 14:10
Hej
Jeg ved godt der er ved at være en gammel tråd men jeg har samme problem på min t5.
kan køre i 14 dage uden problemer og dagen efter kan den ikke starte, starthjælp køre 14 dage også er balladen der igen. har målt amp forbrug 0.5 amp ved stilstand har hevet sikringer ud og kommet frem til at oliefyret står og bruger strøm når alt er slukket.
er der nogen som kan forklare dette og hvad er det der gør at olie fyret bruger strøm.
der er ikke nogen problemer med fyret, det er originalt mont fra fabrik, vw i dk har efter monteret ur og fjernbetjening og der måske her problemet er.??

T5 Multivan 2.5 TDI 174hk aut. år. 2004 (kørt 265000km)
Til top
Florin Se drop down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 27 Januar 2008
Sted: Holbæk
Point: 13
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Florin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Februar 2012 kl. 15:09
På min er der vist ingen tvivl: Det er en HighLine med el-skydedøre og da en defeklt klemliste blev skiftet var problemet løst.
Min har også Webasto fyr med ur, fjernbetjening og SMS-styring og intet af dette aflader tilsyneladende så meget, at det giver problemer - heller ikke nu, hvor termometeret har været ned på -10 grader C.

Held og lykke - det er IKKE sjovt, nå man ikke kan stole på, at bilen starter!
VW Multivan HighLine 174 hk 2005 167.000 km
Til top
hvalen Se drop down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 18 April 2008
Sted: Jylland
Point: 10
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hvalen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Februar 2012 kl. 15:41
Jeg har samme problem, med min T5. Batteriet er dog ret slidt så nu vil jeg prøve at skifte det. Det er kun når det er koldt.

SÅ jeg er ved at finde ud af hvilket batteri man skal anskaffe. Siden jeg har fyr er det jo vigtigt det er stærkt nok til begge dele.

Men hvis nogen har erfaringer med et godt batteri så må de endelige gerne sige til.

Jeg fandt en test, hvor Varta var bedst men i samme test var en anden variant en af de dårligste, så jeg syndes ikke det er nemt at finde ud af Ouch
Til top
skalshøi Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Kører med Caravelle DK logo

Medlem siden: 08 Marts 2010
Sted: Glamsbjeg
Point: 221
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skalshøi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Februar 2012 kl. 16:07
jeg ved at vi lige har skifdet 4 batteriger på t5 med fyr da batteriger er for små. kunden snakket med smc men de ville kun skifte til stører hvis de kunde måle at batteri er defekt, men vi skifet til 100 amp så var problemet væk ... det er ikke sikkert at det er det samme.
2.5 tdi 102 hk hvid kassevogn og 2.5 tdi 151 hk sort med 7 personers læder.
Til top
ornitten Se drop down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 22 Marts 2011
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ornitten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Februar 2012 kl. 17:17
Hej Biker39
Det er ærgeligt at vi har så mange problemer med en superdejlig bil.
Årsagen til afladning af akku'en kan godt skyldes fyrets fjernbetjening,
da telemodtageren af gode grunde står stand by altid.Men der kan være mange andre årsager,f.eks. relæerne for skydedørene, som sidder i bagskærmene, der er ingen vej uden om et visuelt kig for at få dem ude-lukket se tidl. tråd.
Dit kørselsmønster er det mange småture? Akku'en yder måske kun 30%
her i vinterkulden.Ifølge en uvildig test er Vartabatterier meget ringe
efter et par totalafladninger,Exide klarede sig langt bedre i testen.
Med Venlig Hilsen
Ornitten
Til top
biker39 Se drop down
Bruger
Bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biker39 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Februar 2012 kl. 19:17
Hej Alle
tak for alle de gode svar, jeg har bestilt en C-tek lader som ryger på inden nyt batt. er ødelagt og mens der fejl findes, den fejl skal bare findes så når det bliver lidt varmere så man kan holde ud at stå udenfor må jeg igang.
Til top
Bertonemorten Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Medlem siden: 16 Marts 2008
Sted: Jylland
Point: 176
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bertonemorten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Februar 2012 kl. 20:34
Mht batteri og fyr mener jeg, at fyret kører på gelbatteriet under sædet, IKKE startbatteriet.
Med venlig hilsen

Morten Svendsen
VW Multivan Highline 2.5 TDI 174 HK 7 prs 2006
Alfa Romeo 1300 GT Junior 1966
Alfa Romeo 1300 Spider 1971
Fiat Grande Punto 1.3 JTD 2009
Til top
biker39 Se drop down
Bruger
Bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biker39 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Februar 2012 kl. 16:56
hej

på min er der ikke forbrugs batt. under sædet. så det er start batt. har ikke været noget problem på andre af mine biler....
Til top
Rol Se drop down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 27 Januar 2011
Sted: Nørager
Point: 6
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rol Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Februar 2012 kl. 12:02
Hej Biker 39.

så vidt jeg ved er skydedøre og oliefyr på ekstern batteri som sider under føresædet. kan ikke forstå hvis det skulle give dig start problemer. ikke for at forvirre dig, men jeg fik løst mit problem ved at skifte motorrelæ som sidder under bilens batteri (venstre side i motorrum) der sidder to relæer det er alm arbejdsrelæer 5 benet med diode. har selv været igennem samme tur som dig. siden jeg har skiftet disse relæer eller relæ (sidder ind mod motoren når du kigger ned boksen) har jeg ikke haft nogen problemer og det er halvandet år siden nu. Det jeg gjorde for at udelukke det problem, var at jeg byttede rundt på de to relæer, problemet var løst og jeg købte to nye. har fået hintet fra en VW mekaniker fra Brønderslev

Hilsen
ROLWink
Danny

VW T5 High line, 174hk 2004 202.000km
Til top
sdam Se drop down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 11 Juli 2009
Sted: roskilde
Point: 38
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sdam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Februar 2012 kl. 16:12
d rigtigt at skydedørene køre på batteri under sæde. men kun låsefunktionen/trækker døren til. resten a dørenes funktion køre over startbatteriet. spørg mig ikke hvorfor det er delt op men d er det. så d kan sagtens være en defekt dørliste eller motor til at lukke åbne der tapper startbatteriet. 

varta laver et specielt batteri de kalder "taxa-batteri" som kan klare flere dybteafladninger og tager hurtigere imod strøm under kørsel/ladning. 

t5 med alt i el er en rigtig strømspiser selv om den intet fejler. så lidt koldt vejr og godt med brug a fyret og alm brug af skydedøre tager rigtig hårdt på batteriet. 

T5 2005 multivan/higline 174hk fed slæde. solgt
nu t5 1.9tdi økologisk udstyr=3 sæder
Til top
biker39 Se drop down
Bruger
Bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biker39 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Februar 2012 kl. 20:05
hej

jeg har kun et batteri i bilen intet under sædet så alt køre på start batteri, og det er ledninger til oliefyr
fra batteri der bruger 0.5-0.7 amp fjerner man sikringen falder forbrug til 0.01 amp og det er ved slukket motor og nøglen i lomme.....ss...........???????
Til top
 Besvar Besvar Side  <123
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.