caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Tagbøjler - max afstand?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tagbøjler - max afstand?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jensjakob Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger


Medlem siden: 24 Januar 2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 730
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensjakob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tagbøjler - max afstand?
    Sendt: 28 Juli 2013 kl. 19:59
Hej,

Er der nogen som kan hjælpe mig med noget research?

På en kort T4, hvor langt kan den forreste og bagerste tagbøjle maksimalt være fra hinanden?

Mvh

Jens Jakob
Til top
Rudeboy Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Avatar

Medlem siden: 27 Februar 2007
Sted: Påvei!
Status: Offline
Point: 104
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rudeboy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Juli 2013 kl. 20:07
Det testet jeg ut på min '91 Caravelle CL :

-du kan ha dem så langt fra hverandre som du får til. Det betyr vel i praksis at du kan sette føttene på takstativene så langt ut (lengderetning) som du mener lasten fremdeles står stødig og sikkert festet til taket.
En lett kano eller 10m alu-stige kan lett bety at stativene kan stå langt unna hverandre mens tyngre objekt gjerne fordrer stativ mellom fremre og bakre stativ.

Jeg pleide ha fire stativ montert, de to midterste holdt takboksen (Thule) og så hadde jeg ett så langt fram som jeg turte (idéen var å montere fjernlys på fremste bøyle) mens den bakerste sto montert i tilfelle stige skulle fraktes noe steds hen.

Men nå håper jeg du ikke spør om lengdemål på avstanden her... Wink
www.vwbus.no/forum
Norsk Landstreff for VW vans, SIKA, DOKA & what not siste weekend i September - Telemark
Til top
jensjakob Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger


Medlem siden: 24 Januar 2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 730
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensjakob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Juli 2013 kl. 20:56
Jo jo - det er længdemålet på afstanden jeg efterlyser ;-)


Til top
jensjakob Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger


Medlem siden: 24 Januar 2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 730
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensjakob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Juli 2013 kl. 21:04
Her et et billede af det nuværende setup:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151704319791878&l=93c94c53ad

Tagteltetet er 180 cm fra for til bag.
Tagboxen er 90 cm lang.

Og der skal være lidt plads mellem telt og tagbox til at åbne tagboxen, hh til at åbne forreste vindue på teltet.
Og der skal være lidt plads bagved, til at åbne bagklappen.

Og vægten skal gerne være nogenlunde centreret på bilen.
Til top
jensjakob Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger


Medlem siden: 24 Januar 2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 730
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensjakob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Juli 2013 kl. 21:05
Nå jo, tillægsspørgsmål. Kan man stå ovenpå bagkofangeren på en T4 uden at plastikken knækker?

(På en T3 er kofangere lavet i jern, så det er dejligt nemt med sådan et fint trinbrædt bag på bilen).
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down



Denne side blev genereret på 0.143 sekunder.