caravelle.dk-Forum WebstedCaravelle Shoppen
Forum start Forum start > Transporter - Caravelle - Sharan - Bus forum > Transporter - Caravelle - Sharan
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Trailervægt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trailervægt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hillmann Se drop down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 09 Februar 2008
Sted: Ej oplyst
Status: Offline
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hillmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Trailervægt
    Sendt: 24 August 2009 kl. 17:56
Jeg står og skal bruge en bil der må trække en bådtrailer på total 2700kg. Er der nogen Transportere der må det??
Til top
Retropsnart Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger
Kører cykel

Medlem siden: 13 December 2006
Sted: Søllested
Point: 9992
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Retropsnart Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 August 2009 kl. 18:04
En T4 er godkendt til en vogntogsvægt (bil+trailer) på 4500kg..
Det maksimale jeg har hørt om med T4'ere er 2000kg-trailere
Så du skal nok op i størrelse med en LT35 eller crafter, og så kræver det se'følig trailerkort.
Til top
Linefar Se drop down
Aktiv bruger
Aktiv bruger

Kører med Caravelle DK logo

Medlem siden: 30 Oktober 2008
Sted: Varde
Point: 239
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Linefar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 August 2009 kl. 18:11
Ja, eller noget 4-hjulstrækker halløj....

Men tror ikke VW's 4-hjulstrækkere må køre med så meget... 

Nu helt uden VW..... :/

Til top
Toftdal Se drop down
Trofast bruger
Trofast bruger

Kører med caravelle DK logo

Medlem siden: 04 August 2009
Sted: Holstebro
Point: 356
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toftdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 August 2009 kl. 18:33
Der findes enkelte T4'ere som er synet og godkendt til 2500 kg. på knoppen, men det er også det maximale. I DK er det noget afgiftsteknisk noget som gør sig gældende da man tager de førnævnte 4500 kg. som er max. vogntogsvægt og trækker vognens tilladte totalvægt fra og så har man hvor meget vognen må trække, dog max 2500 kg.
I f.eks tyskland tager man vogntogets samlede faktiske totalvægtog den må så ikke overstige de 4500 kg. og påhængsvognens faktiske totalvægt må selvfølgeligt stadig ikke overstige 2500 kg.

Mvh. Torkild
Til top
Roden Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger

Medlem siden: 27 December 2007
Sted: Fredericia
Point: 730
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 August 2009 kl. 18:41
svaret er vidst en T5. Men en af de lærde må lige på banen. Mener bare at de er eller kan godkendes til 5000 kg total.
2,4 D årgang 94 der har rundet 600.000 km motoren dog kun ca. 200.000(Caravelle)
Stolt medlem af KFIMK
Til top
Hillmann Se drop down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 09 Februar 2008
Sted: Ej oplyst
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hillmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 August 2009 kl. 18:56
Øv øv og tre gange øv... Jeg havde jo lige håbet at en T4 måtte trække 2700kg.Tunge
Jeg takker for svareneKlap
Til top
Roden Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 August 2009 kl. 18:59

Et hurtigt kig på fstyr.dk påviser vidst også at min hukommelse har enkelte huller. Ingen kommer over 2275 kg.

Igen - det var lige et hurtigt kig. Nogen ved garanteret meget mere.
2,4 D årgang 94 der har rundet 600.000 km motoren dog kun ca. 200.000(Caravelle)
Stolt medlem af KFIMK
Til top
Reinbach Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger

Medlem siden: 01 Marts 2003
Sted: Nykøbing-Rørvig
Point: 4341
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Reinbach Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 August 2009 kl. 19:03
JThomsen har da fået et eller andet så han må have en vogntøjs vægt på 5000 kg. men det er også en 151'ere grunden til at en 2.4D aldrig kommer der op er fordi de har en målestok hvor en bil skal kunne sætte i gang på en vis stigning. så det kræver noget power

men høre lige JThomsen om det. jeg kan ikke rigtigt huske hvad og hvordan
Til top
Roden Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 August 2009 kl. 19:43
Hmm. så husker jeg måske ikke helt galt.....Nå, men jeg er lidt træt af at Hr. Ib Rasmussen og Skandinavisk Motor Compagni skal havde SÅ mange forskellige betegnelser for en transporter. Så jeg opgiver at finde typegodkendelsen og venter på at Jthomsen melder sig.
Stolt medlem af KFIMK
Til top
oldcal Se drop down
VIP - Bruger - 2022
VIP - Bruger - 2022

Medlem siden: 29 Juli 2003
Sted: Høje-Taastrup
Point: 4180
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oldcal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 August 2009 kl. 20:34
Det er korrekt at mange TDI'ere kan få hævet vogntogsvægten til 5000 kg. Jeg har dog aldrig oplevet/hørt om anhængervægt over 2000 kg på en T4
Den blå vogn: T4 Multivan TDI min150HK 2000, 315000 KM.
VW type-1 cabrio-86
VW Golf-1 cabriolet-90
spagettiracer Alfa 156 1.8TS,
konebil Peugeot 307SW
børnebil Golf 4 Cabriolet
Peugeot 207SW
Til top
Roden Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 August 2009 kl. 20:40
Hmm, mener at Aircon har talt om en der arbejdede på at flytte 500 kg ud på trækket. Men var det op til 2000 til var det op til 2500?

Jeg må havde gjort noget ved den hukommelse.
Stolt medlem af KFIMK
Til top
JThomsen Se drop down
Mega Prof bruger
Mega Prof bruger

Medlem siden: 19 August 2008
Sted: Holmegaard
Point: 3476
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JThomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 August 2009 kl. 20:41
Jamen den er slet ikke så lang historienblink
Jeg ville bare have lov til at trække 2000 kg,
men da SMC var jo ikke særlig serviceminded.
Og spurgte om min bil kunne have en samlet totalvægt på 5000 kg.
som der står på denne side nederst (LINK).

Her er så et udklip svarer jeg fik:

<snip>
Sehr geehrter Herr Thomsen

nach der Anlage (letzte Spalte 111 kW) ist eine Erhöhung der zul. Zuggesamtgewichts für Ihr Fahrzegeug
auf 5000 kg ohne Herstellerbescheinigung möglich.
Die Unterlage findet ein VW Händler im Ratgeber Anhängerbetrieb in der ELSA oder im SeviceNet.

Mit freundlichem Gruß
Michael Flörke
<snip>

Hele mail kan ses/hentes her: MAIL og TILLÆG
(højreklik og gem som)
Jens Altmuligmand
Buy the best and cry only once
Til top
rj.dk Se drop down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger

Medlem siden: 25 Maj 2008
Sted: Sjælland
Point: 513
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rj.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 August 2009 kl. 21:47
Jeg har de omtalte papirer, som jeg naturligvis har betalt for!

PM mig for en kopi

Både 102 og 150 tdi kan komme op på 5t vogntogsvægt.

Ved anhængervægt over 2t skal der mindst være 800 kg på bagakslen. Derfor vil bilens maks totalvægt skulle ned på 2,5t, hvilket nok vil udløse afgift, og der skal monteres ballast bag i bilen, hvilket vil øge egenvægt og reducere nyttelasten.

/r
What's wrong with looking through bars when you're devoted to your crime?
Til top
perlaur Se drop down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 05 December 2007
Sted: Herlev
Point: 11
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perlaur Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 December 2023 kl. 23:33
Hej
Hvor kørte du til syn og fik godkendt 5000 kg.
Jeg har en T4 Pickup med 1475 kg  på anhænger og vil gerne op på 1975 kg
Hilsen Per
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.